Politika
BLANUŠA O SMJENAMA UPRAVE RITE UGLJEVIK: "Panika jednog totalitarnog režima koji pokušava..."
Prije 3 min0
Ambiciozni infrastrukturni projekat
Ekonomija
03. Sep. 2025 03. Sep. 2025
0
Kina je započela ambiciozni infrastrukturni projekat kojim želi stvoriti kopnenu alternativu Sueskom kanalu. Radi se o željezničkom koridoru koji povezuje unutrašnjost najmnogoljudnije zemlje svijeta s evropskim tržištem, zaobilazeći ključne pomorske rute i geopolitičke rizike.
Centar projekta nalazi se u Chongqingu, megapolisu sa preko 30 miliona stanovnika, koji se ubrzano razvija u globalno industrijsko i logističko čvorište. Ovaj grad već proizvodi oko trećinu svjetskih laptopa i četvrtinu kineskih automobila, što ga čini idealnom polaznom tačkom za brzi transport robe prema Evropi.
Nova željeznička ruta omogućava da teret iz jugoistočne Azije stigne u Chongqing za samo pet dana, dok se iz Kine do evropskih tržišta isporuke mogu obaviti za manje od dvije sedmice. To znači uštedu od 10 do 20 dana u poređenju sa tradicionalnim brodskim putem preko Sueskog kanala.
Glavni cilj Pekinga je smanjenje zavisnosti od pomorskih puteva koji prolaze kroz strateške tačke poput Sueskog kanala, Hormuškog moreuza i Malakanskog prolaza, nad kojima Zapad ima značajnu kontrolu. Posljednjih godina globalni lanci snabdijevanja suočeni su sa nizom kriza – od pandemije i trgovinskog rata SAD-Kina, do rata u Ukrajini i napetosti u Južnom kineskom moru.
U tom kontekstu, “kopneni Sueski kanal” predstavlja strateški potez kojim Kina diversifikuje transportne pravce i štiti svoje industrijske kapacitete od mogućih blokada.
Ovaj projekat dio je šire kineske inicijative „Pojas i put“ (Belt and Road Initiative). Pored njega, Kina razvija i takozvani „Srednji koridor“, kopnenu rutu koja preko Kazahstana i Kaspijskog mora vodi do Evrope, zaobilazeći Rusiju. Ipak, taj koridor još uvijek ima izazove vezane za carine, troškove i nedostatak savremene infrastrukture.
Zapadni analitičari smatraju da će nova željeznička ruta dodatno ojačati kineski uticaj u Evroaziji i pružiti Pekingu političku polugu u odnosima sa Evropom. Evropske kompanije, s druge strane, dobijaju bržu i pouzdaniju opciju za transport robe, što bi moglo smanjiti zavisnost od pomorskih isporuka.
Iako je projekat obećavajući, stručnjaci upozoravaju na niz izazova:
“Kopneni Sueski kanal” mogao bi da promijeni globalnu trgovinu, slično kao što je pravi Sueski kanal to učinio u 19. vijeku. Ako projekat uspije, Evropa će dobiti brži i sigurniji transportni koridor, dok će Kina dodatno učvrstiti svoju poziciju ekonomske supersile.
Za sada, svijet pažljivo prati razvoj događaja, svjesni da svaki novi kilometar pruge u srcu Kine ima potencijal da preoblikuje globalne trgovačke tokove.
Politika
BLANUŠA O SMJENAMA UPRAVE RITE UGLJEVIK: "Panika jednog totalitarnog režima koji pokušava..."
Prije 3 min0
HiTec
POPODNEVNI TEHNO NOVITETI: Google ima dobre vijesti za korisnike Mapsa, evo šta je u pripremi...
Prije 11 min0
Šareni svijet
USPJEŠNA SEZONA: Turski farmeri uzgojili džinovski kupus težine više od... (FOTO)
Prije 12 min0
Show
REDATELJ BRANI SERIJU U KOJOJ KIM KARDASHIAN IGRA GLAVNU ULOGU: "Nije za svakoga"
Prije 13 min0
Ekonomija
NOVOSTI SA SARAJEVSKOG AERODROMA: Wizz Air povećava broj letova za BiH, ali ni to nije sve...
04. Nov. 20250
Ekonomija
KO TO MOŽE PLATITI: Cijena kvadrata u novogradnji ruši sve rekorde, ali još nije gotovo...
04. Nov. 20250
Ekonomija
BRANKO BLANUŠA NABROJAO ODGOVORNE ZA KRIMINAL EPSKIH RAZMJERA U UGLJEVIKU: "Dodik, Cvijanović, Kovačević, Džombić, Đokić..."
Prije 18h0
Ekonomija
PENZIONERI ČASTE POŠTARE: Počela isplata mirovina za oktobar, najniža iznosi...
05. Nov. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.