Mini market
SLUČAJ "VIADUCT": Više od 500 radnika moglo bi biti kolateralna šteta, očekuju smanjenje plate za više...
Prije 21 min0
Dok Mercedes javno ne komentira konkretan slučaj, mađarska vlada koristi ovu odluku za vlastitu promociju
Ekonomija
14. Apr. 2025 14. Apr. 2025
0
Mercedes želi izmjestitti radna mjesta iz Njemačke u Mađarsku, pišu njemački mediji. Šef Mercedesa njeguje kontakte s Orbanom, ali njemačka javnost bi, po mogućnosti, trebala što manje saznati o tome.
Deviza uprave Mercedesa pri izboru lokacija za proizvodnju automobila glasi: „Na istok", kako je nedavno na godišnjoj konferenciji za medije rekao financijski direktor Harald Wilhelm. Fokus Mercedesa je na Mađarskoj, posebno na lokaciji Kecskemét, gradu od oko 100.000 stanovnika, piše Stuttgarter Zeitung, a prenosi Bild.
Plan je, prema tom pisanju, sljedeći: ubuduće bi se tamo trebala premjestiti proizvodnja oko 100.000 vozila godišnje – automobila koji su se do sada proizvodili u Njemačkoj. To istovremeno znači, piše Deutsche Welle, da će se u Njemačkoj – dugoročno ukinuti radna mjesta.
Razlog za premještanje na istok, iz ugla uprave kompanije, jednostavan je: troškovi proizvodnje u Mađarskoj su drastično niži – prije svega zbog tamošnjih plaća. Prema riječima financijskog direktora Mercedesa, Haralda Wilhelma, troškovi rada su u Mađarskoj niži za oko 70 posto u usporedbi s Njemačkom, prenose spomenuti njemački mediji.
Dok Mercedes javno ne komentira konkretan slučaj, mađarska vlada koristi ovu odluku za vlastitu promociju. Premijer Viktor Orban se fotografirao sa šefom Mercedesa, Olom Källeniusom, objavljuje slike na svojoj web-stranici i reklamira Mađarsku kao snažnu gospodarsku lokaciju.
Upadljivo je, piše Deutsche Welle, da Mercedes uporno šuti na upit Stuttgarter Zeitunga. Niti je potvrđen susret u Mađarskoj 17. marta ove godine, niti je potvrđena Orbanov posjet Källeniusu 19. juna 2024. u Stuttgartu – iako su obje situacije dokumentirane fotografijama s mađarske strane.
O susretu u martu ove godine na Orbanovoj web-stranici piše: "Tvornica u Kecskemétu postala je druga najveća europska automobilska tvornica Mercedes-Benz-grupe koja zapošljava skoro 5.000 ljudi u Mađarskoj. Zahvaljujući proširenju u Kecskemétu koje je i sada u tijeku, kompanija će otvoriti 3.000 novih radnih mjesta do 2026. i udvostručiti svoj proizvodni kapacitet na 400.000 vozila godišnje."
Politička pozadina čini stvar još eksplozivnijom: Europska unija uskraćuje Mađarskoj milijarde eura zbog kršenja pravne države i slobode medija. Investicije koncerna poput Mercedesa donose svjež novac u Mađarsku – i jačaju Orbanovu poziciju. Mercedes se na to oglasio samo općom izjavom da se rukovodi političkim smjernicama i pridržava zakonskog okvira.
U međuvremenui BMW i Bosch šire svoje aktivnosti u Mađarskoj – na štetu pogona u Njemačkoj. To je tiho povlačenje – praćeno glasnim aplauzom iz Budimpešte, piše njemački Bild.
Mini market
SLUČAJ "VIADUCT": Više od 500 radnika moglo bi biti kolateralna šteta, očekuju smanjenje plate za više...
Prije 21 min0
Evropa
NA METI ZELENSKOG SKORO STOTINU POJEDINACA I SUBJEKATA: "Danas smo proširili naše ukrajinske sankcije"
Prije 31 min0
Politika
STEVANOVIĆ O IZBORU GAVRANKAPETANOVIĆA: "Zakon o zdravstvenoj zaštiti je isti i za Opću bolnicu i za KCUS, što znači da je on..."
Prije 41 min0
Društvo
BEZ OBZIRA NA BOGATE RESURSE: Na području ove općine živi 4.200 penzionera, a oko 2.200 ljudi je na evidenciji rada
Prije 50 min0
Ekonomija
IZ LOŠEGA U GORE: Dug "Viaductu" svakodnevno raste, ali stižu još gore vijesti...
17. Apr. 20250
Ekonomija
ODLUKOM VRHOVNOG SUDA FBiH: Poništena dozvola za vjetroelektranu "Poklečani"
16. Apr. 20250
Ekonomija
SUNOVRAT DODIKOVOG TZV. "BOLJEG DIJELA BiH": Federacija BiH duplo likvidnija od RS
17. Apr. 20250
Ekonomija
TUZLANSKI GIGANT RUŠI REKORDE: Bingo obara cijene čak i u susjednoj državi
Prije 12h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.