VELIKI GRAĐEVINSKI PODUHVAT: Još tri mjeseca do početka izgradnje najvećeg projekta u BiH, radovi će trajati šest godina

Koridor 5C povezuje Budimpeštu preko Osijeka, Doboja, Zenice, Sarajeva i Mostara s lukom Ploče te će značajno ubrzati transport roba i putnika.

  • Ekonomija

  • 09. Sep. 2023  

  • 0

Iz Javnog preduzeće Autoceste FBiH još prije dva mjeseca najavili su kako očekuju da će radovi na najzahtjevnijoj i najkompleksnijoj građevini u istoriji građevinarstva u BiH započeti do kraja ove godine.

Tunel će se finansirati iz međunarodnih kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke, bespovratnih sredstava Evropske unije i sredstava JP AC-a FBiH.

Imat će dvije cijevi s dvije trake u svakom smjeru, a osim tunela, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu, pa se ukupna dužina s 10,4 kilometra povećava na 12 kilometara. Visinska razlika od početka do kraja iznosi 439 metara.

Projektiranje tunela povjereno je međunarodnom konzorciju na čelu sa slovenskom firmom Elea iC i na njemu je radilo oko 50 stručnjaka jer se radi o tehnički izuzetno zahtjevnom projektu po pitanjima sigurnosti, ventilacije, prometa i hidrogeologije, piše Bljesak.info.

A upravo u hidrogeologiji ležat će i najveći izazovi prilikom gradnje.

Koridor 5C povezuje Budimpeštu preko Osijeka, Doboja, Zenice, Sarajeva i Mostara s lukom Ploče te će značajno ubrzati transport roba i putnika.

Ukupne je dužine 320 kilometara, a o kompleksnosti terena na kojem se gradi najbolje svjedoči podatak da je predviđena gradnja 52 tunela, od kojih je do sada izgrađeno 14 dok je sedam u fazi gradnje.

Bude li sve u rokovima, završetak gradnje tunela Prenj trebao bi se poklopiti sa završetkom kompletnog koridora 5C, čime će BiH biti povezana s Mediteranskim koridorom, a on se proteže od Španije, preko Francuske, Italije, Slovenije i Hrvatske, pa do Mađarske.

Probijanjem tunela i izgradnjom autoceste na toj trasi putovanje između Sarajeva i Mostara trajat će sat vremena umjesto dosadašnja dva, a put koji će trebati prijeći više neće iznositi 113 nego 82 kilometra.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...