Evropa
ČIME SU SE SVE SLUŽILI: Zaposlenici mađarskog ministarstva glumili novinare na konferencijama Petera Sijarta
Prije 7 min0
Eritritol je izuzetno popularan zaslađivač koji se koristi u napicima. Iako je nova studija bila mala i koristila je izolirane ćelije, ona doprinosi rastućem broju dokaza koji izazivaju zabrinutost zbog zaslađivača.
Zdravlje
11. Jun. 2025
0
Istraživači sa Univerziteta Colorado u Boulderu, tvrde da bi popularni zaslađivač koji se koristi u proteinskim pločicama i energetskim pićima bez šećera, a koje posebno vole mladi, mogao povećati rizik od moždanog udara.
Naime istraživači su izložili ljudske stanice u mozgu eritritolu u količinama za koje tvrde da su jednake onima koje se nalaze u dijetalnim gaziranim pićima. Stnice su pokazala zabrinjavajuće promjene, i to samo u roku od nekoliko sati, a to je uključivalo i smanjenje količine proteina koji razgrađuju ugruške, što je ustvari ključno za sprječavanje moždanog udara.
Studentica postdiplomskog studija koja je vodila ovo istraživanje, Auburn Berry izjavila je da su ipak potrebna daljnja istraživanja kako bi se u potpunosti shvatio utjecaj eritritola na zdravlje krvnih žila: "Iako se eritritol široko koristi u proizvodima bez šećera koji se prodaju kao zdravije alternative, potrebna su daljnja istraživanja kako bi se u potpunosti razumio njegov utjecaj na zdravlje krvnih žila. Ljudi bi trebalo da budu svjesni količine eritritola koju konzumiraju na dnevnoj bazi"
Istraživanje je sprovedeno usred misterioznog porasta broja moždanih udara kod mladih ljudi. Prema podacima američkog CDC-a taj broj je porastao za gotovo 15 odsto među osobama mlađim od 45 godina od 2011. godine.
Eritritol je izuzetno popularan zaslađivač koji se koristi u napicima. Iako je nova studija bila mala i koristila je izolirane ćelije, ona doprinosi rastućem broju dokaza koji izazivaju zabrinutost zbog zaslađivača.
Studija koju je radila klinika Cleveland 2023. godine, a u kojoj je učestvovalo 4.000 ljudi, pokazala je da su one osobe koje konzumiraju eritritol imale veće šanse da dožive srčani ili moždani udar.
Evropa
ČIME SU SE SVE SLUŽILI: Zaposlenici mađarskog ministarstva glumili novinare na konferencijama Petera Sijarta
Prije 7 min0
Šareni svijet
POŠLI NA PLANINU BEZ OPREME I S DJEČIJIM KOLICIMA, PA ZVALI HELIKOPTERE: Slijedi im papren račun
Prije 14 min0
Show
ČUVENU GLUMICU FUDBALER PONIZIO PRED SVIMA: Sada mu je nanijela "udarac" od dvije milijarde dolara
Prije 16 min0
Sport
HAOS U TURSKOJ ZBOG MUSIALE: Novinar tvrdio da stiže u Galatasaray, nakon demantija završio u policiji
Prije 20 min0
Zdravlje
OVA DIJETA JE ZALUDJELA SVIJET: Kilogrami se tope velikom brzinom, a sve počinje jednom namirnicom
08. Avg. 20260
Zdravlje
POZNATA BH. KARDIOLOGINJA UPOZORAVA: Preporuke kod srčanih bolesnika u ekstremnim vrućinama...
09. Avg. 20260
Zdravlje
LOŠ SAN I NADUT STOMAK: Ove tri namirnice trebalo bi da izbjegavate za večeru
07. Avg. 20260
Zdravlje
STRUČNJACI SAVJETUJU: Što će se dogoditi u našem organizmu ukoliko ljeti budemo pili topao čaj...
09. Avg. 20260
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.