DANJU, NOĆU, KROZ PODLUGOVE: Kreću vozovi iz Vareša prema Pločama, prvi put od 2013. godine

NAPOMENA: Portal "Slobodna Bosna" objavio je 14. 12. 2023. tekst pod naslovom "DANJU, NOĆU, KROZ PODLUGOVE: Kreću vozovi iz Vareša prema Pločama, prvi put od 1992. godine". Analizom portala "Raskrinkavanje" utvrđeno je da naslov i sadržaj teksta ne odgovaraju istini. Naime, vozovi su od Vareša do Podlugova saobraćali do 2013. godine.

  • Ekonomija

  • 14. Dec. 2023  12. Jan. 2024

  • 0

Nakon prestanka 2013. godine od danas ponovo saobraća voz na relaciji Podlugovi - Vareš, a razlog za to je skori početak eksploatacije mineralnih resursa u ovom dijelu BiH.

Voz će saobraćati od Vareša do Podlugova, odnosno do luke Ploče. Vožnja od Vareša do Podlugova trajaće jedan sat, dok će do Ploča trajati osam sati. Do Ploča će sedmično saobraćati pet vozova.

Željeznička pruga od Vareša do Podlugova, koja je duga 24 kilometra, posljednji put u upotrebi je bila 2013. godine. Čišćenje ove dionice pruge je ugovorno dodijeljeno britanskoj kompaniji Adriatic Metals koja će na području Vareša eksploatisati srebro, cink i olovo.

Ručno čišćenje je započelo 1. juna ove godine i završeno je za pet sedmica, a nakon toga je uslijedilo mašinsko čišćenje koje je trajalo četiri sedmice, javila je Bosnainfo.

Adriatic Metals je 7. augusta Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine predao prugu radi tehničkog održavanja/obnove za koju su naveli da je još uvijek u toku zbog kašnjenja. Planirano je da ovi radovi budu završeni do kraja ovog mjeseca. Proizvedeni koncentrati ruda će se željeznicom prevoziti od Vareša do Ploča, a zatim prema ljevaonicama širom Evrope i dalje.

Vareška željeznica je izgrađena tokom austrougarske vladavine kao uskotračna pruga Bosanske željeznice (Bosnabahn). Njome su bili povezani Brod, Doboj, Zavidovići, Zenica, Lašva, Podlugovi, Vogošća i Sarajevo. Bila je ključna za povezivanje s Varešom kao rudarskim centrom, tj. industrijskim postrojenjem za proizvodnju željeza.

Poslije Drugog svjetskog rata nastavila je s radom do kraja marta 1953., kada je zvanično obustavljena. Njenu ulogu je preuzela željeznička linija standardne širine Podlugovi - Droškovac (Vareš).

Kada je u pitanju investicija Adriatic Metalsa, riječ je jednoj od najvećih stranih investicija u BiH. Početak proizvodnje je planiran za početak sljedeće godine. Očekuje se da će godišnje obrađivati 800.000 tona rude, pišu Nezavisne novine.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...