VUČIĆ TVRDI DA ĆE OVIM ŠINAMA VOZOVI IĆI 200 NA SAT: Pobrojano petnaest erozija na brzoj pruzi Beograd - Subotica

Ako je i od kineskog izvođača - mnogo je: 15 erozija na terenu koji premrežava pruga Beograd -Subotica izbrojao je nadzorni organ (kompanija Utiber) koji brine o valjanosti radova na ovom, režimu naročito milom kapitalnom prijektu. Ono što bi normalnog čovjeka navelo na dodatni oprez, predsjedniku Srbije Aleksandru Vučiću bilo je, izgleda, pogonsko gorivo da "predvidi" - a zapravo "zatraži" - da se radovi okončaju do sredine jula, kada bi ovom dionicom vozovi trebalo da jurnu brzinom od 200 kilometara na sat.

  • Regija

  • 31. Maj 2025  31. Maj 2025

  • 0

Sedmičnik "Radar" u izdanju od minulog četvrtka, ekskluzivno je donio detalje izvještaja "Utibera" i, naročito upečatljive, fotografije nekih od ovih erozija. I laici i stručnjaci će na prvi pogled konstatovati - ovo ne izgleda dobro.

"Ni to što su pre samo nešto više od mesec dana stručnjaci zaduženi za nadzor nove pruge od Novog Sada do Kelebije uočili niz nepravilnosti, nije sprečilo predsednika Aleksandra Vučića da po ko zna koji put najavi da će ona u saobraćaj biti puštena već u prvoj polovini jula. Za samo mesec i po dana, kao da je sve u najboljem redu, a baš i nije. Daleko od toga“, pišu Milan Ćulibrk i Vuk Cvijić u ovom tekstu "Radara".  

Foto: Utiber

"Na to ukazuje i najnoviji, aprilski izveštaj Projekt biroa Utiber, vođe konzorcijuma, kojem je država poverila nadzor nad radovima na deonici od Novog Sada do granice sa Mađarskom. Taj izveštaj, u koji je Radar imao uvid, Utiber je dostavio investitoru, Infrastrukturi železnice Srbije i u njemu se konstatuju brojni nedostaci. Mnogi su vidljivi i golim okom, o čemu svedoče i fotografije, kao deo zvaničnog izveštaja o nadzoru. Neke od njih Radar ekskluzivno objavljuje da bi se i javnost uverila u kvalitet radova, koji su poreske obveznike koštali više od milijardu evra". 

Foto: Utiber

U izveštaju "Utibera" konstatuje se da je na oko 15 mjesta "erodiran dio kosine pruge", što znači da je ugrožena stabilnost "trupa pruge", preko koga su postavljene šine. Sagovornik Radara, vrstan poznavalac željezničke infrastrukture, naglašava da su nedostaci takvi da praktično ugrožavaju bezbjednost saobraćaja na pruzi. Do takvih nedostataka, objašnjava, dolazi zbog lošeg kvaliteta izvedenih radova, za koje su angažovane dvije kineske kompanije, CCCC i CRIC, sa brojnim podizvođačima, a mogu nastati i zbog neadekvatnog održavanja pruge. U svakom slučaju, sa takvim manama, kategoričan je sagovornik Radara, pruga ne bi smjela biti puštena u saobraćaj. Još nevjerovatnije su mu, kaže, tvrdnje zvaničnika da će takvom prugom vozovi voziti brzinom od 200 kilometara na sat“, navodi se u tekstu koji prenosi Nova.rs.  

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...