NOVE ODLUKE VEZANO ZA NAPLATU CESTARINA: Vinjete će važiti još...

Vlada Slovenije je usvojila interventni zakon kojim je precizirano kako će se naplaćivati cestarina u vrijeme dok se vrše radovi na unapređenju infrastrukture

  • Ekonomija

  • Prije 2h  

  • 0

Vlada Slovenije predložila je produženje važenja vinjeta za četiri mjeseca zbog brojnih radova na autocestama.

Potpredsjednik Vlade Matej Arčon rekao je da je na sjednici vlade usvojen prijedlog interventnog zakona.

- Time pokazujemo korektan odnos prema svima koji svakodnevno koriste autoceste. Svjesni smo da su ulaganja zaista rekordna i da je potrebno strpljenje, dodao je.

Prijedlog, koji još treba odobriti Državni zbor, (parlament) produžio bi važenje svih godišnjih elektronskih vinjeta za vozila do 3500 kg za četiri mjeseca, što će vrijediti počev od 1. decembra. Produženje bi proveo Dars, a za vlasnike vinjeta ne bi bilo dodatnih troškova.

Slovenski premijer Robert Golob rekao je da je to "logična mjera" u vrijeme kada se provode brojna ulaganja u cestovnu infrastrukturu.

-Nakon dugo vremena, Dars je, zajedno s Ministarstvom infrastrukture, krenuo u prijeko potrebnu obnovu i sanaciju cijele mreže autocesta u Sloveniji. Neke mjere se jednostavno moraju provesti, čak i ako nisu popularne, a nastavit će se, stoga sam bio zadovoljan kada su Dars i ministarstvo zajednički pripremili prijedlog za produženja važenja vinjeta zbog svih ovih kašnjenja, rekao je.

Ministarstvo infrastrukture je nakon sjednice vlade objavilo da mjerom žele osigurati pravedniji tretman vlasnika godišnjih elektronskih vinjeta, jer će im se omogućiti produženo razdoblje korištenja mreže naplate cestarine bez dodatnih troškova.

Nakon sjednice vlade, Ministarstvo infrastrukture objavilo je da su pronašli rješenje koje ne narušava jedinstvo dobro uspostavljenog i funkcionalnog sistema naplate cestarine, a istovremeno osigurava nediskriminirajući tretman korisnika na cijeloj mreži cesta s naplatom cestarine u Sloveniji.

-Razumijem i pozdravljam prijedlog vlade u smislu da se ona nekako želi otkupiti od korisnika ili zbog nastalih neugodnosti, uzrokovanih rekonstrukcijama i obnovama. Finansijske posljedice su negdje preko 20 miliona gubitaka od naplate cestarine i 70 miliona pomaka likvidnosti. Ovo je za sada prijedlog, ali kada se usvoji u Državnom zboru, mogu ponovno komentirati i reći više. Tada ćemo i znati u kakvom će se obliku zakon zapravo usvojiti, objasnio je predsjednik uprave Darse Andrej Ribič u izjavi za javnost, dodajući da Dars neće imati većih problema zbog vladine mjere.

Osim toga,  vladin tim je također obaviješten da će se obalne brze ceste H5 i H6 prekategorizirati u glavne ceste, što znači da od 1. januara 2026. za njih više neće biti potrebno korištenje vinjeta. Ministarstvo infrastrukture, koje je zaduženo za prekategorizaciju, objavilo je da je mjera zamišljena kao privremena do izgradnje brze ceste Koper–Dragonja, dodajući da su tražili rješenje koje ne narušava jedinstvo dobro uspostavljenog i funkcionalnog sustava naplate cestarine, a istovremeno osigurava nediskriminirajući tretman korisnika na cijeloj mreži cesta s naplatom cestarine u Sloveniji.

-Posljednjih godina prometna opterećenja stalno rastu. Posebno u ljetnim mjesecima promet doseže vrijednosti koje premašuju prosječna opterećenja, zbog čega dolazi do izraženih prometnih vršnih vrijednosti, prometnih gužvi, povećanog rizika od prometnih nesreća i negativnih utjecaja na okoliš i kvalitetu života u naseljima, objavilo je Ministarstvo infrastrukture.

Upozorili su da mnogi putnici u tranzitu koriste alternativne rute kako bi izbjegli plaćanje vinjete, čime opterećuju lokalne ceste.

-Ne mislim da je ova mjera, koja je usvojena na primorskoj autocesti, najprimjerenija, rekao je prvi čovjek Darsa Ribič, koji se nada da će brza cesta od Kopra do Dragonje biti izgrađena u ovom desetljeću.

-Dars ne stvara politiku cijena. Mi smo u 100%-tnom državnom vlasništvu i država nam također diktira politiku cijena koju moramo provoditi, rekao je.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...