"IZBACITE TO IZ AUTOMOBILA": Ova tehnologija sistema asistencije vozaču je iracionalna, nepravilna i može ugroziti živote

Sustavi za upozorenje na pospanost i pažnju vozača (DDAW) - ugrađeni u sve nove modele prema pravilima EU uvedenima prošlog ljeta - koriste kamere u automobilu koje prate vozača kako bi otkrile spava li mu se ili je ometen za volanom.

  • Auto

  • 03. Sep. 2025  

  • 0

Vozači u Velikoj Britaniji upozoreni su da najnoviji modeli u prodajnim salonima imaju novu sigurnosnu tehnologiju - propisanu od strane EU - koja može biti ometajuća, pa čak i opasna. Upravo je popularni What Car? proveo testove sistema ugrađenog u šest potpuno novih modela i došao do zaključka da mogu biti ‘iracionalni uz nepravilan rad‘ te ‘dovesti živote u opasnost‘. To je zato što važni sigurnosni sistemi često aktiviraju lažne alarme i mogu povećati rizik od nesreća koje bi trebali spriječiti.

Sistemi za upozorenje na pospanost i pažnju vozača (DDAW) - ugrađeni u sve nove modele prema pravilima EU uvedenima prošlog ljeta - koriste kamere u automobilu koje prate vozača kako bi otkrile spava li mu se ili je ometen za volanom. Iako to nije zakonski zahtjev za modele koji se prodaju u Velikoj Britaniji, proizvođači automobila ionako opremaju vozila namijenjena Velikoj Britaniji tom značajkom kako bi smanjili troškove proizvodnje.

A tek prošle sedmice, laburisti su nagovijestili da će vjerovatno usvojiti ista pravila EU koja zahtijevaju da svi novi automobili imaju DDAW sisteme, kao i 18 drugih sigurnosnih značajki, uključujući crne kutije za snimanje i automatske ograničivače brzine. Međutim, stručnjaci iz What Car?-a upozorili su da će vozači vjerovatno isključiti što više ovih sigurnosnih značajki jer će ih razbjesniti njihovi česti zvukovi upozorenja i znakovi bez ikakvog razloga.

Prema EU-ovoj „Općoj uredbi o sigurnosti novih vozila“ - poznatoj i kao GSR2 ili Uredba (EU) 2019/2144 - svi novi modeli od 7. jula 2024. moraju imati niz standardnih sigurnosnih elemenata. To zahtijeva da sva motorna vozila moraju imati paket naprednih sistema pomoći vozaču (ADAS), uključujući sisteme poput inteligentne pomoći za brzinu (ISA), sustava za održavanje vozne trake u nuždi (ELKS) i monitore pospanosti i pažnje vozača.

Trenutno ih ima samo mali postotak najnovijih modela u prodaji u Velikoj Britaniji pa tako i kod nas, iako će se taj broj dramatično povećati u nadolazećim mjesecima. Iako je već bilo velikih kritika nekih od propisanih značajki - posebno ISA ograničivača brzine - najnovija istraga What Car?-a posebno se usredotočila na DDAW sustave.

Oni su bili dostupni u mnogim premium modelima posljednjih godina. Volvo - pionir u sigurnosti vozila - predstavio ih je na svom modelu EX90 još 2022. godine. Međutim, svi novi modeli koji od sada ulaze na tržište imat će sličan sistem za prepoznavanje ako vozač ne obraća pažnju na cestu ispred sebe. Kako bi utvrdili jesu li učinkoviti, procijenili su šest novih automobila različitih marki kako bi razumjeli poboljšavaju li sigurnost ili umjesto toga povećavaju frustraciju za volanom. Tri od njih pokazala su se toliko iritantnima i odvraćala su pažnju da su rekli da bi očekivali da ih vozači isključe - što samo po sebi nije lak zadatak.

To je zato što se prema EU regulativi ove ADAS značajke moraju aktivirati svaki put kada se automobil pokrene. Iako ih vozači mogu isključiti, morat će deaktivirati svaku - ili skupinu - sigurnosnih značajki prije svakog putovanja. To u nekim modelima može biti bolno težak zadatak, jer je sigurnosna tehnologija duboko zakopana među podpostavkama u infotainment sustavima s dodirnim ekranom.

Gotovo trećina vozača anketiranih u nedavnoj anketi rekla je da uobičajeno isključuje DDAW značajku u svojim automobilima. Funkcija nadzora putnika koristi kameru okrenutu prema kabini za izravno praćenje vozača. Ako otkrije da vozač predugo skreće pogled s ceste ili da mu glava pada dok zaspi ili mu je loše, aktivira upozorenja.

To mogu biti vizualna upozorenja na digitalnoj instrumentnoj ploči koja vozačima govore da ne skreću pogled s ceste, glasni zvučni signali i zvukovi kroz zvučnike automobila ili vibracije upravljača - ili kombinacija sva tri. Stoga i ne čudi da će mnogi taj sustav isključiti svaki put kada pokrenu vozilo, jer ponekad sistem zaista može procijeniti jeste li pospani, a često šalje upozorenja na neke vaše bezazlene radnje.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...