Svijet
BIO U POSJETI PORODICI: Izraelski doseljenici nasmrt pretukli američkog državljanina
Prije 18 min0
(...) korupcija i kriminal i on se odražava kroz sve"
Ekonomija
06. Okt. 2024 06. Okt. 2024
0
Zbog prirodne katastrofe, poplava i odrona došlo je do prekida u željezničkom saobraćaju u BiH tačnije na području Federacije BiH. Kada će biti ponovo uspostavljen neizvjesno je reći, ali će to ostaviti duboke posljedice.
Ekonomski analitičar Draško Aćimović mišljenja je da se ovaj prekid u obavljanju željezničkog saobraćaja mora iskoristiti da se on u potpunosti obnovi - ne djelimično ili površno.
"Pruga se mora u potpunosti napraviti, obnoviti, ne može se ići na mali dio obnavljanja. Sada je vidljiva dubina problema u BiH, a to je korupcija i kriminal. On se odražava kroz sve", smatra Aćimović.
Dodaje da je sada prerano davati bilo kakve prognoze koliko bi prekid u željezničkom saobraćaju trajao, ali da je izvjesno da on ne može brzo normalizovan.
Ističe i da mnoge zemlje u regiji i Evropi koriste željeznički saobraćaj kao dio razvojne strategije.
Dodao je i da tu praksu slijedi i BiH.
"Strategija razvoja BiH i regiona i Evrope i bazirana je na željezničkom saobraćaju i radu na njegovom poboljšanju, Vrijeme je da se sjedne i preusmjeri novac u razvoj željezničke mreže. Potrebna je kompletna promjena sistema", zaključuje Aćimović.
Što se tiče značaja kakav ima željeznički saobraćaj u BiH, glavni korisnici usluga željezničkog transporta roba na području Bosne i Hercegovine su veliki kombinati, uglavnom iz oblasti bazične industrije i rudarstva, prenosi Klix.
Neka od takvih preduzeća su: hemijska industrija u Tuzli, Mittal Steel Zenica, rudnici mrkog uglja bazena u Zenici i Tuzli, termoelektrane, Rudnik željezne rude u Prijedoru, Aluminijski kombinat u Mostaru, industrijski kompleks u Sarajevu, distributeri naftnih derivata i dr.
Pored osnovne djelatnosti, prijevoza robe i putnika, željeznički operatori u Bosni i Hercegovini obavljaju i komplementarne djelatnosti kao što su: specijalni prijevozi, skladištenje, kombinirani transport, pretovar itd.
Robno-transportni centri za prihvat, pretovar ili skladištenje pojedinačnih, paletnih i grupnih pošiljki, već funkcionišu ili se obnavljaju u svim većim industrijskim centrima u Bosni i Hercegovini (Mostar, Sarajevo, Doboj, Banja Luka, Tuzla, Zenica, Brčko Distrikt, Bosanski Šamac), kao i u Pločama (Hrvatska).
Neki ekonomisti smatraju da će zbog prekida u željezničkom saobraćaju ispaštati svi koji trguju preko luke Ploče, a da će doći i do pada u potrošnji gasa.
Svijet
BIO U POSJETI PORODICI: Izraelski doseljenici nasmrt pretukli američkog državljanina
Prije 18 min0
Regija
PICULA O THOMPSONOVOM KONCERTU U ZAGREBU: "Dio Hrvatske je očito odustao od europskih vrijednosti"
Prije 34 min0
Regija
ČEDOMIR JOVANOVIĆ POVODOM 30. GODIŠNJICE GENOCIDA: "Srebrenica je naša sramota i grijeh, veća nego ikad"
Prije 43 min0
Mini market
NIKO SE NE SMIJE UZDIĆI IZNAD DRŽAVE: Srđan Mandić o uklanjanju nelegalno postavljene "skalamerije" kod Narodnog pozorišta (VIDEO)
Prije 1h0
Ekonomija
ČUDO U SARAJEVU: Mašine izašle na teren, ruši se čuveni objekat u Nedžarićima
10. Jul. 20250
Ekonomija
DA LI JE OVO POČETAK KRAJA: Njemački gigant u problemima, otpremnine idu do 150.000 eura
Prije 13h0
Ekonomija
PRVI PUT U HISTORIJI: Federacija BiH se zadužuje na Londonskoj berzi za oko 350 miliona eura!
10. Jul. 20254
Ekonomija
NIJE IŠLO: Brat Novaka Đokovića ugasio firmu u BiH
Prije 17h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.