HiTec
SAMSUNGOVI PAMETNI TELEFONIi DONOSE SNAŽNE PERFORMANSE: Ipak, neke greške se poavljaju
Prije 3h0
Upravni odbor Konzorcija međunarodnih prijevoznika tereta Logistika BiH jednoglasno je na današnjoj sjednici donio odluke da će do 1. juna čekati nadležne državne institucije da ispune njihove uvjete i zahtjeve. U protivnom, odlučeno je, 16. juna će primijeniti, kako kažu, "francuski model", odnosno ići u blokadu drumskog saobraćaja.
Ekonomija
09. Maj 2025 09. Maj 2025
0
Do 1. juna, kako je rekao predstavnik Konzorcija Velibor Peulić, institucionalno rješavaju probleme, kroz započeti dijalog, Vijeće ministara BiH čiju tematsku sjednicu traže, Parlament BiH i Upravu za indirektno oporezivanje BiH.
Kako kaže Peulić, u ponedjeljak imaju sastanak sa ministrom komunikacija i prometa BiH Edinom Fortom i tu žele i očekuju operaciono rješenje svojih zahjeva, prenosi Faktor.
"Prvi zahtjev je da ministar komunikacija i prometa obavijesti kolege iz Evropske unije o tehničkom modelu rješavanja pitanja 90/180. Drugim riječima, vozači iz Bosne i Hercegovine u skladu sa potpisanim sporazumom sa EU precizno i tačno navedenim odredbama koje se odnose na vrijeme boravka. To znači odmor dnevni, sedmični, redovni, skraćeni i tako dalje i mi bismo u tih 2.160 sati koliko nam po sporazumu pripada mogli da ta pitanja stavimo ad acta. Znači, to očekujemo od ministra da hitno već kontaktira nadležna tijela za kontrolu i transport unutar EU", kaže Peulić.
Drugi zahjev odnosi se na licenciranje međunarodnih prijevoznika u Bosni i Hercegovini.
"Tamo smo naveli u našem zahtjevu od ranije da tražimo da se u skladu sa praksom koja je već uspostavljena u Republici Sloveniji, da se na isti način primjene procedure i u BiH. Tako bi mogli pretvoriti naše kompanije u centar izvršnosti, koji imaju 10 i više voznih jedinica. Na taj bi način mogli da našim transportnim kompanijama omogućimo prije svega i regrutaciju novih zaposlenih, a i onih koji se žele vratiti iz EU, odnosno susjednih država a imaju već važeće kodove", objašnjava Peulić.
Treći zahtjev se odnosi na treću tablicu.
"Ministar je već rekao da je on inicirao to prije tri i po godine. Očekujemo sad da se to riješi. Mi ćemo u ponedjeljak u dobroj namjeri i vjeri sa ministrom razgovarati i o drugim troškovima koji su plod recimo nekakvih rješenja iz pravilnika kako bi rasteretili poslovanje naših firmi", ističe Peulić.
Sa Ministarstvom vanjskih poslova i Ministarstvom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa i u saglasnosti sa Ministarstvom komunikacija i prometa zatražili su tematsku sjednicu Vijeća ministara o ovim pitanjima koja tište transportnu industriju Bosne i Hercegovine.
"Ostavili smo rok, ne kažemo više ni rokove, nego rok i zadužili smo i Predsjedništvo i naše odbore i komisije da do 1. juna obavimo sve moguće komunikacije sa komisijom za saobraćaj Parlamenta BiH, tematskom sjednicom, entitetskim vladama, sa Direkcijom za evropske integracije, da pronađemo rješenje za ova naša četiri zahtjeva, a 1. juna će plenum zasjedati i do tada ćemo naravno imati reginalnu koordinaciju. Ukoliko se do 1. juna riješe ovi određeni zahtjevi koji realno se mogu riješiti, onda ćemo naravno reći da smo uspjeli u stvaranju povoljnog ambijenta za transportnu industriiju, odnosno da smo krvotok bh. privrede izveli na pravi put. Ukoliko se to ne desi, 16. juna, nažalost, će doći do francuskog modela", govori on.
Peulić još jednom napominje da rokova više nema, osim da će do 1. juna iskoristiti komunikciju:
"Uvjereni smo da će ministar komunikacija i prometa sa svojim saradnicima imati snage da riješi i otkloni ove nedostatke koje smo dostavili u prethodnim zaključcima i da ćemo sa našim partnerima u EU u narednih par dana apsolutno tumačenjem, dakle tehničkim tumačenjem, odagnati sve one nekakve nedorečenosti ili proizvoljna tumačenja koja se nalazeu današnjoj praksi."
Dodaje i da su od ministra inostranih poslova dobili informaciju da je otišlo jedno cirkularno pismo, što je, kako kaže, veliki iskorak.
"Mi ćemo također pokušati da zajedno sa ministrom Elmedinom Konakovićem obavimo razgovore i u ambasadama i da ova tehnička rješenja koja su plod već potpisanih sporazuma Bosne i Hercegovine i Evropske unije pretočimo u praksu", zaključio je Peulić.
HiTec
SAMSUNGOVI PAMETNI TELEFONIi DONOSE SNAŽNE PERFORMANSE: Ipak, neke greške se poavljaju
Prije 3h0
Kultura
QUENTIN TARANTINO JE SVE ANALIZIRAO I OBJASNIO: Kaže da su ovi filmovi označili kraj zlatnog doba Hollywooda
Prije 4h0
Politika
ENVER HALILOVIĆ O SAMITU U SKOPLJU: "Nažalost, Bosna i Hercegovina čak nije uspjela ni da ponudi..."
Prije 4h0
Hronika
TEŽAK UDES MOTOCIKLISTE IZ BOSNE I HERCEGOVINE U AUSTRIJI: Spasavao ga helikopter
Prije 4h0
Ekonomija
PREBOGATA DRŽAVA U KOJOJ ŽIVE BROJNI BOŠNJACI SUOČAVA SE S NAJGORIM: Ovo je skroz neočekivano
30. Jun. 20250
Ekonomija
ZAVLADALA PANIKA U NJEMAČKOJ, OVO BI MOGLO POGODITI I BOŠNJAKE: Jako se boje jedne stvari
Prije 6h1
Ekonomija
INTENZIVNE AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU: Blizu Sarajeva se gradi jedan od najvećih i najmodernijih resorta u regionu (VIDEO)
29. Jun. 20251
Ekonomija
DA LI JE OVO NAJJEFTINIJE MJESTO ZA LJETOVANJE: Cijeli dan jela i pila za samo 10,50 eura
30. Jun. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.