Ekonomija
NAJBOGATIJI HERCEGOVAC ŠIRI BIZNIS: Kreće izgradnja nove tvornice, ali ni to nije sve...
31. Jan. 20250
"Bogatstvo je posljedica ljudskih osobina. Morate biti malo drugačiji od drugih, biti kreativni, inovativni, imati viziju", kaže Ćorluka.
Ekonomija
21. Dec. 2024 21. Dec. 2024
0
Zovu ga balkanskim kraljem toalet papira, a u malenom hercegovačkom mjestu Grude sagradio je poslovnu imperiju. Prije više od 30 godina počeo je sa trgovinom i napravio jedan od najprepoznatljivijih brendova u Bosni i Hercegovini – „Violetu“.
O nastanku brenda, prednostima i manama rada u maloj sredini, zahtjevima tržišta u podcastu poslovnog portala CAPITAL "Nikad u minusu" vlasnik i osnivač "Violete "Petar Ćorluka“ govorio je o nastanku i razvoju svoje kompanije.
CAPITAL: Kako ste se odlučili da pokrenete privatni posao?
Ćorluka: Ja sam studirao u Sarajevu i vratio se u Grude, zaposlio se u jednoj firmi koja je bila jako uspješna. Međutim, za vrijeme Ante Markovića, tada je bilo moderno osnovati firmu. Uvijek je prva trgovina, kupi po pet, prodaj po šest. Prvi novac koji zaradite u trgovini je logično i ekonomski opravdano transformisati u proizvodnju jer proizvodnja je ta koja stvara novu vrijednost. Kada jedanput uspješno krenete u proizvodnju, tu nema kraja, jer jedna proizvodnja veže drugu, jedno znanje dopunjuje se drugim znanjem.
CAPITAL: Kako je nastao brend Violeta?
Ćorluka: Violeta je ljubičica, ljubičasta boja i to asocira na nešto što je lijepo i nježno. Moja kćer je Ljubica i mama je bila Ljubica, pokojna. Tako da to sve ima simboliku. Sada je prepoznatljiva u regiji i Evropi.
CAPITAL: Kažete da je toalet papir najjednostavniji za proizvodnju, ali ipak je i vaš najprepoznatljiviji proizvod?
Ćorluka: Toalet papir je jedan jednostavan proizvod, bar na prvi pogled, nemaš strah da ćeš pogriješiti. Na svim drugim proizvodima ako napraviš grešku onda se ona vidi. Tu smo se naučili, a onda smo išli na pelene, vlažne maramice, higijenske uloške, omekšivače, deterdžente. To je sve složenije i složenije. Ali smo mi uspostavili sistem kontrole, sistem nabavke sirovina. Uzimamo najbolje sirovine od najboljih svjetskih proizvođača i imamo naš laboratorij koji se drži svih evropskih principa.
CAPITAL: Velike multinacionalne kompanije poput „Pampersa“ su Vam konkurencija, kako se nosite sa njima?
Ćorluka: Te multinacionalne kompanije imaju svoja pravila, od njih se može puno naučiti, one nisu velika konkurencija, ako si konkurentan i kvalitetom i cijenom, odnosno troškovima. One imaju svoje visoke troškove, tako da tu je samo hrabrost potrebna. Obično proizvodnju rade u Poljskoj, Njemačkoj, u velikim zemljama sa velikom potrošnjom.
CAPITAL: Gdje je idealno razvijati ovakav posao?
Ćorluka: Poljska je za proizvodnju, tu je i energija i radna snaga, i veliko tržište. Okružena je velikim tržištima. Zato je naš uspjeh u malom hercegovačkom mjestu bez tradicije, bez blizine tržišta, ono što je posebno.
CAPITAL: Kako se odlučiti, da li praviti jeftine ili skupe proizvode?
Ćorluka: Kažu, nisam toliko bogat da kupujem jeftino. Mislim da optimum kvaliteta i cijene treba biti. Ali, ako je nešto previše jeftino i nekvalitetno onda to ne vrijedi.
CAPITAL: Kako postići potrebni kvalitet?
Ćorluka: Moramo pratiti trendove, ići u korak. Meni su najveći uzor Japanci. Sada dogovaramo novi stroj za pelene iz Japana, jer je ovaj star nekih 10 godina, kupili smo i novi stroj za higijenske uloške, isto iz Japana. Nijemci, Italijani, Austrijanci su malo došli do prezasićenosti, došlo je do prevelikog komfora. U Japanu toga nema, njima su susjedi Kinezi, oni se bore da budu bolji od Kineza i da budu konkurentni sa cijenama.
CAPITAL: Ne volite da Vas zovu najbogatijim, zašto?
Ćorluka: Bogatstvo je posljedica ljudskih osobina. Morate biti malo drugačiji od drugih, biti kreativni, inovativni, imati viziju. A slaganje novca ili nekretnina, za mene nije ni vrijednost ni bogatstvo.
CAPITAL: Jeste li ikada bili u minusu?
Ćorluka: Nikada, pravnik sam po struci. Ekonomisti uvijek imaju neke formule, ja kažem da je to jednostavno, uvijek rashod mora biti manji od prihoda. I sve smo riješili. Možemo raditi, dozvoljeno je raditi na nuli, da budu i prihod i rashod isti u nekim momentima, dok se nešto uhoda, dok se presloži, ali ako radite u minusu, onda neko drugi treba raditi za vas. Onda pravite i nelojalnu konkurenciju.
Ekonomija
NAJBOGATIJI HERCEGOVAC ŠIRI BIZNIS: Kreće izgradnja nove tvornice, ali ni to nije sve...
31. Jan. 20250
Ekonomija
VLASNIK VIOLETE PETAR ĆORLUKA: "Kod nas je najniža plaća puno više od 1.000 KM"
13. Jan. 20250
Regija
PREDSJEDNIČKI IZBORI U HRVATSKOJ: Najbogatiji Hercegovac, Petar Ćorluka, pomogao "mostarsku snahu" Ivanu Selak Raspudić sa 10 hiljada eura
23. Dec. 20240
Ekonomija
VLASNIK VIOLETE OTKRIVA PLANOVE: Petar Ćorluka ide u još jednu veliku višemilionsku investiciju
27. Jun. 20240
Politika
DA LI SE DRAGAN ČOVIĆ PREDOMISLIO: Samo ako se nađe neko dovoljno naivan da mu isporuči Izborni zakon!
Prije 24 min0
Regija
BORBA ZA VLAST U SRBIJI: Ovaj čovjek mogao bi maknuti Vučića s vlasti, ali ima jednu veliku manu
Prije 27 min0
Politika
DVA MJESECA OD RASKIDA KOALICIJE: Bageri i gumice ne rade, milioni se slijevaju na račune RS-a
Prije 36 min0
Vijesti
NAREDBU POTPISAO DUBRAVKO ČAMPARA: Tužilaštvo BiH policijskim agencijama naredilo hapšenje Nenada Stevandića dan nakon što se on iz Srbije vratio u BiH!
Prije 40 min0
Ekonomija
MILIČEVIĆ RAZBIO VIŠKOVIĆEVE OBMANE: Iduće godine dolazi na naplatu MILIJARDU i 600 MILIONA KM kredita, građani RS će platiti tu cijenu...
21. Mar. 20250
Ekonomija
NIKŠIĆEVA MATEMATIKA: Vlada FBiH za januarske subvencije dala 8 miliona KM, a poslodavci samo za doprinose u februaru uplatili čak...
21. Mar. 20250
Ekonomija
VELIKI RADOVI U BiH: Izmjestit će rijeku da prođe autoput
22. Mar. 20250
Ekonomija
VELIKI USPJEH BH. KOMPANIJE: Potpisan ugovor vrijedan čak 1,22 milijarde eura
21. Mar. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.