Sport
KATALONCI GA ŽELE U SVOJIM REDOVIMA: Da li će veznjak Arsenala moći odbiti ponudu iz Barcelone?
Prije 1h0
Novokomponovani električni fićo, kako je pojasnio njegov tvorac, nije imao mjenjač, hladnjak, vazdušni i uljni filter, a za vrijeme zimskih uslova, nije mu trebao antifriz.
Auto
28. Jan. 2024 28. Jan. 2024
3
„Auto na struju“ i to iz domaće radinosti, hrvatskim i jugoslovenskim cestama je vozio još prije 42 godine.
Taj simpatični, zeleni „fićo na struju“ rođen je u jednoj radionici u Velikoj Gorici, a „otac“ tog neobičnog, limenog ljubimca na električni pogon je inženjer Zlatko Šafranko.
Maštoviti inovator, o čijem je unikatnom vozilu tada pisao i Večernji list, postao je te 1982. godine vlasnik prvog, registrovanog električnog automobila na ovim prostorima.
Put od ideje do realizacije trajao je oko godinu i po. Korak po korak, strpljivim, radom inženjer Šafranko konstruisao je, prije više od četiri decenije, prvi automobil koji su, umjesto benzinskog ili dizelskog motora, pokretala dva elektromotora.
Električni Fićo uslikan 1982. godine (Foto: Večernji list)
Zeleni fićo, koji se na prvi pogled ni po čemu nije razlikovao od ostalih pripadnika svoje vrste, proizvedenih u pogonima Zastave, nakon „hirurških zahvata“ u Šafrankovoj radionici, promijenio je neke „unutrašnje organe“, pa su mu ispod poklopca motora bila smještena četiri akumulatora i niz sklopki. Novokomponovani električni fićo, kako je pojasnio njegov tvorac, nije imao mjenjač, hladnjak, vazdušni i uljni filter, a za vrijeme zimskih uslova, nije mu trebao antifriz.
Iako je bio jednostavan, preuređeni fićo nije baš tako jednostavno prošao sve potrebne kontrole i testiranja. Mali auto s dva motora izazvao je poprilično čuđenje, pa je dosta dugo potrajalo da vlasnik konačno dobije zeleno svjetlo za uključivanje svog fiće u saobraćaj.
„Mali zeleni“ je mogao „potegnuti“ do maksimalno 60 kilometara na čas, a s jednim je punjenjem Šafrankov auto na struju mogao preći 60 kilometara, baš kao i ostala vozila sličnih karakteristika u svijetu, u to vrijeme. No, iako je bio namijenjen isključivo za gradsku vožnju, uštede na gorivu nisu bile zanemarive. Inovator i Večernjakov novinar izračunali su tada da je za šezdesetak pređenih kilometara u fići na struju trebalo izdvojiti šest jugo-dinara, što je bilo za jedan dinar manje no što je, u to vrijeme, na kioscima, stajao broj Večernjeg lista.
Sport
KATALONCI GA ŽELE U SVOJIM REDOVIMA: Da li će veznjak Arsenala moći odbiti ponudu iz Barcelone?
Prije 1h0
Svijet
KAŽU DA PUTIN VIŠE NE MOŽE ZAVRŠITI RAT NI KADA BI HTIO: "Rusima o tome ovisi život, zaokret bi značio kolaps!"
Prije 1h0
Društvo
NJEMAČKE NOVINE PIŠU O DEMOGRAFSKOM SLOMU BALKANA: "Političari u toj regiji kasno su shvatili ozbiljnost stanja"
Prije 2h0
Sport
LAKERSI DALI OTKAZ TRENERU NAKON DEBAKLA PROTIV DENVERA: "Bio je pakao sjediti u ovoj..."
Prije 2h0
Auto
DRAMATIČAN PAD CIJENA POLOVNIH AUTOMOBILA: Najviše su pojeftinili ovi modeli...
01. Maj 20240
Auto
OGLAS ŠOKIRAO NIZOZEMSKU: Vrtoglava cijena parking-mjesta u Amsterdamu, pitaju se ko je dovoljno lud da to plati
Prije 15h0
Auto
KINEZI NAPADAJU EUROPSKO TRŽIŠTE: Ovi električni modeli izazivaju najjeftinije automobile, na udaru je i Dacija…
Prije 16h0
Auto
DA LI "TESLA" PRIPREMA NOVI KRUG OTKAZA: "Glasine koje smo čuli upućuju na to da bi te brojke mogle uključivati..."
Prije 7h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 3
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.