Ekonomija
SARAJEVO IDE DALJE: Brojne avionske linije, turisti stižu sa svih strana
29. Jun. 20250
I Edin Forto je podržao Murphyjevu ideju da Međunarodni aerodrom Sarajevo daju pod koncesiju
Ekonomija
23. Nov. 2024
0
Na adresu Uprave Sarajevskog aerodroma i zvanično stigla odluka o njenom razrješenju. Vlada Federacije BiH, koja je vlasnik ovog preduzeća, podsjećamo smijenila je direktora aerodroma Alana Bajića, uz obrazloženje da su “izgubili povjerenje”.
Detalji kako i čije – nepoznati. Sindikat i radnici razočarani, a u prvi plan ponovo izašla priča o koncesiji. Dok iz Vlade Federacije šute, stižu upozorenja. Promjenu su, tvrde, na štetu države.
Vlada Federacije BiH ovih dana je u znaku smjena. Hitne, tajne, a neke, čini se, nelogične. Iako je prema svim statistikama i izvještajima Sarajevski aerodrom pozitivno poslovao, Vlada je naprasno odlučila smijeniti kompletnu upravu ovog preduzeća. Razlog nejasan – direktoru, radnicima stručnjacima.
– Da li se namjerno želi srušiti vrijednost aerodroma jer morate znati da je Bajićeva uprava bila, definitivno, uprava ‘broj jedan’, da nijedan aerodrom nema ni blizu tako velike i jake rezultate. Sad da li se namjerno ruši vrijednost Aerodroma Sarajevo da bi se stvorio stav javnosti da treba doći do koncesije – pita stručnjak za avijaciju Alen Šćuric, piše Federalna televizija.
I, čini se, upravo je u koncesiji stvar. Jer dosadašnja uprava na čelu s Alanom Bajićem bilježila je pozitivne ocjene tokom protekle tri godine. Visok profit i komercijalizacija privukla je pažnju zapadnih kompanija. I američki ambasador u Bosni i Hercegovini Michale Murphy rekao je da Sarajevski aerodrom treba dati pod koncesiju. To je podržao i ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto (NS):
– Ličnog sam stava da treba dati na upravljanje aerodrome zbog povećanja broja putnika i da je u pregovorima kod koncesija potrebno da se pregovara o povećanju broja putnika, jer je to državni interes – rekao je Forto.
– Kad se to desilo, rekao sam, čekajte, neće proći tjedan dana već će se naći neki veliki političar u Bosni i Hercegovini koji će zagovarati tu ideju. I u roku od tjedan dana Forto je krenuo zagovarati tu ideju – podsjeća Šćuric.
Istina, priča o koncesiji nije zvanično potvrđena. Iz Vlade Federacije o smjeni rukovodstva aerodroma ni danas nisu htjeli govoriti, pa je trenutno sve na nivou pretpostavki. Ipak, da nije neosnovana, govori i činjenica da su ranije ponuđena rješenja koja bi mogla dovesti do kompromisa. Federacija BiH zadržala bi većinsko vlasništvo.
– To podrazumjeva da se pronađe investitor za ključne infrastrukturne projekte čiji bi to bio ‘ulog’ u novu kompaniju, procentualno bi se dijelila dobit, te bi se toj novoformiranoj firmi mogla dati koncecija na 25 godina. Na ovaj način obezbjeđujemo da i dalje FBiH i njeni građani imaju najvažniji državni aerodrom – naveo je Alan Bajić, smijenjeni direktor Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
Vladi Federacije, očigledno, takav model nije odgovarao. Pa ako ne može milom, može silom. Direktora Bajića razrješili su uz kratko obrazloženje da su „izgubili povjerenje”. Pa su imenovali novog v. d. direktora koji ne ispunjava zakonski kriterij da bi obnašao ovu funkciju s obzirom na to da nema pet godina radnog iskustva na rukovodećim pozicijama u civilnom zrakoplovstvu. Kako vlast krši vlastiti zakon?
– Već duže vrijeme se javno govori o namjerama da se Međunarodni aerodrom Sarajevo da pod koncesiju, te smo sigurni da se razlog za smjenu najuspješnije uprave u historiji ovog javnog preduzeća krije upravo u toj namjeri. Jer kako inače opravdati činjenicu da se smjenjuje direktor, odnosno Uprava društva, koji je u samo tri godine ostvario rezultate koje drugi aerodromi i druge Uprave ni za više decenija nisu i ne bi mogle da ostvare? – pitaju iz Sindikata radnika Aerodroma Sarajevo.
Sindikatu iz Vlade i resornog ministarstva nisu odgovorili, a nisu, naglašavamo, ni na naše upite. Koji je to tačno razlog osim, kako kažu, gubitka povjerenja? Očito je da iza svega stoji više problema i interesa. Samo ne znamo čijih.
Ekonomija
SARAJEVO IDE DALJE: Brojne avionske linije, turisti stižu sa svih strana
29. Jun. 20250
Ekonomija
SVAKI IMA SVOJU PRIČU: Kako su poslovali aerodromi u BiH
06. Jun. 20250
Ekonomija
"SB" NA SARAJEVSKOM AERODROMU; RAMEZIĆ: "Prvi put u historiji imamo preko 15.000 avio operacija, a u centralnom čvorištu ekonomskog uspjeha..." (FOTO)
20. Maj 20250
Ekonomija
JEDNA KOMPANIJA "POGURALA" JE BROJKE: Aerodrom Sarajevo ima drugi najveći rast na ex-yu prostoru
06. Maj 20250
Jeste li znali
GENETIKA KRIJE IZNENAĐUJUĆE ODGOVORE: Zašto se neki ljudi nikad ne znoje?
Prije 15 min0
Regija
JADRANKA KOSOR POVUKLA PARALELU IZMEĐU SREBRENICE I VUKOVARA: "Nakon masovnih dolazaka..."
Prije 25 min0
Mini market
NASTAVLJENA SRAMOTNA TRADICIJA: "E gospodo, s ovim žive Bošnjaci Srebrenice 11. jula, pošto se delegacije pod rotacijama..."
Prije 39 min0
Vijesti
STANJE NA CESTAMA: Čekanja na graničnim prelazima podložna su čestim izmjenama, a vozači imaju pristup...
Prije 51 min0
Ekonomija
ČUDO U SARAJEVU: Mašine izašle na teren, ruši se čuveni objekat u Nedžarićima
10. Jul. 20250
Ekonomija
U JOŠ JEDNOM KANTONU ISPLAĆENI REGRESI: Budžetski korisnici dobili po 799 KM
09. Jul. 20250
Ekonomija
IZNENAĐUJUĆI PODACI: Ove dvije općine su u vrhu po prosječnim plaćama u FBiH, jedna od njih je preko noći doživjela ekonomski procvat...
09. Jul. 20250
Ekonomija
PRVI PUT U HISTORIJI: Federacija BiH se zadužuje na Londonskoj berzi za oko 350 miliona eura!
10. Jul. 20254
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.