Vijesti
MINISTAR EDIN FORTO RAZGOVARAO S AMBASADORIMA EU: "Nastavljamo borbu za puna, evropska prava naših vozača"
03. Sep. 20250
Forto je istakao kako razumije nezadovoljstvo sektora, ali je podsjetio da se ključni problem na koji se prijevoznici pozivaju – ograničenje boravka vozača u šengenskoj zoni na 90 dana – ne može riješiti na domaćem nivou.
Vijesti
01. Sep. 2025 01. Sep. 2025
0
Državni ministar komunikacija i prometa Edin Forto održao je danas vanrednu press konferenciju nakon što su prijevoznici, kako su i ranije najavili, blokirali granične prijelaze i carinske terminale širom Bosne i Hercegovine, prenosi Klix.ba.
Forto je istakao kako razumije nezadovoljstvo sektora, ali je podsjetio da se ključni problem na koji se prijevoznici pozivaju – ograničenje boravka vozača u šengenskoj zoni na 90 dana – ne može riješiti na domaćem nivou.
"Položaj transportnog sektora u BiH popravit će se onog trenutka kada BiH uđe u Evropsku uniju. Šengen propisuje da možete boraviti 90 dana, ali unutar EU tog ograničenja nema. To se može promijeniti samo kada BiH postane članica EU ili kroz regionalnu inicijativu svih zemalja Zapadnog Balkana. Nijedan ministar saobraćaja u EU ne može samostalno mijenjati šengenske propise", poručio je Forto.
Dodao je kako je već pokrenuta inicijativa na regionalnom nivou te da su sve zemlje Zapadnog Balkana potpisale zajednički zahtjev kojim se traži da EU razmotri izuzeće vozača kamiona iz šengenskih pravila, poput izuzetaka koji postoje za pilote i mornare.
Forto je odbacio tvrdnje iz Konzorcija "Logistika" da Ministarstvo komunikacija i prometa nije ispunilo nijedan od njihovih 17 zahtjeva.
"Od famoznih 17 tačaka, Ministarstvo je ispunilo 11 potpuno, pet je započeto i biće okončane u narednih 45 dana, a jedna – ona o šengenskom režimu – zahtijeva regionalni i evropski pristup. Dakle, tvrdnje da ništa nije urađeno su neistinite", naglasio je.
Među već završenim aktivnostima izdvojio je regionalni ministarski sastanak pod okriljem Prometne zajednice EU o pitanju boravka vozača u šengenskoj zoni, inicijativu za povrat akciza na gorivo, mjere za skraćivanje čekanja na granicama, ukidanje monopola na izdavanje ATP certifikata, olakšice pri registraciji i korištenju autocesta te pripreme za uvođenje digitalnog CEMT sistema od 2026. godine.
"Ono što radimo jeste da sve pokušamo ubrzati. Ali blokirati firme zbog pitanja koje se rješava u Briselu – ne znam da li je to rješenje", kazao je Forto.
Forto je naglasio kako ne bježi od odgovornosti, ali da se radi o kompleksnom problemu koji ne može biti usmjeren samo na jedno ministarstvo.
"Kada smo uvodili bezvizni režim, u komisiji koja je donosila materijale bile su i naše sigurnosne strukture. Ciljanje samo jednog resora nije rješenje. Ako misle riješiti problem, onda to treba ići na prave adrese – od Uprave za indirektno oporezivanje, carina, entitetskih vlada, pa do Evropske komisije", istakao je ministar.
Također je naglasio da Ministarstvo podržava svaki legalan protest, ali da organizatori nisu dostavili podatke o koordinatorima niti su obavijestili nadležne MUP-ove.
Forto je upozorio i na političke konotacije protesta. "Vidjeli ste konferenciju SDA, podršku Dodika. Ako postoje političke konotacije – a postoje – javnost neće moći pobjeći od odgovornosti", kazao je.
Ponovio je poziv prijevoznicima da sjednu za sto i nastave razgovore.
"Spreman sam da zajedno s njima sjednem u kamion, krenemo od utovara pa do granice i izmjerimo kašnjenja. Nijednu minutu tog procesa nije odgovorno Ministarstvo prometa", naglasio je.
Na kraju je poručio da mu je važno da se pronađe rješenje, bez obzira na političke pritiske.
"Prijevoznici su mi važniji od onih koji se sada kače. To je nezadovoljstvo koje traje 20 godina i nemoguće je da su odjednom nezadovoljni ministrom koji je tu tri godine", zaključio je Forto.
Podsjećamo, glavni koordinator Konzorcija logistike BiH Velibor Peulić jutros je otkazao sastanak sa ministrom Fortom, iako je prethodnih dana najviše prozivao njegovo ministarstvo. Umjesto toga, sastao se sa državnim ministrom finansija i trezora Srđanom Amidžićem iz SNSD-a.
Prijevoznici su, prema ranijim najavama, jutros započeli proteste blokadom carinskih terminala i graničnih prijelaza širom Bosne i Hercegovine. Na terenu je više od 600 kamiona, a blokade uzrokuju i zastoje u odvijanju drumskog saobraćaja.
Konzorcij logistike BiH ranije je poručio da blokade neće prestati dok se ne ispune njihovi zahtjevi.
Vijesti
MINISTAR EDIN FORTO RAZGOVARAO S AMBASADORIMA EU: "Nastavljamo borbu za puna, evropska prava naših vozača"
03. Sep. 20250
Vijesti
FORTO U NOVIM PROBLEMIMA: Predsjedništvo Plenuma Konzorcija Logistika Bosne i Hercegovine jednoglasno donijelo odluku...
02. Sep. 20250
Politika
SABINA ĆUDIĆ BRANI FORTU: "Blokada prijevoznika dešava se u režiji SNSD-a i SDA. Sebija Izetbegović je otkrila strategiju"
01. Sep. 20250
Ekonomija
FORTO BI MOGAO BLOKIRATI DRŽAVU? OGLASIO SE VELIBOR PEULIĆ: "Glavni krivac za protest prevoznika je on"
31. Avg. 20250
Ekonomija
ISPOD RADARA PROŠAO RUSKO-KINESKI POSAO DESETLJEĆA: "Javnost ne shvaća koliko je ovo tektonska vijest"
Prije 7 min0
Sport
BEOGRADSKI MEDIJI O VELIKOJ POBJEDI "LJILJANA": Zahvaljujući Bosni i Hercegovini Eurobasket je dobio dramu kakvu niko nije očekivao!
Prije 10 min0
Svijet
DOK JOŠ ZBRAJAJU STRADALE OD PRETHODNOG: Još jedan razoran zemljotres pogodio Afganistan
Prije 14 min0
Hronika
PREMINUO KRALJ PANONSKIH JEZERA: Od 2003. godine redovno svake sezone uživao u blagodatima slane vode (VIDEO)
Prije 18 min0
Vijesti
BOMBA IZ BANJA LUKE: Dodik i Schmidt se u tajnosti sastaju već mjesecima?!
02. Sep. 20250
Vijesti
DRAMA U SLOVENIJI: Amerikanci žele spriječiti uvođenje sankcija Miloradu Dodiku...
02. Sep. 20251
Vijesti
MARINKO ČAVARA UZBURKAO JAVNOST: "Nažalost, mi imamo visokog predstavnika koji može donijeti odluku..."
03. Sep. 20250
Vijesti
PROFESOR MILAN BLAGOJEVIĆ: "Ako se to ne dogodi, imat ćemo nastavak ove neustavne situacije u kojoj će u RS-u..."
03. Sep. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.