VANJSKOTRGOVINSKA KOMORA POKUŠAVA PRONAĆI RJEŠENJA: Ograničenje boravka bh. vozača u EU prijeti blokadom lanaca...

Ograničeni boravak prevoznika iz Bosne i Hercegovine u Evropskoj uniji, koji prema važećim pravilima iznosi 90 dana unutar svakih 180 dana, postao je najveća prepreka za sektor međunarodnog transporta. Prekoračenje tog roka često rezultira vraćanjem s granice, novčanim kaznama, pa čak i hapšenjem i deportacijom vozača.

  • Ekonomija

  • 02. Jun. 2025  02. Jun. 2025

  • 0

Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine (VTKBiH) pokušava pronaći rješenja. Jedna od ključnih inicijativa upućenih Evropskoj komisiji predviđa da se umjesto dana uvede brojčano ograničenje u satima - konkretno, 2.160 sati boravka u EU.

"Problem tog izračuna je da vozač, samo što pređe granicu dan prije ili minutu poslije, potroši čitavih 24 sata. Samo jednim tehničkim provedbenim aktom mi bismo uštedjeli 10 dana, što bi bilo od iznimne koristi za vozače iz BiH", izjavio je Vjekoslav Vuković, dopredsjednik VTKBiH, prenosi BHRT.  

Prema njegovim riječima, iz Evropske komisije je već stigao odgovor da je ovaj model "tehnički moguć", ali se još uvijek čeka kada i hoće li biti primijenjen u praksi.

U međuvremenu, frustracija u sektoru raste. Najavljena je simbolična blokada saobraćaja 16. juna - akcija koja bi mogla paralizovati lance snabdijevanja širom zemlje.

"Dogovorena je blokada od Vardara do Une, simbolično 16 sati. Tražimo samo primjenu sporazuma. Tih 16 sati simbolično prikazuju čekanja i zadržavanja vozača na prelazima, što je zapravo odraz naše unutrašnje borbe", kazao je Velibor Peulić iz konzorcija Logistika BiH.

Ograničenja se temelje na AETR sporazumu koji BiH ima s EU, a kojim se definišu pravila za profesionalne vozače. No, brojni apeli koje VTKBiH upućuje još od 2018. godine, uključujući zahtjeve za povrat akciza na gorivo, ostaju bez odgovora domaćih institucija.

"Vrlo često smo u poziciji da moramo djelovati ispred nadležnih u BiH. Jedna od aktivnosti koju provodimo tiho jeste pokušaj uvođenja pametnih tahografa druge generacije", otkrio je Zijad Sinanović, ravnatelj Sektora za promet i komunikacije pri VTKBiH.

Iz Udruženja međunarodnih cestovnih prijevoznika ističu kako se godinama bore da se ukinu carine i smanje trošarine, ali uzalud.

"Trudimo se olakšati posao tim ljudima, a zauzvrat dobijamo ograničeno kretanje po Evropi. Ja ne znam zašto nam to rade, vjerovatno da nam uzmu i ovo malo vozača što je ostalo u transportu", rekao je Dragan Marić iz Udruge međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta.

Slično mišljenje ima i Saudin Parić iz Udruge prijevoznika u međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prometu:

"Ono čime ne možemo biti zadovoljni jeste odgovor nadležnih institucija, kako na državnom, tako i na entitetskom nivou, na naše prijedloge i inicijative."

U Komori se nadaju da će do najavljene blokade ipak doći rješenje - jer bi njeno provođenje imalo ozbiljne posljedice po privredu Bosne i Hercegovine. Iako resorna ministarstva sada pokazuju znake aktivnosti, u Komori poručuju da to čine sa velikim zakašnjenjem.  

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...