Auto
EVROPSKA AUTOINDUSTRIJA IDE PREMA FATALNOJ KRIZI: Dramatičan apel iz Italije
28. Sep. 20240
U Kini je sada haos, lokalni proizvođači su sve moćniji i zauzimaju sve već dio tržišta, a udjeli europskih proizvođača padaju.
Auto
19. Nov. 2024
0
Razlog pada zarade europskih proizvođača automobila nije samo prelazak na elektromobilnost. Razlozi su raznolikiji, dublji. Europa, kao industrijska lokacija, već se godinama bori s velikim izazovima. Raskošni profiti na kineskom tržištu prikrili očite probleme u proizvodnji. U Kini je sada haos, lokalni proizvođači su sve moćniji i zauzimaju sve već dio tržišta, a udjeli europskih proizvođača padaju.
Veliki problem je skupa proizvodnja i prevelika radna snaga s visokom razinom plaća. Proizvodnja vozila ili proizvodnja odgovarajućih komponenti kod kompanija-dobavljača skuplja je, posebno u Njemačkoj, nego bilo gdje drugdje u svijetu. Međutim, raskošni troškovi za plaće, visoke mirovine i odgovarajuća socijalna davanja mogu se ostvariti samo ako su postrojenja izvrsno iskorištena, ali tako je u sve manje postrojenja. Osim toga, zaposlenici u automobilskoj industriji zarađuju bolje nego ikad u usporedbi s drugim industrijama, piše Blick.ch. Također, europska industrija nosi se i s višestruko većim troškovima energije.
Budući da je razvoj mnogih modula posebno složen i intenzivan za osoblje, posebno za njemačke proizvođače, visoka razina plaća značajno se odražava na troškove vozila. Usporedivo vozilo, s motorom s unutarnjim izgaranjem ili električni automobil, može se proizvesti 25 do 40 posto jeftinije u zemlji poput Kine, a da razina kvalitete ne bude značajno niža.
Kada proizvođač automobila razvije novo vozilo, po mogućnosti čak i s novom platformom, planiranje, uključujući korištenje postrojenja, dizajn, uključivanje dobavljača, razvoj i lansiranje na tržište zajedno s obukom trgovaca, košta dvije do četiri milijarde eura. Ako je vozilo lansirano na raznim međunarodnim tržištima, proizvodi se u nekoliko pogona u svijetu i prodaje se uz odgovarajuću visoku maržu za proizvođače i trgovce, potrebno je tri do pet godina prije nego što se na njemu uopće može zaraditi.
Osim toga, sve stroži sigurnosni i ekološki propisi čine vozila sve težima, skupljima i većima, a ne mogu se svi troškovi prevaliti na kupce jer bi mnoga vozila bila nekonkurentna.
Mini market
HISTORIČAR HRVOJE KLASIĆ: Šešeljev i Vučićev odnos prema onome što se događalo 1990-ih ostao je isti
Prije 14 min0
Društvo
GOVOR MRŽNJE S RAZGLASA ISPRED CRKVE: Ministar Dizdar najavio krivične prijave zbog sinoćnjeg incidenta u Srebrenici
Prije 15 min0
Svijet
NOVA STRANICA OTVORENA: Predsjednik Sirije doputovao u prvu zvaničnu posjetu Azerbejdžanu
Prije 21 min0
Vijesti
ŠTA STOJI IZA IZNENADNE ODLUKE O GAŠENJU: Uprava Al Jazeere Balkans hvalila se godišnjim prihodom od 30 miliona KM, a uposlenima su prije samo nekoliko dana najavljivali povećanje plaća...
Prije 28 min0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.