Hronika
PRED VATROGASCIMA JE DUGA NOĆ: Širi se požar oko Mostara (FOTO)
Prije 40 min0
(...) za cijelu EU.
Ekonomija
08. Sep. 2023 08. Sep. 2023
0
Francuska Vlada se nada uvođenju minimalne cijene avio-karata, kako bi se eliminisala mogućnost niskotarifnih letova.
Francuski ministar saobraćaja Clément Beaune rekao je da u vrijeme ekološke krize "više nije izvodljivo kupovati karte koje koštaju samo 10 dolara", piše Forbes.
Beaune je bio jasan da se francuska Vlada nada da će ovo biti šema za cijelu EU, tj. da će biti uvedena u cijelom bloku.
Vijest je obradovala francuske ekologe, naročito nakon što je u predstojećem budžetu predloženo 110 miliona dolara ulaganja u železničku infrastrukturu.
Novac bi trebalo upravo da dođe od povećanja taksi za avio-kompanije, a postoje planovi da se ponovo pokrene noćni voz od Pariza do Berlina, koji bi saobraćao tri puta sedmično, po početnoj cijeni od samo 29 dolara.
Štaviše, nakon što je uvela zakon koji zabranjuje letove na kratkim razdaljinama, gdje već postoji železnička ruta od manje od 2,5 sata, francuska Vlada takođe želi da replicira ovu šemu u Njemačkoj, zemlji koja dozvoljava neograničeno putovanje bilo kojim javnim prevozom za oko 50 dolara mjesečno, uključujući i međugradske vozove.
Beaune je rekao da EU također razmatra povećanje poreza na privatne avione, od kojih se mnogi mogu naći na nebu iznad Francuske na putu prema Mediteranu.
EU takođe trenutno raspravlja o predloženom povećanju poreza na vazduhoplovstvo za lične potrebe, kako bi postigla značajnije smanjenje emisije ugljenika. Iako je EU poznato da sporo donosi nova pravila (treba joj odobrenje svih država članica, plus onih u širem šengenskom prostoru, ako je moguće), ona je pokazala podršku takvim šemama. Kada je Francuska uvela zakon o zabrani letova na kratkim razdaljinama, mnoge avio-kompanije su se žalile, navodeći da je zabrana zapravo predstavljala nezakonitu državnu podršku željezničkom sektoru i slučaj je otišao na Evropski sud.
Sudije su, međutim, zaključile da klimatska kriza spada u izuzetne okolnosti pod kojima takvi planovi važe.
Mnogi vjeruju da je francuska zabrana letova na kratkim razdaljinama test za dalje zabrane u drugim zemljama EU - region je snažno promovisao putovanja željeznicom posljednjih godina, a mnoge nove železničke kompanije nude nove željezničke rute širom Evrope. Ekolozi tvrde da se mora učiniti više, posebno da se smanji grupa čestih putnika.
Grupa za borbu protiv klimatskih promjena "Moguće" navodi da u Francuskoj polovinu svih letova obavlja samo dva posto ljudi.
U Ujedinjenom Kraljevstvu oko 15 posto putnika rezerviše 70 posto letova, a osam Holanđana popunjava 42 posto letova.
Ekolozi kažu da bi rješenje bio porez na česte putnike, koji bi ih "omeo" da tako često putuju, ali ne bi smetao onima koji rijetko lete. Nedavno istraživanje Greenpeacea o troškovima letova i vozova širom Evrope pokazalo je da su vozne karte često između dva i pet puta skuplje od avionskih.
Ispitujući cijene na 112 ruta u Evropi, otkrili su da su letovi generalno jeftiniji na sedam od deset ruta (79 od 112).
Hronika
PRED VATROGASCIMA JE DUGA NOĆ: Širi se požar oko Mostara (FOTO)
Prije 40 min0
Svijet
IZRAEL IMA PLAN E1 KOJIM ŽELI POKOPATI IDEJU PALESTINE, STIGLA REAKCIJA UN-a: Odustanite od toga
Prije 52 min0
Šareni svijet
ŠOKANTAN DOGAĐAJ: Na internetu kupila rublje koje se doslovno istopilo i ostavilo užasne opekotine na koži
Prije 1h0
Show
KAKAV SHOW: Severina na godišnjici mature s ekipom zapela u liftu, spasio ih gost hotela
Prije 1h0
Ekonomija
PIŠI PROPALO: Zatvorena još jedna tvornica u Republici Srpskoj, bez posla ostalo 95 radnika, ali ni to nije sve...
Prije 18h1
Ekonomija
PROBLEMIMA NIKAD KRAJA: Razočaravajuće vijesti za bh. aerodrom stižu kao na traci...
13. Avg. 20250
Ekonomija
OVU BILJKU ZOVU NOVO ZLATO: Zarada ide do 10.000 eura po hektaru
13. Avg. 20250
Ekonomija
GDJE JE NAJVIŠE KORISNIKA: Federalni zavod za MIO/PIO isplaćuje penzije i u inozemstvo
13. Avg. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.