Politika
MILIČEVIĆ NAKON PRITVORA RAZOTKRIVA DODIKA: Šta se krije iza njegovog spina?
Prije 26 min0
Istraga finskih vlasti identificirana je kao glavnog osumnjičenog kineski kontejnerski brod Newnew Polar Bear, za koji se vjeruje da je vukao svoje sidro preko dna Baltičkog mora, presjekavši kablove i plinovode.
Evropa
01. Dec. 2023
0
Dok se istraga o oštećenju kritične infrastrukture Baltičkog mora nastavlja, finski ministar evropskih poslova Anders Adlercreutz rekao je da je teško povjerovati da je sabotaža podmorskog gasovoda bila slučajna — ili da se dogodila bez znanja Pekinga.
"Ja nisam pomorski kapetan. Ali mislim da biste primijetili da vučete sidro za sobom stotinama kilometara", rekao je Adlercreutz u intervjuu u četvrtak u Briselu. "Mislim da sve ukazuje da je to bilo namjerno. Ali naravno, do sada to niko nije priznao".
Finska i Estonija istražuju pucanje Balticconnector-a, 77 kilometara dugog plinovoda koji povezuje dvije članice NATO-a ispod Baltičkog mora. On je oštećen oko 7. do 8. oktobra, zajedno sa dva telekomunikaciona kabla koji povezuju Estoniju sa Finskom i Švedskom.
Istraga finskih vlasti identificirana je kao glavnog osumnjičenog kineski kontejnerski brod Newnew Polar Bear, za koji se vjeruje da je vukao svoje sidro preko dna Baltičkog mora, presjekavši kablove i plinovode. Sidro — koje je teško 6.000 kilograma — izvađeno je nekoliko metara od mjesta oštećenja.
Finska i Estonija od tada su u kontaktu sa kineskim vlastima tražeći njihovu saradnju u istrazi. Baltic Times je ranije ove sedmice izvijestio da su dvije evropske zemlje zatražile da pošalju predstavnike u Peking da istraže brod, koji je trenutno na putu za kinesku luku.
Adlercreutz je rekao da ne može spekulirati o tome da li je akciju odobrila kineska vlada. Ali skori povratak broda u Kinu postavlja neka pitanja, rekao je.
"Kada bih ja kao kapetan uradio nešto što kineska vlada ne bi odobrila, onda bih bio zabrinut da se vratim sa svojim brodom u Kinu", rekao je.
Estonski ministar odbrane Hanno Pevkur izrazio je slično mišljenje u intervjuu za švedski javni servis SVT prošlog mjeseca, rekavši da je kapetan broda sigurno "shvatio da nešto nije u redu" nakon što je vukao sidro duže od 180 kilometara.
Poslije više od godinu dana nakon što su plinovodi Sjeverni tok koji povezuju Rusiju i Njemačku oštećeni u nekoliko eksplozija, incident na Balticconnectoru izaziva veću zabrinutost u pogledu sigurnosti kritične podmorske infrastrukture i mogućih mjera za njihovu zaštitu od vanjske sabotaže. Nijedan krivac za napad na Sjeverni tok nije identificiran uprkos međunarodnoj istrazi.
Adlercreutz je rekao da bi trebalo postojati "više zaštite" ove vrste infrastrukture, na primjer u smislu boljeg nadzora sumnjivih brodova. Ali postoje ograničenja za ono što se može učiniti, dodao je.
Politika
MILIČEVIĆ NAKON PRITVORA RAZOTKRIVA DODIKA: Šta se krije iza njegovog spina?
Prije 26 min0
Vijesti
ŽIVI NA RELACIJI TUČEPI-MAKARSKA: Bjegunac Zoran Galić podnio zahtjev za penziju
Prije 28 min0
Svijet
IRAN ŽESTOKO UZVRAĆA: Lansirane rakete, oglasile se sirene u Jerusalemu i Tel Avivu
Prije 40 min0
Politika
RADULOVIĆ MU POSLAO PORUKU: "Dodik koristi migrantsku krizu za jeftine političke poene"
Prije 57 min0
Evropa
NETANYAHUOVI LJUDI PRAVE HAOS ŠIROM SVIJETA: Sada im se na meti našla i jedna zemlja Evropske unije i muslimani u njoj
13. Jun. 20250
Evropa
EVROPA JE DOBILA NOVU VELESILU IZ SJENE: Podcijenjena zemlja izazvat će strah čak i kod Rusa
Prije 18h0
Evropa
DRAMA U ZRAKU: Potpuni haos na jugu Europe i Bliskom istoku, avioni preusmjereni...
13. Jun. 20250
Evropa
OVO JE NJEMAČKA PENZIJA NAKON 35 GODINA RADA: Mnogi će se iznenaditi kada ovo pročitaju
Prije 22h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.