Svijet
ANALIZA MIRNESA KOVAČA: Kako se Saudijska Arabija uspjela nametnuti kao posrednik između Rusije i Amerike?
Prije 16 min0
(...) duže od 90 dana unutar šest mjeseci na teritoriji EU ostaje na snazi, a inicijativa Ministarstva kominikacija i veza BiH da se ovo pravilo ukine je odbijena.
Ekonomija
14. Jan. 2025 14. Jan. 2025
0
Transportne firme u BiH više ne mogu da posluju i nalaze se u podređenom položaju u odnosu na firme iz EU, što će dovesti do značajnih posljedica po domaću ekonomiju, upozoravaju prevoznici.
Svaki boravak duži od 90 dana unutar EU za vozače iz BiH mora biti pokriven ili dugoročnom vizom ili boravišnom dozvolom koju izdaje država članica, prenosi BN TV.
Ovo pravilo predstavlja veliki problem za domaće prevozničke firme, koje vrše transport robe prema zemljama EU.
Ministarstvo komunikacija i veza BiH uputilo je inicijativu kojom je od EU tražilo ukidanje ovog pravila, ali inicijativa je odbijena.
-Transportne firme u BiH 20 godina plaćaju cijenu nepovoljnih uslova poslovanja i za to vrijeme domaće vlasti nisu pokazale ozbiljnu namjeru da pomognu prevoznicima, objašnjava Velibor Peulić iz Klaster Logistike.
Uvođenjem novih normi i standarda, položaj domaćih firmi sve je teži.
"Naša sljedeća namjera je da zajedno sa partnerima u regionu odgovorimo EU. Kakva će biti odluka, ne možemo prejudicirati. Zajedno sa Republikom Turskom učestvujemo u lancu snadbijevanja od 40 miliona tona robe. Taj poremećaj može izazvati probleme unutar EU. Obratili smo se komisijama za saobraćaj, komisijama za borbu protiv korupcije, kako u Parlamentu BiH, tako i entitetskim skupštinama. Pitanje troškova u transportsnoj industriji je došlo na dnevni red", kaže Peulić.
Zajednički sastanak prevozničkih firmi iz BiH biće održan 15. januara. Tema sastanka biće objedinjavanje svih nagomilanih problema i traženje izlaza iz teške situacije u kojoj su se našli prevoznici.
"Ciljano na 14 stranica smo napravili ozbiljnu analizu svih troškova i osnovni zaključak će ići u tom pravcu da se pred Parlamet BiH, Narodnu skupštinu Republike Srpske i Parlament Federacije izvedu svi oni vinovnici u posljednjih 20 godina koji su doprinijeli da troškovi transporta dostignu jedan nivo koji će privredu BiH dovesti u nekonkuretnu poziciju", kaže Peulić.
Ukoliko izostane hitna reakcija nadležnih, objašnjava Peulić, očekivani rast transportnih troškova dostiže iznos od 25 procenata, što će neminovno dovesti do povećanja cijena roba i usluga, a time opteretiti i onako posrnulu ekonomiju.
Svijet
ANALIZA MIRNESA KOVAČA: Kako se Saudijska Arabija uspjela nametnuti kao posrednik između Rusije i Amerike?
Prije 16 min0
Svijet
HOROR SNIMAK IZ UKRAJINE: Ruski tenk gazio svoje vojnike (VIDEO)
Prije 24 min0
Vijesti
BEĆIROVIĆ PRENIO GENERALU NATO-a: "Destruktivne snage u regiji otvoreno djeluje protiv BiH!"
Prije 39 min0
Hronika
SUMNJA SE U SAMOUBISTVO: Pogledajte kako izgleda jezero kod Prnjavora gdje traže ubicu žene i sina (VIDEO)
Prije 50 min0
Ekonomija
VAŽNA INFORMACIJA ZA GRAĐANE: Počinje otkup nekretnina na dionici Mostar Sjever - Mostar Jug
13. Feb. 20250
Ekonomija
POSAO ZA 30 RADNIKA: Sarajevski Penny izgradio novi objekat
Prije 21h0
Ekonomija
GRAD NA SJEVERU BOSNE I HERCEGOVINE SRUŠIO REKORD: Broj zaposlenih veći nego 1990. godine
Prije 21h0
Ekonomija
DA TI SE ZAMANTA: Čista zarada banaka u Federaciji BiH u prošloj godini iznosila je čak...
15. Feb. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.