Ekonomija
VLASNIK VIOLETE NE POSUSTAJE: Ćorluka proširio poslovnu imperiju, spreman kapital za nove projekte
26. Apr. 20250
"Bogatstvo je posljedica ljudskih osobina. Morate biti malo drugačiji od drugih, biti kreativni, inovativni, imati viziju", kaže Ćorluka.
Ekonomija
21. Dec. 2024 21. Dec. 2024
0
Zovu ga balkanskim kraljem toalet papira, a u malenom hercegovačkom mjestu Grude sagradio je poslovnu imperiju. Prije više od 30 godina počeo je sa trgovinom i napravio jedan od najprepoznatljivijih brendova u Bosni i Hercegovini – „Violetu“.
O nastanku brenda, prednostima i manama rada u maloj sredini, zahtjevima tržišta u podcastu poslovnog portala CAPITAL "Nikad u minusu" vlasnik i osnivač "Violete "Petar Ćorluka“ govorio je o nastanku i razvoju svoje kompanije.
CAPITAL: Kako ste se odlučili da pokrenete privatni posao?
Ćorluka: Ja sam studirao u Sarajevu i vratio se u Grude, zaposlio se u jednoj firmi koja je bila jako uspješna. Međutim, za vrijeme Ante Markovića, tada je bilo moderno osnovati firmu. Uvijek je prva trgovina, kupi po pet, prodaj po šest. Prvi novac koji zaradite u trgovini je logično i ekonomski opravdano transformisati u proizvodnju jer proizvodnja je ta koja stvara novu vrijednost. Kada jedanput uspješno krenete u proizvodnju, tu nema kraja, jer jedna proizvodnja veže drugu, jedno znanje dopunjuje se drugim znanjem.
CAPITAL: Kako je nastao brend Violeta?
Ćorluka: Violeta je ljubičica, ljubičasta boja i to asocira na nešto što je lijepo i nježno. Moja kćer je Ljubica i mama je bila Ljubica, pokojna. Tako da to sve ima simboliku. Sada je prepoznatljiva u regiji i Evropi.
CAPITAL: Kažete da je toalet papir najjednostavniji za proizvodnju, ali ipak je i vaš najprepoznatljiviji proizvod?
Ćorluka: Toalet papir je jedan jednostavan proizvod, bar na prvi pogled, nemaš strah da ćeš pogriješiti. Na svim drugim proizvodima ako napraviš grešku onda se ona vidi. Tu smo se naučili, a onda smo išli na pelene, vlažne maramice, higijenske uloške, omekšivače, deterdžente. To je sve složenije i složenije. Ali smo mi uspostavili sistem kontrole, sistem nabavke sirovina. Uzimamo najbolje sirovine od najboljih svjetskih proizvođača i imamo naš laboratorij koji se drži svih evropskih principa.
CAPITAL: Velike multinacionalne kompanije poput „Pampersa“ su Vam konkurencija, kako se nosite sa njima?
Ćorluka: Te multinacionalne kompanije imaju svoja pravila, od njih se može puno naučiti, one nisu velika konkurencija, ako si konkurentan i kvalitetom i cijenom, odnosno troškovima. One imaju svoje visoke troškove, tako da tu je samo hrabrost potrebna. Obično proizvodnju rade u Poljskoj, Njemačkoj, u velikim zemljama sa velikom potrošnjom.
CAPITAL: Gdje je idealno razvijati ovakav posao?
Ćorluka: Poljska je za proizvodnju, tu je i energija i radna snaga, i veliko tržište. Okružena je velikim tržištima. Zato je naš uspjeh u malom hercegovačkom mjestu bez tradicije, bez blizine tržišta, ono što je posebno.
CAPITAL: Kako se odlučiti, da li praviti jeftine ili skupe proizvode?
Ćorluka: Kažu, nisam toliko bogat da kupujem jeftino. Mislim da optimum kvaliteta i cijene treba biti. Ali, ako je nešto previše jeftino i nekvalitetno onda to ne vrijedi.
CAPITAL: Kako postići potrebni kvalitet?
Ćorluka: Moramo pratiti trendove, ići u korak. Meni su najveći uzor Japanci. Sada dogovaramo novi stroj za pelene iz Japana, jer je ovaj star nekih 10 godina, kupili smo i novi stroj za higijenske uloške, isto iz Japana. Nijemci, Italijani, Austrijanci su malo došli do prezasićenosti, došlo je do prevelikog komfora. U Japanu toga nema, njima su susjedi Kinezi, oni se bore da budu bolji od Kineza i da budu konkurentni sa cijenama.
CAPITAL: Ne volite da Vas zovu najbogatijim, zašto?
Ćorluka: Bogatstvo je posljedica ljudskih osobina. Morate biti malo drugačiji od drugih, biti kreativni, inovativni, imati viziju. A slaganje novca ili nekretnina, za mene nije ni vrijednost ni bogatstvo.
CAPITAL: Jeste li ikada bili u minusu?
Ćorluka: Nikada, pravnik sam po struci. Ekonomisti uvijek imaju neke formule, ja kažem da je to jednostavno, uvijek rashod mora biti manji od prihoda. I sve smo riješili. Možemo raditi, dozvoljeno je raditi na nuli, da budu i prihod i rashod isti u nekim momentima, dok se nešto uhoda, dok se presloži, ali ako radite u minusu, onda neko drugi treba raditi za vas. Onda pravite i nelojalnu konkurenciju.
Ekonomija
VLASNIK VIOLETE NE POSUSTAJE: Ćorluka proširio poslovnu imperiju, spreman kapital za nove projekte
26. Apr. 20250
Ekonomija
NAJBOGATIJI HERCEGOVAC ŠIRI BIZNIS: Kreće izgradnja nove tvornice, ali ni to nije sve...
31. Jan. 20250
Ekonomija
VLASNIK VIOLETE PETAR ĆORLUKA: "Kod nas je najniža plaća puno više od 1.000 KM"
13. Jan. 20250
Regija
PREDSJEDNIČKI IZBORI U HRVATSKOJ: Najbogatiji Hercegovac, Petar Ćorluka, pomogao "mostarsku snahu" Ivanu Selak Raspudić sa 10 hiljada eura
23. Dec. 20240
Gastro
JESTE DA JE SEZONA, ALI MOŽE I ZAMRZNUTO: Napravite sladoled od bobičastog voća po ovom receptu, ne može jednostavnije
Prije 15 min0
Ekonomija
BH. GRAD SE PREPORODIO: Prihodi prešli milijardu KM, stiže 10 novih investitora
Prije 20 min0
Svijet
AMERIKANCI IMAJU ORUŽJE KOJE MOŽE ODJEDNOM DA SPRŽI CIJELO JATO DRONOVA: Ovo je Leonida!
Prije 24 min0
Politika
MINISTAR FORTO NA SASTANKU U BHANSA-i: "Svjesni smo ozbiljnih izazova koje je izazvala blokada računa uslijed Viaduct slučaja..."
Prije 25 min0
Ekonomija
CESTA KOJA ŽIVOT ZNAČI: Poznat datum završetka radova važne dionice na Koridoru 5C
13. Jul. 20250
Ekonomija
ČESI U NEVJERICI: Jedan grad na Jadranu izdvaja se po enormnom rastu cijena...
14. Jul. 20250
Ekonomija
RUŠEVINE BIVŠIH ODMARALIŠTA I HOTELA U CENTRU MJESTA: Oni od Hrvatske traže da riješi problem s imovinom BiH
13. Jul. 20250
Ekonomija
ODABRATI OVAJ KRAJ NAŠE DRŽAVE ZA GODIŠNJI ODMOR PUN JE POGODAK: "Ovo je najljepša i očaravajuća rijeka" (VIDEO)
13. Jul. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.