Ekonomija
SIGURNA I VELIKA ZARADA ZA INVESTITORE: Velika potražnja za prvim euroobveznicama Federacije BiH
13. Jul. 20251
Predloženom odlukom predviđeno je da se sredstva ovog zajma koriste za finansiranje izgradnje vjetroelektrane do 50 MW na visoravni Vlašić u Srednjobosanskom kantonu.
Ekonomija
27. Feb. 2024
0
Vlada Federacije BiH utvrdila je Prijedlog odluke o prihvatanju zaduženja po Ugovoru o finansiranju Bosne i Hercegovine i Evropske investicijske banke za realizaciju Projekta vjetroelektrana Vlašić u iznosu do 36.000.000 eura, te je uputila Parlamentu FBiH na usvajanje.
Predloženom odlukom predviđeno je da se sredstva ovog zajma koriste za finansiranje izgradnje vjetroelektrane do 50 MW na visoravni Vlašić u Srednjobosanskom kantonu.Projekt obuhvata isporuku, instalaciju i puštanje u pogon vjetroagregata snage do 50 MW, zatim izgradnju temelja, isporuku i ugradnju električne opreme i transformatora za vjetroagregate i tornjeve, kao i izgradnju podstanice visokog napona, uključujući nadzemni dalekovod, transformatore, ožičenje, telekomunikacijsku opremu i skladišni prostor. Također, predviđeni su i izgradnja pristupnih puteva, kablovskih tranšea, montažnog prostora i platformi za dizalice, te konsultantske usluge.
Odlukom se potvrđuje da je razmatrana dokumentacija prihvatljiva za Federaciju BiH, a posebno Ugovor o finansiranju zaključen između Banke i BiH u Sarajevu i Luksemburgu 18. i 19. oktobra 2023. godine. Predviđeno je da će se sredstva prenijeti na osnovu zajma na JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo kao krajnjeg korisnika i dužnika po ovom zaduženju, dok će Federalno ministarstvo finansija biti zaduženo da sa ovim preduzećem usaglasi i sklopi odgovarajući Podugovor o zajmu kojim će u svrhu redovne otplate definirati uslove vraćanja sredstava koja se prenose na kreditnom osnovu. Predloženom odlukom daje se i saglasnost za zaključivanje Supsidijarnog sporazuma o zajmu između BiH i Federacije, te Podugovora o zajmu između FBiH i JP EPBiH.
Obrazloženo je da su rezultati studije tehno-ekonomske opravdanosti Projekta urađene 2016. godine pokazali da je vjetroelektrana na predloženoj lokaciji ekonomski i ekološki izvodljiva. Kao jedan od dugoročnih strateških ciljeva JP EPBiH istaknuta je promocija i integracija obnovljivih izvora energije u elektroenergetski sistem BiH. Kako je navedeno, posebna pažnja se posvećuje energiji vjetra na velikim nadmorskim visinama, a da bi ostvarila svoj strateški cilj proizvodnje energije iz obnovljivih izvora, Elektroprivreda BiH je opredijeljenja za ulaganja u projekte izgradnje vjetroelektrana.
Izgradnjom elektrana na obnovljive izvore bit će iskorišten dio prirodnih potencijala kojima se raspolaže što bi istovremeno doprinijelo i boljim ekološkim prilikama smanjenjem emisija CO2, kao i poboljšanju proizvodnog portfolia. Naglašeno je da je direktni cilj Projekta Vjetroelektrane Vlašić proizvodnja električne energije za potrebe bosanskohercegovačkog elektroenergetskog sistema, a opći cilj je unaprijediti i povećati obnovljive izvore energije.
Na prijedlog Federalnog ministarstva finansija, Vlada Federacije BiH utvrdila je Odluku o davanju saglasnosti za prihvatanje granta Evropske banke za obnovu i razvoj (Investicijski grant iz Programa Evropski zajednički fond za Zapadni Balkan) za projekt Koridor Vc, obilaznica Doboj, poddionica Putnikovo Brdo - Medakovo. Grant iznosi 12.000.000 eura, a sredstva su namijenjena za finansiranje građevinskih radova, i to za šest mostova, zatim klasični tunel, tri potputnjaka, jedan natputnjak, dvije petlje, čeono naplatno mjesto, bočno naplatno mjesto, te za centar za održavanje i kontrolu prometa (COKP). Dio ovog projekta je i regulacija rijeka Usore i Tešanjke u dužini potrebnoj za izvođenje ove dionice i izmještanje postojeće magistralne ceste M4.
U Informaciji na osnovu koje je Vlada donijela ovu odluku, navodi se da je ukupna dužina trase Putnikovo brdo - Medakovo oko 8,5 kilometara. Obrazloženo je da će se realizacijom ovog projekta značajno smanjiti vrijeme putovanja i transportni troškovi, te ostvariti direktna veza sa autocestom na Koridoru Vc, odnosno saobraćajni kontinuitet između magistralne ceste M17 i M6 na autoputu kroz RS, što će u konačnici doprinijeti stvaranju jedinstvenog saobraćajnog sistema u BiH. Odlukom je data i saglasnost za zaključivanje Supsidijarnog sporazuma između BiH i FBiH, te Podugovora o grantu između Federacije i JP Autoceste FBiH.
Vlada je danas utvrdila i Prijedlog odluke za davanje saglasnosti o prihvatanju dodatnog zaduženja po sporazumu o zajmu između BiH i OPEC Fonda za međunarodni razvoj, a za realizaciju projekta na Koridoru Vc, dionica Nemila - Donja Gračanica (Zenica Sjever), poddionica Vranduk - Ponirak, te je uputila Parlamentu FBiH na usvajanje. Riječ je o iznosu do 25.000.000 eura za finansiranje tri komponente izgradnje ove poddionice. To su građevinski radovi na izgradnji dionice ceste Nemila - Donja Gračanica, ukupne dužine 17,6 kilometara, te projektirane brzine 120 km/h, zatim finansiranje preostalog iznosa radova i dodatnih troškova vezanih uz dodatna geotehnička istraživanja i geotehničke radove, kao i izgradnja petlje "Zenica sjever" s naplatnim kućicama. Premještanje lokalnih cesta uključeno je u ovu aktivnost. Druga komponenta je kupovina zemljišta, odnosno finansiranje nabavke potrebne zemlje, uključujući adekvatnu kompenzaciju i pomoć obuhvaćenim vlasnicima zemljišta, u skladu sa zakonima o eksproprijaciji, a treća su konsultantske usluge koje se sastoje od izvedbenog projekta i nadzora.
Kako je istaknuto, posebni cilj je unapređenje efikasnosti cestovne infrastrukture, a naročito će se ovim projektom povezati sjever zemlje s njenim jugom, što će dovesti do skraćivanja vremena putovanja i smanjenja troškova, broja saobraćajnih nesreća, više prilika za zapošljavanje, poboljšanog ekonomskog i rodnog razvoja, povećanja broja trgovinskih i turističkih aktivnosti, te smanjiti buka i emisije, od čega će koristi imati oko 150.000 ljudi u projektnom području.
Prijedlogom odluke predviđeno je i davanje saglasnosti za zaključivanje Supsidijarnog sporazuma između BiH i FBiH, te Podugovora o zajmu između FBiH i Autocesta FBiH. Sredstva će se na kreditnom osnovu prenijeti na JP Autoceste Federacije BiH d.o.o Mostar, kao krajnjeg korisnika i dužnika po zajmu.
U oba projekta izgradnje poddionica Putnikovo Brdo – Medakovo i Vranduk – Ponirak, precizira se da će za realizaciju i izvještavanje biti zadužena federalna ministarstva finansija, te prometa i komunikacija, kao i JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, svako u okviru svoje nadležnosti, saopćeno je iz Vlade FBiH.
Ekonomija
SIGURNA I VELIKA ZARADA ZA INVESTITORE: Velika potražnja za prvim euroobveznicama Federacije BiH
13. Jul. 20251
Vijesti
NA HITNOJ SJEDNICI VLADE: 11. juli proglašen Danom žalosti u Federaciji BiH
02. Jul. 20250
Vijesti
VLADA FBiH SE BAVILA KADROVIMA: Imenovan i Upravni odbor KCUS-a, evo ko je u njemu
25. Jun. 20250
Vijesti
"SB" NA SJEDNICI VLADE FBiH: Ministri dali saglasnost za prihvatanje granta Evropskog fonda od skoro 24 miliona eura (FOTO)
26. Maj 20250
Društvo
PREDUZEĆA U RS-u RADNICI MASOVNO TUŽILI: Jedno prednjači, tužbe teške milione KM
Prije 16 min0
Vijesti
EKO AKCIJA UPOZORAVA: Još jedno jezero u BiH devastirano divljom vožnjom
Prije 18 min0
Vijesti
REVIZIJA U PREDSJEDNIŠTVU BiH: Nezakonita zapošljavanja, netransparentna potrošnja i ignorisanje preporuka
Prije 29 min0
Hronika
BJESNI POŽAR NA JUGU BOSNE I HERCEGOVINE: Vatra se iz pravca Popovog polja kreće ka teritoriji...
Prije 33 min
Ekonomija
BH. GRAD SE PREPORODIO: Prihodi prešli milijardu KM, stiže 10 novih investitora
Prije 14h0
Ekonomija
CESTA KOJA ŽIVOT ZNAČI: Poznat datum završetka radova važne dionice na Koridoru 5C
13. Jul. 20250
Ekonomija
ČESI U NEVJERICI: Jedan grad na Jadranu izdvaja se po enormnom rastu cijena...
14. Jul. 20250
Ekonomija
AUSTRIJA VAPI ZA ŠKOLOVANOM RADNOM SNAGOM: Kinezi i Bosanci dobili najviše dozvola za rad
14. Jul. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.