PRIJE 9 GODINA NESTAO JE AVION S 239 PUTNIKA: "Novom potragom našli bi ga za nekoliko dana"

Sud u Pekingu je prije mjesec dana započeo saslušanja porodica kineskih putnika koji traže odštetu za članove nestale na letu Malaysia Airlinesa MH370 u Indijskom okeanu prije gotovo jednog desetljeća. Više od 150 kineskih državljana bilo je 8. marta 2014. na letu od Kuala Lumpura do Pekinga.

  • Šareni svijet

  • 25. Dec. 2023  25. Dec. 2023

  • 0

Prije skoro 10 godina, 8. marta 2014., nestao je avion Malaysian Airlinesa na letu 370, s 239 putnika i članova posade, što je jedna je od najvećih zagonetki zrakoplovne industrije. Devet godina kasnije porodice poginulih putnika ponovo traže istragu.

Sud u Pekingu je prije mjesec dana započeo saslušanja porodica kineskih putnika koji traže odštetu za članove nestale na letu Malaysia Airlinesa MH370 u Indijskom okeanu prije gotovo jednog desetljeća. Više od 150 kineskih državljana bilo je 8. marta 2014. na letu od Kuala Lumpura do Pekinga.

Avion letio prema Pekingu

Let MH370 trebao je po svim mjerilima biti savršeno običan. Avion je poletio iz Kuala Lumpura u 00:40 po lokalnom vremenu 8. ožujka 2014. s 227 putnika i 12 članova posade prema svom odredištu Pekingu.

Nebo je bilo vedro, a mirnu noć remetio je samo povjetarac koji je nosio olakšanje od zagušljivog dana. Boeing 777, jedan od najsigurnijih komercijalnih aviona, popeo se na visinu od 10.670 metara i letio je sjeveroistočno prema Vijetnamu, precizno prateći plan leta. 

Posljednje riječi pilota: Laku noć

U 1:19 malezijska zračna kontrola rekla je kapetanu, 53-godišnjem Ahmadu Zaharie Shahu, iskusnom pilotu s besprijekornom karijerom, da kontaktira vijetnamsku zračnu kontrolu jer je avion uskoro izlazio iz malezijskog zračnog prostora.

"Malaysian 3-7-0, kontaktirajte Ho Ši Min (na frekvenciji) 120.1. Laku noć." Pet sekundi kasnije pilot je odgovorio, a njegove posljednje riječi, iako uobičajene za tu službenu komunikaciju, nakon nestanka zrakoplova djelovale su kao zastrašujuće pretkazanje. 

"Laku noć, Malaysian 3-7-0." Nekoliko minuta kasnije transponder aviona je isključen, što znači da je bilo nemoguće tačno pratiti lokaciju aviona na radaru. Na napore vijetnamskih kontrolora leta da kontaktiraju posadu nakon što se avion  nije javio kada je bilo predviđeno, odgovoreno je samo zlokobnom tišinom.

U istragu bilo uključeno više zemalja

Za avionom je pokrenuta potraga vrijedna 145 miliona dolara, koja je obuhvatila 120.000 četvornih kilometara. Uključeno je bilo više zemalja, među kojima Kina, Australija i Malezija, zbog početnih procjena da je možda pao u Južno kinesko more.

Potraga je kasnije preusmjerena na južni Indijski okean, nakon što su vojni radari pokazali da je avion možda odstupio od planirane rute, oštro skrenuvši nad Južnim kineskim morem kako bi odletio natrag preko Malezije, a zatim skrenuo na sjeverozapad, prema Andamanskom moru.

Firma za istraživanje podmorja Ocean Infinity poslala je autonomna vozila bez posade da pretražuju morsko dno, u zamjenu za naknadu od više miliona dolara ako pronađu ostatke aviona. Ali rezultata nije bilo i malezijska vlada ih je opozvala nakon šest mjeseci.

9 godina bez tragova i niz teorija zavjera

Nestanak MH370 smatra se jednom od najvećih zagonetki zrakoplovstva i uspoređuje s neobjašnjivim nestankom Amelie Earhart tokom leta preko Pacifika 1937. Od tada se pojavio niz teorija zavjere, od samoubilačke misije kapetana do pokušaja terorističke otmice koja je pošla krivo.

"Kako bismo ozbiljno shvatili bilo koju od tih teorija, moramo imati neke fizičke dokaze", rekao je pilot s 14 godina iskustva i 11.000 sati leta Boeingom 777, koji je želio ostati anoniman.  "S obzirom na to da nema fizičkih dokaza, u ovom trenutku sve bi bilo nagađanje", dodao je.

Međutim, porodice žrtava kažu da je prerano zatvoriti poglavlje o MH370, posebice zbog toga što posljedice nestanka zrakoplova ne samo da pogađaju najbližu rodbinu nego i zabrinjavaju javnost koja će ubuduće sve više putovati avionima.

"To više nije nacionalno pitanje, nego međunarodno", kaže Grace Nathan, glasnogovornica Voicea 370 (Glas 370), koji okuplja obitelji žrtava. "To može koristiti svima koji lete - to je usluga koju Malezija može učiniti svijetu."

Pojedini stručnjaci traže novu istragu

Zračni stručnjak Jean-Luc Marchand i pilot Patrick Blely pozvali su na novu potragu za malezijskim avionom, temeljenu na novim saznanjima o sudbini leta, objavila je stranica News.com.au.

Dvojac je tokom predavanja pred Kraljevskim aeronautičkim društvom u Londonu izjavio da bi se misterij nestalog leta mogao riješiti za nekoliko dana ako dođe do nove potrage. Marchand i Blely su pozvali Australsku upravu za sigurnost prometa, malezijsku vladu i tvrtku za istraživanje Ocean Infinity da započnu novu potragu.

"Studija koju smo proveli pokazala nam je da je otmicu vjerovatno izveo iskusan pilot. Avion nije mogao vidjeti niko osim vojske. Pilot je znao da će se, ako se pokrene potraga i spašavanje, to raditi prema putanji leta", rekao je Marchand.

Obojica tvrde da je transponder aviona bio isključen i da polukružno okretanje koje je napravio od putanje leta nije mogao napraviti autopilot.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...