OTKRIVENI PRVI SLUŽBENI NASLIKANI PORTRET KRALJA CHARLESA: Šta je rekla Camilla kada ga je ugledala?

Ogromno ulje na platnu prikazuje krupnijeg kralja Charlesa (većeg od života) u uniformi velške garde.

  • Show

  • 15. Maj 2024  

  • 0

Prvi službeni naslikani portret kralja Charlesa III od njegove krunidbe otkriven je u Buckinghamskoj palači.

Ogromno ulje na platnu prikazuje krupnijeg kralja Charlesa (većeg od života) u uniformi velške garde.

Živopisno crveno djelo, dimenzija 8ft 15in sa 6ft 15in, rad je Jonathana Yeoa, koji je također slikao Tonyja Blaira, Sir Davida Attenborougha i Malalu Yousafzai.

Kraljica Camilla navodno je pogledala sliku i rekla Yeou: "Da, uhvatio si ga."

Na novom portretu kralj je prikazan s mačem u ruci, s leptirom koji mu slijeće na rame.

Otkrivanja slike su uvijek pomalo napeta, i za gledatelja i za umjetnika, ali posebno kada je jedan od njih kralj.

Yeo se šali: "Kad bi se ovo smatralo izdajom, mogao bih to doslovno platiti svojom glavom, što bi bio prikladan način da portretist umre - da mu se glava skine!"

U stvarnosti, Yeo naravno neće izgubiti glavu - nema pogubljenja zbog loše prihvaćenog portreta monarha, barem ne u moderno doba.

Kralj je 1975. godine postao pukovnik pukovnije u velškoj gardi. Na slici, crvena uniforma postupno se stapa s crvenom pozadinom, što ističe još više lice kralja.

Yeo kaže da je želio da slika bude prepoznatljiva i da predstavlja prekid s prošlošću. Težio je nečemu osobnom. "Moj interes je zapravo u tome da otkrijem  šta neko jeste i pokušam to prenijeti na platno."

Yeo je odlučio upotrijebiti neke od tradicija kraljevskog portretiranja - vojnu odjeću, mač - ali je želio postići nešto modernije, osobito s jakom  bojom i leptirom.

Kaže da se poziva na tradiciju službenih kraljevskih portreta, ali sugerira da je to nešto "iz prošlosti i ono što je zanimljivo kod njih je nešto malo drugačije od toga'." 

"U povijesti umjetnosti, leptir simbolizira metamorfozu i ponovno rođenje", objašnjava, prikladno za portret monarha koji je nedavno stupio na prijestolje. Leptir je također referenca na kraljevo dugo zanimanje za okoliš, jer se "on zalagao veći dio svog života i svakako mnogo prije nego što su postali glavna tema razgovora".

Yeo kaže da je to bila Charlesova ideja nakon što su razgovarali o prilici da ispričaju priču s portretom.

"Rekao sam, kada školarci ovo budu gledali za 200 godina tko je tko od monarha, koji im znak prepoznavanja možete dati? Rekao je: 'a što je s leptirom koji mi je sletio na rame?'".

Yeo je započeo portret dok je Charles još bio princ od Walesa, a prvi put je sjedio u Highgroveu u junu 2021.

altPrepoznatljivi stil Jonathana Yea je stavljanje većeg naglaska na hvatanje karaktera i suštine modela (Izvor: Jonathan Yeo Studio)

Kralj je pozirao ukupno četiri puta, otprilike po sat vremena, sa posljednjim portretiranjem  u Clarence Houseu u novembru 2023. Je li umjetnik primijetio bilo kakvu očitu promjenu na čovjeku nakon što je postao kralj?

Yeo kaže da je primijetio "fizičku promjenu" kod političara koje je opisao u prošlosti. "Oni fizički izgledaju i osjećaju se drugačije kada su na visokoj dužnosti ili izvan nje.

" Yeo dodaje da je kralj  "već imao ugled u vrijeme kad sam počeo s portretom a ponovno je porastao na još veću razinu kada je postao kralj, kao što biste i očekivali".

Sastanci su završili prije nego što je kralju dijagnostiicran rak.

Yeo kaže da je kralj imao puno obaveza, s nadolazećim govorom na COP summitu, ali "nije djelovao kao netko tko je fizički iscrpljen".

Bio je dobre volje, dodaje slikar.

Kralj Charles pozirao je u kompletnoj uniformi Velške garde i svaki put je morao stajati naslonjen na mač oko 40 minuta.

altPrinc Charles postao je pukovnik pukovnije Velške garde 1970-ih (Izvor: Shutterstock)

"Stajao je impresivno mirno i nije se dao omesti kao što to čine neki koji poziraju."

Yeo ne želi otkriti mnogo o čemu su razgovarali Tokom sastanaka, iako kaže da Charles III ima "odličan smisao za humor" i da je "vrlo privlačna osoba".

Njegov interes za umjetnost značilo je da Charles želi razgovarati o procesu stvaranja djela i kistovima koji se koriste. Pričali su i o tome "kako je naučio slikati i o nekim slikama na zidovima".

Ali Yeo kaže da "postoji svetost u procesu portretiranja". Vaši modeli "trebaju vjerovati da je ono što se događa između vas dvoje jer mislim da se na taj način osjećaju ugodnije otvarajući se".

Kraljevski portreti u prošlosti su imali važnu ulogu u označavanju moći i projiciranju takve slike. Bili su dio alata koji se koristio da se osigura opstanak monarha. Neki od najupečatljivijih portreta je i Henrik VIII Hansa Holbeina mlađeg. Tudorski kralj zaposlio je Holbeina kao dvorskog umjetnika, iako su sačuvana samo dva portreta.

altOvaj slavni portret Henrika VIII naslikao je Hans Holbein Mlađi 1536.-1537. (Izvor: Getty Images)

Ali Yeo kaže da se naš odnos s kraljevstvom promijenio od tih dana.

"S jedne strane, znamo da su to stvarni ljudi s manama i ličnim osobinama. Vidjeli smo ih mnogo više. S druge strane, još uvijek želimo vjerovati mistici i bajkama da su oni drugačije od nas, da tu ima malo magije."

Na svom portretu, on je "pokušavao shvatiti kako učiniti istovremeno".

Slikanje portreta ove veličine bilo je "prilično velika operacija", kaže Yeo. Nakon što je svoje prve susrete s kraljem iskoristio za fotografije i skice, najveći dio slike napravio je između trećeg i četvrtog susreta.

Zatim je morao unajmiti kamion da preveze platno i svoju opremu u Clarence House gdje je posljednji put vidio kralja.

Osim štafelaja, stolova za slikanje i rasvjete, morali su "prekriti sve tepihe plahtama kako te neprocjenjivo vrijedne tepihe ne bi oštetili".

Yeo je također donio dijas, jednu vrstu platforme na kojoj je stajao kako bi bio dovoljno visok da slika njegovo lice i jednu na kojoj on može stajati  kako bi bio na istoj razini".

Umjetnik tvrdi da prije nije bio zainteresiran za uključivanje u "krutu formalnost" kraljevskog portretiranja. Ali kad je napunio 50 godina, počeo je razmišljati o tome kako "moraš vidjeti kako se mjeriš s djelima prošlosti".

Portret je naručila Drapers' Company, tvrtka City of London koja stoljećima prikuplja kraljevske portrete.

Njegova će slika biti izložena u Drapers' Hallu u Londonu okružena s "desetak drugih  sličnih ogromnih portreta kraljice Viktorije i raznih drugih kraljeva i kraljica".

alt
Ovaj portret kraljice Elizabete II, izrađen od strane Sergeja Pavlenka, otkriven je u Drapers' Hallu 2000. Godine (Izvor: Getty Images)

Za njega je slikanje Charlesa III bilo drugačije od većine prethodnih narudžbi, gdje počinjete od nule.

"Cijeli život sam znao ko je on i kako izgleda, tako da je zapravo trebalo samo odlučiti što pokazati i pokušati malo kanalizirati tko je on sada."

Namjerno je minimalizirao vizualne smetnje na svom portretu kako bi "omogućio ljudima da se povežu s ljudskim bićem ispod".

Postoji velika doza simpatije prema kralju, dodaje Yeo. Portret "tačno odražava ko je on, sve što predstavlja i kroz što je prošao".

Portret će biti izložen u galeriji Philip Mould u Londonu od 16. maja do 14. juna. Zatim će biti izložen u Drapers' Hallu od kraja augusta.

federalna.ba/BBC

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...