KAMIONDŽIJE OTKRILE NAJČUVANIJU POSLOVNU TAJNU: "Niko ne pominje da ovo može da te zadesi"

Postoji velika znatiželja za ovim poslom

  • Ekonomija

  • 06. Sep. 2025  06. Sep. 2025

  • 0

"Da li je vozač kamiona dobar posao?", pitao je mladić na Redditu i dobio i odgovore kojima se nije nadao.

Posao vozača kamiona često se prikazuje kao prilika za naše ljude da u inostranstvu dođu do odličnih plata bez nekih posebnih uslova, ali definitivno nije za svakoga. Posebno kad se sabere sve što nosi sa sobom i kad se u računicu uključe i "detalji" o kojima ljudi obično i ne razmišljaju. Na neke od njih skrenuta je pažnja u okviru rasprave na Redditu, koju je pokrenuo 15-godišnjak koji pohađa srednju saobraćajnu školu, piše Nova.rs.

"Upisao sam saobraćajnu za vozača motornih vozila. E sad, vidio sam da su plate za solo kamion do 1.800 eura, a za kamion s prikolicom do 2.500 eura, oba za međunarodni prevoz. Zanima me da li je posao jako težak ili onako? I da li volite vaš posao kao vozača kamiona? Meni tata govori da tu ideš iz države u državu i da živiš u kamionu iako ja u to ne vjerujem jer sam viđao oglase za posao i da se samo ide od jedne lokacije do druge i nazad i ja mislim da je to svaki drugi dan ili svaki dan naveče fora pa ti ostane ostatak dana slobodno, mada nisam siguran. Da li mi neko može objasniti?", napisao je.

alt

Ubrzo su mu se počeli javljati iskusni vozači sa savjetima i upozorenjima, između ostalog i momak koji kaže da je isti smjer završio, ali ne ide na te velike ture.

"Ja sam završio isti smjer. Imao sam par prilika da idem da vozim. Nisam. Uglavnom zato što je to život jako čudan i težak. Tuširaš se na benzinskoj, kenjaš na benzinskoj, jedeš loše, ima puno azilanata gore koji kradu gorivo, ako pokušaš nešto da spriječiš može jako loše da se završi. Gazda ti stalno p**di na telefon, požuruje te, magnet na tahografu, radiš više nego što bi po propisima trebalo. Kad si stariji porodica, žena, djeca jako teško za održati. Iskreno radim za 90k, isto vozim ali imam striktno radno vrijeme, i sve je u lokalu. Nekako mi je to bolje nego da imam duplo veću platu a da nisam kući 3-4 nedjelje", napisao mu je.

"Ukoliko ideš preko granice živjećeš u kamionu, u najboljem slučaju bićeš vikend kući, al obično bićeš kući jednom mjesečno, možda dva puta. Mom rođaku je to bio najbolji posao koji je mogao da zamisli, za većinu je nepodnošljivo", upozorio je drugi korisnik.

"Posao je težak jako"

"Da, veoma vjerovatno ćeš spavati u kamionu ako je opremljen krevetom i to i nije strašno, ima dosta vozača koji snimaju videe na netu o tome i djeluje udobno na kraće periode", započeo je svoj odgovor čovjek koji kaže da radi kao dispečer kamiona na tržištu za SAD. On napominje da "postoje velike razlike što se tiče regulacija, granica i ostalih vragolija između SAD i EU", ali mu skreće pažnju na neke osnovne stvari od kojih, uostalom, zavisi plata.

"Što se tiče toga koliko dugo si na putu zavisi od toga kakav je tvoj dogovor sa prevoznikom i od toga zavisi i tvoja zarada. Najvjerovatnije ćeš naći negdje gdje te plaćaju po kilometru ili slično, a fiksno samo ako je dedicated pa ideš jedno te isto tamo-vamo. Postoji mogućnost da si na putu tokom nedjelje, pa si kod kuće za vikend ili ipak voziš mjesec-dva dana, pa si kod kuće itd, itd. Ne znam koliko su ovdje česti owner operatori, ali ako imaš svoj kamion – održavaš ga, ali i zarađuješ više novca", ističe.

Podvlači da je posao jako težak. "Prvo, što moraš da se obrazuješ debelo o sigurnosti, mehanici i da znaš hiljadu i jednu stvar kako bi operisao tom mašinom (nije kvantna mehanika, ali opet). Drugo, ti ćeš ovdje veoma često čekati carine koje mogu da traju danima. Onda, dok se ne uigraš ili ako negdje nešto ne valja (a vjeruj mi, svaki dan može da bude loše odštampan dokument, da nešto nije utovareno itd) pa onda te j**e ovaj na utovaru, pa ti zoveš dispečera pa i on te stavlja na hold dok vidi šta se dešava, pa onda zaglaviš na istovaru, a ne možeš da spavaš jer oko tebe ljudi šetaju, pričaju, utovaraju, ulaze ti u prikolicu itd… Sigurno je lijepo kada si na putu, ako voliš da voziš i posao jeste veoma dobro plaćen, ali sa debelim razlogom", zaključuje.

"Niko ne pominje ove opasnosti"

Jedan korisnik upozorio ga je na opasnosti koje ovaj posao nosi, a o kojima se rijetko govori. "Niko ne pominje opasnosti koje te mogu zadesiti kao vozača. Otmice kamiona, robe… Ubacivanje sredstava za omamljivanje dok vozač spava itd.", napisao je.

"Gospodska tura"

Ipak, ima i komentara koji podsjećaju da ne mora da bude baš tako strašno, kao i da to ne mora da bude njegov izbor do kraja radnog vijeka.

"Moj prijatelj vozi međunarodnu špediciju, Inđija-Njemačka, tura mu traje 3-4 dana, u zavisnosti od povrata robe i granice. On kaže da je to gospodska tura i vozi u dvojci. Nije svaka tura ista niti svi ostaju po mjesec dana na putu. Kontam da je autoindustrija najbolja opcija za vožnju preko. Iz ugla nas koji ne radimo u toj branši, plate su kul, ali isto takve plate mogu da se zarade na lakšim radnim mjestima. Odsustvo od kuće, higijena, uslovi na putu, neredovan san i hiljadu nekih drugih stvari bi se moglo dodati kao mana, ali ako imaš neki cilj, viši cilj onda guraš ka tome. Većina vozi međunarodnu špediciju privremeno da bi kupili kuću/stan/dobar auto/proputovali svijet. Što se tiče vožnje u lokalu – loši kamioni, vožnja s 25 kartica, vječiti pretovari."

"Poznanik vozi kamion, prvo je vozio sandučar (ako se tako zove ona prikolica kockasta sa ceradom) i tu je glavio granice, čekao na utovare itd. Poslije je položio za ADR i već par godina vozi samo cisterne, znam da ne čeka utovar više uopšte a valjda i na granici se smanjilo čekanje jer je cisterna (opet nisam 100% siguran nismo se čuli dugo). Njemu je kul što je firma blizu mjesta gdje živi, i vlasnik te firme je kul lik, pa se uvijek dogovore, on generalno vozi najdalje do Grčke većinom po lokalu, i radi od ponedjeljka do petka, vikendom rijetko kad. Znam da je jako deficitarno zanimanje ali je i jako naporno, jer j**iga nisi kući nikad, što se tiče kvarova znam da on ne pipa kamion već dolaze serviseri obzirom da ne ide mnogo daleko. U principu ako si mlad i treba ti kinta, probaj, vozači su svuda jako traženi. Znam da mu burazer vozi u Sloveniji i lijepo zarađuje, mada i ovaj moj ima lijepu platu za SRB tipa 2k eura +."

"Sve što ti napišu je istina… Jedino što po meni taj posao gdje nikad nisi kući treba da radiš do 27-28 godine", dodao je neko.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...