OPŠTINA GLAMOČ UPOZORENA: Praksa neformalnog odgovaranja ugrožava ostvarivanje prava građana

Upozoreno da praksa neformalnog odgovaranja, bez donošenja rješenja, ozbiljno ugrožava ostvarivanje prava građana na pristup informacijama i lišava ih mogućnosti da, u slučaju nezadovoljstva, koriste zakonom predviđena pravna sredstva

  • Mini market

  • Prije 49 min  

  • 0

Opštini Glamoč naloženo je da bez odlaganja, po prijemu preporuke Institucije ombudsmena za ljudska prava BiH, podnosiocu žalbe odgovori na podneseni zahtjev u skladu sa odredbama člana 14. Zakona o slobodi pristupa informacijama u Federaciji Bosne i Hercegovine.

Od te lokalne zajednice zatraženo je da u budućem radu obezbijedi dosljedno poštovanje odredbi Zakona o slobodi pristupa informacijama u Federaciji Bosne i Hercegovine.

Opštini je naloženo da u roku od 30 dana, računajući od dana prijema preporuke, obavijesti ombudsmena Bosne i Hercegovine o preduzetim aktivnostima na njenoj realizaciji. U narednom periodu pratiće se realizacija preporuke.

Dana 25. septembra, Institucija ombudsmena za ljudska prava Bosne i Hercegovine zaprimila je žalbu iz Glamoča. Podnosilac žalbe kao odgovornu stranu označio je Opštinu Glamoč, a kao razlog obraćanja naveo je povredu prava na pristup informacijama.

Tokom postupka istraživanja, ombudsmen Bosne i Hercegovine zatražio je izjašnjenje odgovorne strane i nesporno utvrdio da je podnosilac žalbe, dana 9. septembra, putem elektronske pošte uputio zahtjev za pristup informacijama Opštini Glamoč. U dostavljenom izjašnjenju, odgovorna strana potvrdila je prijem predmetnog zahtjeva i navela da je odgovor podnosiocu žalbe dostavljen na isti način, elektronskim putem, dana 2. septembra.

Međutim, nakon izvršenog uvida u sadržaj dostavljenog odgovora, ombudsmeni Bosne i Hercegovine utvrdili su da nadležni javni organ nije postupio u skladu sa odredbama Zakona o slobodi pristupa informacijama Federacije Bosne i Hercegovine. Konkretno, zaključeno je da predmetni odgovor nije sačinjen od ovlaštenog službenika za informisanje, da isti ne sadrži sve obavezne elemente koje zakon propisuje, odnosno da u skladu sa zakonskim procedurama nije donesen formalni upravni akt - rješenje.

Ombudsmeni Bosne i Hercegovine ističu da elektronska dostava odgovora može predstavljati savremen i tehnički prihvatljiv način komunikacije, ali ona ne može, niti smije, zamijeniti sadržajnu i formalnu obavezu organa da o zahtjevu odluči u zakonom propisanom postupku.

Takođe, ombudsmeni Bosne i Hercegovine podsjećaju da praksa neformalnog odgovaranja, bez donošenja rješenja, ozbiljno ugrožava ostvarivanje prava građana na pristup informacijama i lišava ih mogućnosti da, u slučaju nezadovoljstva, koriste zakonom predviđena pravna sredstva.

Polazeći od navedenog, ombudsmeni Bosne i Hercegovine, dana 20. novembra uputili preporuku Opštini Glamoč. 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...