Sport
DRAMA U DIJELU BIH KOJIM DRMA DODIK: "Došli u školu i pitali za Hrvate i Srbe"
Prije 8 min0
„Bili smo u Kaštelima, gdje smo snimali dvadesetak dana, u malom hotelu izvan sezone, upućeni jedni na druge. U toj novouspostavljenoj bliskosti otkrio sam da je Nada izuzetno duhovita, raskošna, lucidna... Prijala mi je njezina blizina. I, kao što rekoh - dragulj“.
Kultura
16. Sep. 2024 16. Sep. 2024
0
U petak se navršilo sedam godina od smrti Nade Đurevske. Tog dana, neko je upitao - da li je Sarajevo zaboravilo na veliku bosanskohercegovačku glumice? Pa nije, dokaz za to je i taj tekst, na tom portalu, a evo i ovaj. Bilo ih je još. Istina, moglo bi se pisati o vrhunskoj umjetnici malo češće i govoriti malo glasnije, ali možda ni Nada, tako skromna i tiha to ne bi htjela.
„Meni ja Nada jedan od najvećih dragulja sarajevske kulturne ogrlice. Sarađivali smo tri godine na seriji 'Viza za budućnost', a poslije je igrala glavnu žensku ulogu u mome igranom filmu 'Jasmina'“, kaže sa „Slobodnu Bosnu“ reditelj Nedžad Begović:
„Kao osobu, doživljavao sam je u nekom čudnom karakternom kontrapunktu. Dok čeka svoj kadar, Nada je tiha, samozatajna, neprimjetna, 'sotto voce'. Znam da je odlazila u Indiju kod Sai Babe, pa kao da je odatle povukla neku smirenost koju je prenosila i na set, kada su svi, uglavnom, nervozni. I kao da nije imala jaku socijalnu konekciju. A kada bi krenula kamera i kada bi reditelj reci: AKCIJA, Nada bi povukla sve svoje kreativne sokove, emociju, glumačku vještinu, da da ono što se od nje traži.
Kad smo snimali Jasminu, znala nas je svojom vještinom rasplakati na setu. U montaži, u radnom procesu, Nuno Arnautalić i ja znali smo zaplakati na pojedinim scenama. A nismo baš plačljivi, nijedan.“
Naš sagovornik veli i da je treću dimenziju Nade doživio u offu snimanja „Jasmine“.
Nedžad Begović (Foto: Anadolija)
„Bili smo u Kaštelima, gdje smo snimali dvadesetak dana, u malom hotelu izvan sezone, upućeni jedni na druge.
U toj novouspostavljenoj bliskosti otkrio sam da je Nada izuzetno duhovita, raskošna, lucidna... Prijala mi je njezina blizina. I, kao što rekoh - dragulj“, ističe Nedžad Begović.
Nada je rođena 1952. u Skoplju. U Sarajevo se doselila kada je imala šest godina i završila osnovnu i Srednju medicinsku školu. Diplomirala je na Odsjeku za opštu književnost, teatrologiju i bibliotekarstvo Filozofskog fakulteta u Sarajevu 1979., dvije godine prije osnivanja Akademije scenskih umjetnosti.
Igrala je u brojnim predstavama i filmovima, i dobitnica je velikog broja nagrada i priznanja, kako se to kaže u šturim biografijama. Ali, stvarno veliki je broj, i svako to može pronaći kad poželi. Ali, spomenućemo naslovnu ulogu u filmu „Hasanaginica“ reditelja Aleksandra Jevđevića, po scenariju književnika Alije Isakovića. I fantastične i filmove i uloge: „Imena višnje“ Branka Schmidta gdje je igrala sa Ivom Gregurevićem i „Obrana i zaštita“ Bobe Jelčića u kojem joj je partner bio Bogdan Diklić.
Godine 2014. dodijeljena joj je Šestoaprilska nagrada Grada Sarajeva.
Za ulogu u "Jasmini", Nada Đurevska je dobila nagradu za Najbolju glumicu na festivalu u Skoplju.
I Zijah Sokolović je igrao u tom filmu. Ali, prvo se podsjetimo dijela sinopsisa za ovaj film, za koji je scenarij napisao upravo reditelj Nedžad Begović.
„Safa (Nada Đurevska) i njena višemjesečna unuka, Jasmina, doputovale su humanitarnim konvojem iz ratnog Sarajeva u njihov porodični apartman u malom primorskom mjestu.
Safa pokušava sebi i unuci organizovati kakav-takav život u očekivanju da im se u bližoj budućnosti pridruži i Jasminina majka. Njihov komšija, alkoholičar Stipe (Zijah Sokolović) pravi im svakodnevne probleme. Prisustvo novih stanara i dječiji plač počinju ga uznemiravati. On psuje, galami, maltretira ih, tražeći novac i alkohol...“
Ilustracija: Agencije
„Nada Đurevska, jedna uzburkana i strasna žena, uspjela je da u umjetnost pozorišta i filma prenese sav onaj zanos i toplinu koji joj je u životu nedostajao. Nedostajao u stvarnosti, ali u umjetnosti ga je bilo i previše.
Njene uloge nosile su poziv na zaboravljena osjećanja i toplinu u stvarnosti i tako je zarobila gledatelje svakog oblika dijaloga filma i pozorišta. Nažalost, to je trajalo jednim vremenom kratko, a drugim dovoljno dugo da je se stalno sjećamo. Igrali smo se zajedno i u pozorištu 'Nije čovjek ko ne umre' Velimira Stojanovića u režji Ljubiše Georgijevskog i na filmu Nedžada Begovića 'Jasmina', igrali smo se...“, rekao nam je Zijah Sokolović.
U još jednom filmu igrali su i Nada i Zijah. Bio je to klasik naše kinematografije, „Miris dunja“, reditelja Mirze Idrizovića, koji je kao saradnika na pisanju scenarija imao Zuku Džumhura. Ali, u scenariju nije bilo planirano da se sretnu u kadru.
(Dino Bajramović)
Sport
DRAMA U DIJELU BIH KOJIM DRMA DODIK: "Došli u školu i pitali za Hrvate i Srbe"
Prije 8 min0
Estrada
ŽELJKO JOKSIMOVIĆ O NASTUPU NA "DESANT FESTIVALU" U JAJCU: To će mu biti jedini nastup ovog ljeta u...
Prije 11 min0
Show
NIVES CELZIJUS JE SRPKINJA, ALI KAŽE DA NE SMIJE GOVORITI SRPSKI: "Kad dođem tamo, prebacim se"
Prije 17 min0
Mini market
DODIK JE NEDAVNO IZJAVIO DA BIZNISMIENI DAJU MILION MARAKA ZA NJEGOVU GLAVU: Kako je "prijetnja" odjednom nestala?
Prije 21 min0
Kultura
MNOGE ŽULJALO PORIJEKLO RADE ŠERBEDŽIJE, OTKRIO GA SRBIN: "Ne lupetaj gluposti"
12. Jul. 20251
Kultura
RUDAN UDARA NIKAD JAČE, DOTAKLA SE I TITOVOG PIONIRA: "Anemični Plenković opet mijenja uniformu"
12. Jul. 20250
Kultura
OVAJ FILM TOM HANKS GLEDA VIŠE PUTA GODIŠNJE: "Mogao bih vam prepričati cijelu radnju filma i svejedno nastaviti pričati..."
13. Jul. 20250
Kultura
WARM FESTIVAL U SARAJEVU: Na 16 lokacija bit će izložene fotografije Palestinke Laure Boushnak, a bit će održan i koncert...
12. Jul. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.