ANALIZA MINISTRA BEČAREVIĆA: "Rekonstrukcija Vlade KS mogla bi završiti na sudu, Marjanović kao službenik Vlade Hrvatske je dostojan, a mi nismo"

“Znači, najznačajniji dokument u KS uopće ne prepoznaje rekonstrukciju vlade, izbacivanje određenih ministara, promjenu većine itd, osim izglasavanja nepovjerenja vladi KS”, navodi ministar Bečarević.

  • Politika

  • 23. Sep. 2023  23. Sep. 2023

  • 1

U javnosti je već duže vrijeme prisutna dilema o načinu na koji će se izvršiti "rekonstrukcija" Vlade KS, te kako će biti izbačeni oni ministri koji nisu dio nove, buduće skupštinske većine. Logično bi bilo da autori zamisli "rekonstrukcije" i izbacivanja pojedinih ministara pogledaju šts Ustav KS predviđa po ovom pitanju, smatra Almir Bečarević, ministar komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša KS.

Bečarevič potom citira Član 27a Ustava KS, koji je eksplicitan po ovom pitanju “Ministri odgovaraju premijeru Kantona i Skupštini. Premijer Kantona je također odgovoran Skupštini.M inistri snose krajnju odgovornost za rad ministarstava kojima rukovode. Vlada podnosi ostavku ako joj u bilo koje vrijeme Skupština izglasa nepovjerenje”.

Bečarević dodaje da je ovo je jedini član Ustava KS koji propisuje bilo kakvu promjenu Vlade KS.
“Znači, najznačajniji dokument u KS uopće ne prepoznaje rekonstrukciju vlade, izbacivanje određenih ministara, promjenu većine itd, osim izglasavanja nepovjerenja vladi KS”, navodi ministar Bečarević.

Kome se podnosi ostavka

Potom citira Zakon o Vladi KS koji u članu 10. propisuje: “U slučaju kad Skupština izglasa nepovjerenje Vladi, premijer i članovi Vlade podnose pismenu ostavku, najkasnije u roku od sedam dana od dana kada im je izglasano nepovjerenje, s tim da ostavka stupa na snagu danom potvrđivanja Vlade u novom sazivu”.
Citirao je Bečarević i član 12 Zakona o Vladi KS: Premijer i članovi Vlade mogu podnijeti ostavku. Premijer podnosi ostavku predsjedavajućem Skupštine Kantona, a potvrđuje je Skupština Kantona na prvoj narednoj sjednici. Kad premijer podnese ostavku, smatra se da su ostavku podnijeli svi članovi Vlade. Član Vlade podnosi ostavku premijeru”.
“Ovo su dva člana zakona o Vladi KS koji propisuju način promjene vlade ili njenih članova”, navodi ministar Bečarević i napominje: . .
“Znači, drugi najznačajniji dokument u KS uopće ne prepoznaje rekonstrukciju vlade, izbacivanje određenog ministara, promjenu većinu itd. osim izglasavanja nepovjerenja Vladi KS ili ostavke ministara”.

Ministar Bečarević potom citira i Poslovnik o radu Skupštine KS, treći dokument koji u odnosu na prethodna dva dokumenta ima beznacajnu pravnu snagu je Poslovnik o radu skupštine KS.

Bečarević konkretnije citira član 205 Poslovnika o radu Skupštine KS:

“Ministar je odgovoran ako se u izvršavanju svojih ovlaštenja i obaveza ne pridržava ustava, zakona i drugih propisa i općih akata, ili ako u okviru svojih nadležnosti ne osigurava provođenje zakona i drugih propisa i općih akata, ili ako iz drugih razloga postane nedostojan vršenja funkcije ministra”.

Ako se utvrdi da postoji odgovornost iz stava 1. ovog člana, ministar se smjenjuje sa funkcije, a smjenjivanje ne isključuje krivično gonjenje, niti odgovornost u građanskom postupku, ako ustavom i zakonom nije drugačije određeno”.

“U slučaju iz stava 1. i 2. ovog člana, premijer Kantona dostavlja predsjedavajućem Skupštine
prijedlog smjene ministra, a koji će odmah i bez odlaganja ovaj prijedlog prosljediti Komisiji za izbor i imenovanje, a koja na osnovu njega utvrđuje prijedlog odluke o smjeni ministra Vlade Kantona Sarajevo. Skupština donosi odluku o potvrđivanju smjene ministra Vlade Kantona Sarajevo javnim glasanjem”, pojašnjava Bečarević.

Ministar kojeg buduća većina želi smijeniti navodi da i treći i po pravnoj snazi gotovo pa beznačajan dokument propisuje smjenu ministara, ali uopće ne prepoznaje rekonstrukciju vlade, izbacivanje samo određenih ministara, promjenu većinu itd, osim, smjene ministara.

Šta je problem kod ovog člana?

“Ovaj član, a da bi se smijenio određeni ministar, je tačno propisao mogućnost te smjene i to je slučaj da se određeni ministar nije pridržavao ustava, zakona i drugih propisa i općih akata, ili ako u okviru svojih nadležnosti nije osiguravao provođenje zakona i drugih propisa i općih akata, ili ako iz drugih razloga postane nedostojan vršenja funkcije ministra”, navodi Bečarević. .
Smatra da autori "rekonstrukcije" vlade opet imaju problem pravne prirode jer niti jedno od 4 imena koja se spominju za smjenu (Vranić, Krstić, Dedović, Bečarević) nije činio ništa od navedenog u članu 205-a., a posebno razloga nedostojnosti vršenja funkcije ministra.

Politička trgovina

“Sad se postavlja pitanje kako izvršiti zamisli nasilnog izbacivanja članova Vlade KS, a kao proizvod političke trgovine i kupovine poslanika u skupštini KS”, pita Bečarević.

I odgovara: .

“Jedini i najjednostavniji način je ostavka našeg premijera. Ujedno, to je jedina zakonska mogućnost propisana zakonom o Vladi KS, ali ista nosi rizik da naš premijer ne bude opet premijer jer trgovinama i političkim kupovinama jedan klub će sada kontrolisati puno veći broj zastupnika od onog kojeg je imao prije ove zamišljene "rekonstrukcije". Ako i nakon ostavke naš premijer opet bude predložen za mandatara onda će logičnu političku štetu pretrpjeti ona stranka koja ga bude opet predložila jer će se raditi o običnom cirkusu ispunjavanja želja prema drugom političkom subjekti”.

Činjenično, ostaje mogućnost sile i nepoštivanja dva bazna dokumenta KS, Ustav i Zakon o Vladi KS, na način da se iskoristi Poslovnik, ali tu ima načina i za daljnju pravnu borbu jer ne možete se igrati sa ljudima koji nemaju niti jednu primjedbu na rad od bilo koga.

“Nepridržavati se ustava, zakona, propisa ili biti nedostojan funkcije ministra su ozbiljne optužbe koje povlače krivičnu odgovornost tako da ova igra sa ljudima nije preporučljiva. Ujedno, za ovo vrijeme jedan od zastupnika te nove većine postane direktor instituta u susjednoj državi sa punim radnim vremenom i on je sada taj za koga niko iz postojeće, a ko biva nove većine, ne postavlja pitanje da li je taj zastupnik NEDOSTOJAN FUNKCIJE KOJE OBAVLJA. Izabrani predstavnik naroda u Skupštini KS na punom radnom vremenu u drugoj državi treba da odlučuje o npr. mojoj sudbini kao ministra i ja bih trebao biti proglašen nedostojnim funkcije, a g. Marjanović sa svojom trupom zastupnika dostojan zvaničnika u KS sa radnim vremenom u drugoj državi. Ovo je cirkus kojem će svjedočiti građani KS i ako je ovo najbolje što mogu dobiti od preletača i službenika druge države onda "uživajmo" u predstavi”, zaključuje Bečarević.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...