Vijesti
UŽAS U RANO JUTRO: Teška saobraćajna nezgoda u Vogošći, na teren upućena dva vatrogasna vozila...
Prije 15 min0
Ako je i od kineskog izvođača - mnogo je: 15 erozija na terenu koji premrežava pruga Beograd -Subotica izbrojao je nadzorni organ (kompanija Utiber) koji brine o valjanosti radova na ovom, režimu naročito milom kapitalnom prijektu. Ono što bi normalnog čovjeka navelo na dodatni oprez, predsjedniku Srbije Aleksandru Vučiću bilo je, izgleda, pogonsko gorivo da "predvidi" - a zapravo "zatraži" - da se radovi okončaju do sredine jula, kada bi ovom dionicom vozovi trebalo da jurnu brzinom od 200 kilometara na sat.
Regija
31. Maj 2025 31. Maj 2025
0
Sedmičnik "Radar" u izdanju od minulog četvrtka, ekskluzivno je donio detalje izvještaja "Utibera" i, naročito upečatljive, fotografije nekih od ovih erozija. I laici i stručnjaci će na prvi pogled konstatovati - ovo ne izgleda dobro.
"Ni to što su pre samo nešto više od mesec dana stručnjaci zaduženi za nadzor nove pruge od Novog Sada do Kelebije uočili niz nepravilnosti, nije sprečilo predsednika Aleksandra Vučića da po ko zna koji put najavi da će ona u saobraćaj biti puštena već u prvoj polovini jula. Za samo mesec i po dana, kao da je sve u najboljem redu, a baš i nije. Daleko od toga“, pišu Milan Ćulibrk i Vuk Cvijić u ovom tekstu "Radara".
Foto: Utiber
"Na to ukazuje i najnoviji, aprilski izveštaj Projekt biroa Utiber, vođe konzorcijuma, kojem je država poverila nadzor nad radovima na deonici od Novog Sada do granice sa Mađarskom. Taj izveštaj, u koji je Radar imao uvid, Utiber je dostavio investitoru, Infrastrukturi železnice Srbije i u njemu se konstatuju brojni nedostaci. Mnogi su vidljivi i golim okom, o čemu svedoče i fotografije, kao deo zvaničnog izveštaja o nadzoru. Neke od njih Radar ekskluzivno objavljuje da bi se i javnost uverila u kvalitet radova, koji su poreske obveznike koštali više od milijardu evra".
Foto: Utiber
U izveštaju "Utibera" konstatuje se da je na oko 15 mjesta "erodiran dio kosine pruge", što znači da je ugrožena stabilnost "trupa pruge", preko koga su postavljene šine. Sagovornik Radara, vrstan poznavalac željezničke infrastrukture, naglašava da su nedostaci takvi da praktično ugrožavaju bezbjednost saobraćaja na pruzi. Do takvih nedostataka, objašnjava, dolazi zbog lošeg kvaliteta izvedenih radova, za koje su angažovane dvije kineske kompanije, CCCC i CRIC, sa brojnim podizvođačima, a mogu nastati i zbog neadekvatnog održavanja pruge. U svakom slučaju, sa takvim manama, kategoričan je sagovornik Radara, pruga ne bi smjela biti puštena u saobraćaj. Još nevjerovatnije su mu, kaže, tvrdnje zvaničnika da će takvom prugom vozovi voziti brzinom od 200 kilometara na sat“, navodi se u tekstu koji prenosi Nova.rs.
Vijesti
UŽAS U RANO JUTRO: Teška saobraćajna nezgoda u Vogošći, na teren upućena dva vatrogasna vozila...
Prije 15 min0
Zdravlje
TRIK JE VRLO JEDNOSTAVAN: Ovako smanjujete smrtnost od jednog oblika raka za čak...
Prije 23 min0
Auto
PAZI, PREVARA: Ukoliko planirate kupovinu polovnog automobila – obratite pažnju...
Prije 35 min0
Hronika
CURE DETALJI LJUBAVNE AFERE KOJA JE ZAVRŠILA SMRĆU: Ljubavnika polila kiselinom po genitalijama zbog...
Prije 47 min0
Regija
LOŠE VIJESTI ZA VUČIĆA: Vlast u Srbiji nije uvažila preporuke o nacrtu izmjena Zakona o...
04. Jun. 20250
Regija
BEOGRADOM SE ŠETAJU RATNI ZLOČINCI I LICA S MEĐUNARODNIH POTJERNICA: Marović snimljen na Vračaru, a Crna Gora...
02. Jun. 20250
Regija
KAP KOJA JE PRELILA ČAŠU: Akademici SANU otkrili kako je došlo do peticije za smjenu Aleksandra Vučića
03. Jun. 20250
Regija
MARINIKA TEPIĆ ŠOKIRALA SRBIJU Francuska policija zaplijenila pakete heroina sa likom Aleksandra Vučića
02. Jun. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.