Ekonomija
KAKAV PREPOROD OBJEKTA: Bingo kupio zapušteni tržni centar – danas izgleda nevjerovatno
Prije 13 min0
Važno je ovo i za Evropsku uniju
Ekonomija
Prije 1h
0
Bosna i Hercegovina i Hrvatska usaglasile su datum otvaranja potpuno novog graničnog prelaza kod mosta na Savi u Gradišci – ključne tačke koja će značajno skratiti putovanje prema Zagrebu i Evropskoj uniji.
Prema informacijama do kojih su došle Nezavisne novine, prelaz će biti otvoren 10. decembra, i to na privremenoj osnovi, dok se čeka finalizacija svih birokratskih procedura.
Prva dionica nove brze cesta kroz Hrvatsku uz granični prijelaz u potpunosti je završena. Naime, prvih 4,5 kilometra brze ceste, koja ide od mosta na Savi kod Gradiške do Novog Varoša, završeni su i tu će se vozači priključivati na postojeću cestu ka Okučanima i dalje na autoput Zagreb – Beograd.
Druga dionica ceste je u izgradnji i, kada ona bude završena, vozači će se direktno moći priključiti na autoput sa brze ceste, bez potrebe da prelaze na postojeću sporiju cestu.
Preostalo je još da BiH i Hrvatska potpišu novi ugovor o graničnim prelazima, koji će definisati kategorizaciju svih prelaza između dvije zemlje.
Pregovori zvanično počinju uskoro, a prvi sastanak je već zakazan. Ipak, proces bi mogao potrajati mjesecima, zbog čega su se obje strane odlučile da prelaz privremeno otvore – kako građani ne bi čekali završetak cijele procedure.
Takav privremeni režim već postoji na prelazu Svilaj, koji takođe funkcioniše dok se čeka ratifikacija sporazuma.
Novi prelaz u Gradišci bit će vanjska granica Evropske unije, što znači da će Hrvatska primjenjivati najstrožije šengenske standarde.
Postavlja se pitanje: može li EU blokirati otvaranje? Prema postojećim informacijama – ne može.
BiH i Hrvatska su prelaz izgradile u skladu sa svim pravilima, a EU nema formalno-pravno uporište da zabrani privremeni rad prelaza. Njen interes je suprotan – što brža i efikasnija povezanost regiona.
Hrvatska će morati uspostaviti i sistem EES (Entry/Exit System), koji uključuje skeniranje lica i otisaka prstiju za sve putnike izvan Schengena.
Evropska unija ima veliki interes da ovaj prelaz profunkcioniše što prije.
EU je već finansirala:
Most je građen po principu „pola-pola“ između BiH (RS) i Hrvatske, dok je brzu cestu finansirala Hrvatska.
Kada prelaz bude pušten u rad, a druga dionica brze ceste bude završena, vozači će se moći direktno uključiti na autoput prema Zagrebu – bez prelaska na sporije lokalne ceste.
Ako sve bude išlo po planu, procjene kažu da će se od Banja Luka moći stići do Zagreba za sat i po. Puno će biti brža ruta i za putnike iz Sarajeva, koji se na autoput priključuju kod Doboja.
Velika je korist i za centralnu Bosnu (Travnik, Vitez, Bugojno, Jajce), jer većina putuje prema EU preko Banje Luke
I dok formalni proces može potrajati, prelaz će – bar privremeno – biti u funkciji već 10. decembra.
Ekonomija
KAKAV PREPOROD OBJEKTA: Bingo kupio zapušteni tržni centar – danas izgleda nevjerovatno
Prije 13 min0
Hronika
HRVATSKIM NAVIJAČIMA NAPRAVLJENA SAČEKUŠA: Napadnuti u CRNOJ GORI
Prije 18 min0
Sport
LEGENDARNI BH STRUČNJAK VAHID HALIHODŽIĆ: Bajraktarević nam je igrač za...
Prije 27 min0
Politika
CVIJANOVIĆ PORUČILA VADEFULU: "Evropski put? MOŽE, ali pod NAŠIM USLOVIMA!"
Prije 56 min0
Ekonomija
PONOSNI BOSANAC: Najbogatiji poduzetnik u susjedstvu u ratu je jedva izvukao živu glavu, i danas ima pravilo od kojeg ne odstupa...
14. Nov. 20250
Ekonomija
PRODAJE SE NAJSKUPLJI STAN U BIH: Od cijene će vam se zavrtit u glavi
14. Nov. 20250
Ekonomija
ČAVALIĆ NEMA DOBRE VIJESTI: "U FBiH u ovoj godini izgubljeno je više od 11.000 radnih mjesta!"
15. Nov. 20250
Ekonomija
LIDL DOLAZI U JOŠ JEDAN BH. GRAD: Cilj je obuhvatit će gotovo sve ključne ekonomske i saobraćajne tačke u državi
15. Nov. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.