BEZ PANIKE, MOLIM: Ukoliko se na instrument tabli upali ova lampica - svi se hvatamo za glavu, ali postoji jednostavno rješenje...

Regeneracije je još uvijek moguća, ali uz korištenje dijagnostičkog uređaja.

  • Auto

  • 23. Maj 2025  

  • 0

Ako vam se upalila signalna lampica DPF-a, uzrok je u začađenju ili prekinutom procesu regeneracije.

No, ne treba paničiti. Ovo su rješenja:

Otiđite na provjerenu pumpu te napunite spremnik premium dizelskim gorivom.


Odvezite se na autocestu ili obilaznicu te ‘propušite motor’, tokom 10-ak kilometara vožnje pod visokim opterećenjem, ali ipak ne forsirajući i pazeći na ograničenje brzine.
Ako se tada istodobno završi regeneracija, trebao bi se i signal na instrumentnoj ploči ugasiti. Važno je barem jedanput sedmično turbodizelski motor ‘ispuhati’ na obilaznici ili autocesti, jer se tako najučinkovitije oslobađa čađi i pročišćava DPF.
Tek ukoliko to ne pomogne, otiđite u kvalitetan dizelski servis, kako bi vam očistili, odnosno obnovili DPF. Naime, to je odnedavno moguće i nije nužno izmijeniti skupi DPF.

Filtar čestica, po engleskoj kratici DPF (diesel particulate filter), po francuskoj FAP (filtre á particules) je naprava ugrađena u ispušni istem dizelskog motora, čija je zadaća uklanjanje tvrdih čestica i čađi iz ispušnih plinova, koje odlaze u atmosferu i zagađuju okoliš.

Čestice se talože u obliku čađi, koja nastaje izgaranjem u dizelskom motoru. DPF zaustavlja većinu čađi koja bi inače putovala ispušnim sistemom i izašla u atmosferu. Može zadržati određenu količinu čađi, ali ne veliku, te zbog toga mora proći proces koji se naziva ‘regeneracija’ da bi se očistile naslage čađe unutar filtera.

Kada se signalna lampica upali, vozač bi trebao voziti konstantnom brzinom od najmanje 60 km/h, barem 10 minuta, kako bi se čađ u filteru spalila.

Ako se lampica DPF-a nakon toga ne ugasi, vozač bi trebao kontaktirati servis vozila da bi se greška otklonila.

  • na 55 posto napunjenosti pali se signalna lampica DPF-a na ploči s instrumentima. Tada bi pauza trebala slijediti protokol u uputama za korištenje vozila.
  • ako se paljenje lampice ignorira i nastavi voziti bez uspješne regeneracije napunjenost filtera će se povećavati od 55 do 75 posto te će se upaliti dodatne signalne lampice.
    i vozilo nastavi koristiti do 75% napunjenosti filtera bez uspješne regeneracije, upalit će se dodatne signalne lampice. U tom trenutku stranka će se požaliti na gubitak snage vozila itd.
  • kad napunjenost DPF filtera prijeđe 75 posto, počinje se osjećati pad snage motora. Regeneracije je još uvijek moguća, ali uz korištenje dijagnostičkog uređaja.
  • kad napunjenost prijeđe 95 posto, potrebno je zamijeniti cijeli sklop DPF filtera.

Najčešći uzroci začepljenja DPF-a


• česte kratke relacije – uvjeti za regeneraciju nisu dostignuti. Zbog toga preporučljivo DPF-om opremati vozila koja se koriste za gradske relacije.
• kontinuirana vožnja s upaljenom DPF signalnom lampicom i bez uspješne regeneracije rezultira prekomjernim taloženjem čađe u DPF-u, do 95 posto napunjenosti.

Tada regeneracija više nije moguća i potrebna je zamjena DPF-a.


(SB)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...