GEOLOG POKLOPIO "SVEZNAJUĆEG" VUČIĆA: "Pomjeranje brda od 0,1 milimetar je upozoravajuće kretanje"

Odluke, kako ističe Božović, treba da donosi isključivo struka i efikasnije je, dodaje, da konačnu odluku donese Inžinjerska komora koja daje licence inžinjerima.

  • Regija

  • 06. Jul. 2025  

  • 0

Dionica autoputa "Miloš Veliki" Pakovraće-Požega u Srbiji danas se zvanično otvara za saobraćaj. Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić je juče otvorio autoput, iako struka tj. inžinjeri nisu dali potvrdu da je dionica završena. Geolog Branislav Božović objašnjava šta sve treba uraditi da bi bezbjednost bila zagarantovana.

Inžinjeri zaduženi za stručni nadzor na deonici auto-puta „Miloš Veliki“, od Pakovraće do Požege, jednoglasno su odbili da potpišu Zapisnik o obilasku radova, ali i saglasnost na spisak nezavršenih radova, dokumente bez kojih je nemoguće da građevinski inspektori izdaju potvrdu da je dionica završena, objavio je Insajder.

Predsednik je juče, ipak, otvorio ovu deonicu, a imao je i rekacije po ovom pitanju.

„Izlude me ovo više sa otvaranjem puta do Požege. Svaki dan biće sutra… Ne vredi, uvek neki papir fali jer neko nije nešto potpisao i to su su sad već foliranja. Pomera se brdo 0,1 milimetar koga zavitlavaš za 0,1 milimetar i ne znam, ali to tako ide – svako pokušava da zaustavi državu“, izjavio je Aleksandar Vučić.

Geolog za N1 objašnjava šta znači to što stručnjaci nisu dali svoju saglasnost. 

„Meni je bilo nemoguće da cela ekipa završnog čina prihvatanja tehničke mogućnosti da se put pusti u rad je pokazalo da tu mora da je situacija takva da je neki deo, ja ne govorim o celoj trasi… Ako proces ugrožava jedan od najvažnijih objekata, a to je tunel, onda se takvim stvarima pristupa drugačije. Tu se ne govori o sigurnosti, već o totalnoj kontroli, pažnji, pojačanom osmatranju, praćenju pojava podzemnih voda“, kazao je on za N1.

Odluke, kako ističe Božović, treba da donosi isključivo struka i efikasnije je, dodaje, da konačnu odluku donese Inžinjerska komora koja daje licence inžinjerima.

Objasnio je i šta znači „Vučićevo pomeranje brda za 0,1 milimetar“. 

0,1 milimetar je upozoravajuće kretanje. Merenje koje se vrši ukazuje da se brdo i dalje pomera. Dok ne dođe do potpune kontrole, to mora da ponese i neko objašnjenje tj. stav u odnosu na tu poziciju da je pod posebnom kontrolom itd. Ta kretanja na klizištima su delikatna, nikad ne znate kad će pokret biti nagli“, ističe sagovornik N1.

Otvaranje tunela Munjino brdo, bez automatskog praćenja koje je bilo predviđeno pravilnicima, sada je omogućeno izmjenjenom uredbom Vlade usvojenom 21. juna, ali uz 24-časovna dežurstva – od vatrogasaca, preko policije do Hitne pomoći.

„Ja, kao najodgovorniji, tvrdim da je bezbedno“, izjavio je direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

Međutim, postoje određeni problemi oko samog tunela.

„Postoji čitav proces istraživanja terena pre izrade projekta… Mora da postoji idejni projekat, projekat mogućnosti izgradnje… Proceduralno, kada se započinje analiza uslova terena, onda pre svega geolozi sagladavaju sve karte, sve dokumente. Postoje geološke mape, izvodi iz njih, to treba da nam kaže kakav je to teren… Na padinama iznad kotlina, kao što je požeška, pojavljuju se zone klizišta, poplava, bujičnih tokova i formiraju se i nekad umirena klizišta“, kaže geolog, navodeći da ovo može da predstavlja opasnost.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...