Auto
SEKUNDE DO KATASTROFE: Pogledajte kakvu je glupost učinio vozač na autocesti u susjedstvu…
07. Jun. 20232
Izrada glavnog projekta je u završnoj fazi, nakon čega će se pristupiti postupku eksproprijacije.
Ekonomija
26. Dec. 2023
0
Potpisivanjem ugovora o kreditiranju dionice Mostar sjever – Mostar jug otvorene su mogućnosti za ubrzanje realizacije ovog kapitalnog projekta koji, uz tunel Prenj, ima stratešku važnost za povezivanje BiH s europskim prometnim pravcima.
V. d. direktora JP Autoceste Federacije BiH Denis Lasić ističe da je dionica Mostar sjever – Mostar jug važan i zahtjevan projekt jer će biti povezana s drugim dionicama između južnog dijela Mostara i granice s Hrvatskom, za koje su sada osigurana sva potrebna finansijska sredstva, a građevinski radovi ili su završeni, u toku ili u tenderskoj proceduri.
Objasnio je da će, kada se ove dionice završe, autocesta od Mostara do Hrvatske biti u potpunosti funkcionalna.
Kada je riječ o dionicama koje se trenutno grade u Hercegovini, kao i onima koje će se graditi, poput dionice od Mostara do Bune, Lasić je za Večernji list objasnio kako će u izgradnji biti blizu 30 novih kilometara autoceste kroz Hercegovinu.
Naravno, fokus je i na dionicama kroz Bosnu, pri čemu Lasić ističe kako se od Zenice k sjeveru gradi 50 kilometara autoceste. To je dio koji obuhvata općine Usora, Doboj Jug, preko Tešnja, Maglaja do sjevernog dijela Žepča.
– Toplo pozdravljam odluku Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i EU-a za ovaj financijski odgovor da se dodijele sredstva koja će u idućoj godini biti utrošena u početak gradnje dionice Mostar sjever – Mostar jug. Radi se o kreditnim sredstvima EBRD-a, pod vrlo povoljnim uvjetima, u iznosu od 110 miliona eura, uz najavu da će za ovu dionicu biti dostupno dodatnih 110 miliona eura. Izgradnja ove dionice podržana je i bespovratnim sredstvima EU-a u iznosu od 150 miliona eura te prvi put sufinanciraju i lokalne komercijalne banke u iznosu do 150 miliona eura. Mi smo se za sporazum borili mjesecima. Sada kada je potpisan, krećemo u daljnje aktivnosti na realizaciji ovog dijela odobrenih sredstava, rekao je Lasić.
Početak radova na dionici Mostar sjever – Mostar jug bit će na proljeće 2024., a rok za završetak je tri godine.
Prema idejnom projektu koji je završen, dionica autoceste Mostar sjever – Mostar jug, dužine 14,2 kilometra, počinje petljom Mostar sjever i završava petljom Mostar jug. Predviđeno je da se gradi pet tunela ukupne dužine blizu šest kilometara, deset vijadukta/mostova ukupne dužine blizu dva kilometra te otvorene trase blizu šest kilometara. Trasa prolazi uglavnom kroz brdsko-planinski teren sa značajnim prostornim ograničenjima, pa se duž trase smjenjuju usjeci i nasipi s većim brojem objekata.
Izrada glavnog projekta je u završnoj fazi, nakon čega će se pristupiti postupku eksproprijacije.
-Što se tiče tunela Prenj, čekamo potvrdu banke da krenemo s drugom fazom natječaja, a to je zahtjev za financijske ponude. Procjena svih troškova ovog velikog projekta je 550 miliona eura s rokom izgradnje šest godina. S dva velika infrastrukturna projekta, kao što su tunel Prenj i Mostar sjever – Mostar jug, prostor Bosne i Hercegovine bit će u potpunosti povezan s europskim prometnim koridorima, na sjeveru s koridorom X, a na jugu s Jadransko-jonskom autocestom, što će donijeti izravnu korist za cijelo društvo kroz razvoj područja kojima prolazi, gospodarsku zajednicu, ali i turistički potencijal.
-Uprava Autocesta FBiH poduzima sve aktivnosti za novi zamah za dovršetak cijelog koridora. U nekoliko idućih mjeseci radovi bi trebali početi od petlje Mostar sjever do Bune, čime će u izgradnji biti blizu 30 novih kilometara autoceste kroz Hercegovinu. Trenutno se na jugu koridora gradi 11 kilometara autoceste od Počitelja do Zvirovića i pristupna cesta mostu Počitelj. Završetak radova i puštanje u promet bit će u aprilu iduće godine. Imamo završenu dionicu Buna – Počitelj u dužini od 7,2 kilometra, koja će u skorom vremenu biti u prometu, rekao je Lasić.
Od Zenice ka sjeveru gradi se 50 kilometara autoceste. To je dio koji obuhvaća općine Usora, Doboj Jug, preko Tešnja, Maglaja do sjevernog dijela Žepča.
-U idućih mjesec dana radovi bi trebali početi i na posljednjoj dionici od Maglaja do Žepča, dužine 12 kilometara, čime će u izgradnji biti kompletna sjeverna prometnica, koja će po svojoj izgradnji predstavljati žilu kucavicu ove zemlje. Naš strateški plan je da do juna 2026. godine imamo kompletno izgrađen sjeverni dio Koridora 5C, zaključio je.
Auto
SEKUNDE DO KATASTROFE: Pogledajte kakvu je glupost učinio vozač na autocesti u susjedstvu…
07. Jun. 20232
Auto
AKO VOZITE U OVOJ ZEMLJI BUDITE OPREZNI: Onaj ko na autocesti ne vozi 120 km/h, bit će kažnjen sa…
03. Maj 20230
Auto
PROCURIO NEVJEROVATAN VIDEO: Vozač kroz ogradu pobjegao sa autoceste, pogledajte kako je sve završilo…
07. Mar. 20230
Hronika
FILMSKA POTJERA U SUSJEDSTVU: Mercedesom jurio 244 kilometra na sat, kada ga je policija zaustavila imala je šta vidjeti...
03. Mar. 20230
Svijet
RAZORNI TORNADO POHARAO OKLAHOMU: Poginule tri osobe, među njima i beba
Prije 15 min0
Hronika
INCIDENT NA GRANIČNOJ KONTROLI: Bosanku dočekao nalog za hapšenje u Njemačkoj
Prije 22 min0
Vijesti
BORENOVIĆ POTVRDIO: Stanivuković će biti kandidat PDP-a za prvog čovjeka Banjaluke
Prije 22 min0
Show
"ONI SU PSIHOPATE": Tarik Filipović oštro odgovorio hejterima koji su mu napali suprugu
Prije 26 min0
Ekonomija
NEVJEROVATAN OBRAT: Ugasili proizvodnju u BiH i otpustili radnike – a imaju rekordnu zaradu
26. Apr. 20240
Ekonomija
DODIKU NE SMETAJU ARAPSKE PARE: Republika Srpska traži 161 milion KM od...
27. Apr. 20240
Ekonomija
KOLINDIN BIZNIS CVJETA: U poduzetničke vode krenula je krajem 2022. godine
Prije 22h0
Ekonomija
POSLUJU I U BOSNI I HERCEGOVINI: Regionalni div preuzeo tvornicu mineralne vode u susjedstvu i postao jedini vlasnik, transakcija vrijedna...
Prije 12h2
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.