GLOBALNA KONKURENCIJA: Je li se iPhone odjednom prestao prodavati u Kini? Situacija je otežana tehnološkom paranojom...

Američki Apple susreće se sa sve jačom konkurencijom na tržištu koje, prema izvještajima, čini 19 posto njegovih sveukupnih globalnih prihoda. Neki analitičari, pa i sam Apple, tvrde doduše da stvari nisu tako loše kao što se čini.

  • HiTec

  • 15. Jun. 2024  15. Jun. 2024

  • 0

Tržište mobilnih telefona u Kini se mijenja. Uslijed sve većih geopolitičkih tenzija između te države i SAD-a te pada tamošnje potrošačke moći Kinezi se stavljaju pred zanimljiv izbor.

Appleov utjecaj na inače vrlo lukrativno tržište - predvođen snagom brenda, skupim uređajima i neugodnom situacijom u koju je, zahvaljujući američkim vlastima, stavljen Huawei - počeo se mijenjati prošle godine, nakon što je kineski proizvođač predstavio novu seriju uređaja opremljenih naprednim čipovima.

Situacija je otežana tehnološkom paranojom koja vlada između Zapada i Kine, uz pretpostavke da će se američki mobilni telefoni koristiti da bi špijunirali Kineze, a s druge strane kineski telefoni i platforme, poglavito TikTok, smatraju se sigurnosnim rizikom.

U jeku zaoštravanja odnosa susrećemo se s donekle očekivanom, ali nimalo ugodnom pozicijom za Apple te je ta kompanija, prema velikom broju nezavisnih analitičara, dramatično podbacila u prvom kvartalu 2024. godine.

Isporuke iPhonea u Kini doživjele su pad, prema izvještaju Bloomberga. Zabilježeno je tako smanjenje prodaje u februaru za nevjerovatnih 33 posto u usporedbi s 2023. godinom. Uslijedilo je to nakon pada od 39 posto u januaru te 30 posto u decembru. Prema izvještaju, neki su analitičari predviđali da će se ovaj silazni trend nastaviti tokom 2024., produbljujući pad od 24 posto koji je Apple doživio 2023. godine, piše Economic Times.

U maju je, međutim, Appleov CEO Tim Cook iznio najnovije podatke o prodaji te je, nakon zaključenja poziva dioničarima, cijena dionice porasla za više od šest posto, uz optimističan komentar o poslovanju u Kini.

Unatoč pozitivnoj reakciji Wall Streeta na Appleove rezultate (potaknute i masovnom objavom otkupa dionica), pitanja o položaju iPhonea u Kini nakon objave podataka o zaradi vjerojatno su postala još kompliciranija.

Iznenađujuće bolji rezultati od očekivanih u Kini i odstupanje od onoga što je predvidjelo nekoliko istaknutih neovisnih istraživačkih kompanija otkrivaju nepovezanost koja uključuje jedan od najvažnijih stupova poslovanja kompanije vrijedne 3,18 biliona dolara.

Kinesko tržište, koje uključuje, pak, kontinentalnu Kinu, Hong Kong i Tajvan, obuhvaća takozvanu veliku Kinu (Greater China), najveću Appleovu regiju po prihodu, u kojoj je ostvareno 19 posto ukupne prodaje u fiskalnoj 2023. godini. Međutim, uz sve gore odnose između SAD-a i Kine, potražnja za američkim tehnološkim proizvodima počela je padati. Priliku su iskoristile kineske tehnološke kompanije, poput Huaweija, te napreduju s novim pametnim telefonima i gutaju tržišni udio Applea.

Kineska vlada podržala je ovaj pomak prema domaćoj tehnologiji naredivši državnim dužnosnicima da na poslu prestanu koristiti telefone koji nisu kineski. Snaga Appleova brenda u Kini se, doduše, ne može zanemariti. To je do određene mjere utjecalo i na trendove u dizajnu cjenovno konkurentnih uređaja, a oni su sve sličniji Appleovim proizvodima. Tako se sve češće bilježe slučajevi kopiranja dizajna i njegove interpretacije na kineski način, uz, vjerujemo, veći entuzijazam prema domaćim proizvodima, prenosi Tportal.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...