Regija
TEŠKO BOLESNA DJEVOJČICA RAZOTKRILA VUČIĆEVE LAŽI: Kao dijete ju je držao u naručju, a sad protestuje protiv njega
Prije 8 min0
Kako navode, primjena novih pravila u praksi je neodrživa i prijeti potpunim kolapsom transporta robe
Vijesti
Prije 2h Prije 2h
0
Udruženja prijevoznika iz Srbije i Bosne i Hercegovine uputila su ozbiljno upozorenje evropskim institucijama, poručujući da će, ukoliko se hitno ne riješi problem profesionalnih vozača kamiona izazvan uvođenjem novog sistema ulaska u schengenski prostor, doći do blokade graničnih prijelaza za teretni saobraćaj.
Kako navode, primjena novih pravila u praksi je neodrživa i prijeti potpunim kolapsom transporta robe, piše Euronews Srbija.
Predsjednik Poslovnog udruženja Međunarodni transport Neđo Mandić ističe da prijevoznici već mjesecima bezuspješno pokušavaju upozoriti na ozbiljnost situacije, ali bez konkretne reakcije nadležnih.
„Mi već nekoliko godina, a pogotovo u posljednjoj godini, intenzivno pišemo Evropskoj komisiji. Normalno, sva upozorenja i pisma koja šaljemo, šaljemo i našim vlastima kako bi znali o čemu radimo i kako bi svakako dobili njihovu podršku. Ovo upozorenje koje je potpisano u Bijeljini poslano je Evropskoj komisiji, ambasadorima svih zemalja Schengena u Beogradu i Sarajevu, našim nadležnim tijelima i bosanskim nadležnim tijelima“, kaže Mandić, dodajući da se problemu i dalje ne pristupa ozbiljno.
On naglašava da se situacija bitno promijenila širenjem Schengena te da pravilo boravka od 90 dana u periodu od 180 dana više nije primjenjivo na profesionalne vozače.
„Objašnjenje da se ništa nije mijenjalo je netačno, jer ako je bilo pet zemalja, to je jedan teritorij, a ako danas imamo 27 zemalja, to je neuporedivo veći teritorij. Nekada je, da bi se došlo do Schengena, trebalo tri, četiri dana. Danas je Schengen na našoj granici. Kamo god da krenemo, u Hrvatsku, u Mađarsku, u Rumuniju, u Bugarsku, svuda je Schengen. Onog trenutka kada upalimo kamion, već smo ušli u Schengen i tih 90 dana u 180 dana nije dovoljno za rad“, upozorava Mandić.
Prema njegovim riječima, nova pravila bi vozačima omogućila svega devet do deset dana stvarnog rada mjesečno, što je potpuno neodrživo za sektor transporta.
„Do 10. aprila, ako se ništa ne promijeni, 99,9 posto vozača iz Srbije, Bosne i Sjeverne Makedonije neće moći ući u EU. Znači, svi kamioni će stati, svi lanci snabdijevanja će stati i nastaje kolaps koji niko ne želi“, ističe.
Mandić podsjeća da profesionalni vozači nisu ni migranti ni turisti, niti rade ilegalno, već svoj posao obavljaju u skladu sa zakonom i kompletnom dokumentacijom. Upravo zbog toga, kaže, posljedice novih pravila su pogubne.
„Vozač ne želi da mu se to dogodi, jer onda više neće moći raditi. Onda će on, da bi to izbjegao, napustiti naše preduzeće, otići u neko slovensko, njemačko, hrvatsko ili bilo koje drugo preduzeće i tamo nastaviti normalno raditi. Taj strah da će svi otići, a većina će otići, prijevoznike koji će ostati bez vozača, dovodi u bezizlazan položaj, jer imaju kamione, imaju sve uvjete za rad, a nema ko voziti kamione“, upozorava.
Situaciju dodatno otežavaju višednevna zadržavanja na granicama. Mandić navodi da strani prijevoznici iz EU neće slati svoje kamione da danima čekaju na ulazak u Srbiju ili BiH, što dodatno ugrožava domaće firme.
„Ako tri dana čekate na ulazak, tri dana na izlazak, kako ćete vi raditi, zaraditi i moći opstati. Znači, to će moći raditi samo i dalje prijevoznici s vozačima s Balkana. Vozači s Balkana ne mogu više voziti, napuštaju naša preduzeća, zapošljavaju se u drugim zemljama. Mi ostajemo bez prijevoznika i doći će do kolapsa. Neće biti robe za repromaterijal, neće biti robe koja je potrebna širokoj potrošnji stanovništva i to će zaista izazvati ozbiljan problem“, poručuje.
Prijevoznici su, kako kaže, postavili i jasan rok. Ukoliko do 15. januara ne dođe do konkretnih pomaka i rješenja, najavljuju blokade graničnih terminala za teretni saobraćaj.
„Ta blokada nije u smislu potpune blokade, jer putnički saobraćaj nikome nije u interesu blokirati. Blokirat ćemo terminale na graničnim prijelazima gdje ide teretni saobraćaj, jer se mi borimo za prijevoznike u teretnom saobraćaju, za njihov opstanak, a njihov opstanak je moguć samo ako zadržimo naše vozače da ne idu u druge zemlje“, zaključio je Mandić.
Regija
TEŠKO BOLESNA DJEVOJČICA RAZOTKRILA VUČIĆEVE LAŽI: Kao dijete ju je držao u naručju, a sad protestuje protiv njega
Prije 8 min0
Vijesti
POVRATAK NA "FABRIČKE POSTAVKE": Trojka ponovo u zagrljaju Dodika i Čovića?
Prije 24 min0
Politika
"BIĆEMO MU ZAHVALNI": Pandurevićeva tvrdi da bi Dodik mogao da bude razlog pobjede Branka Blanuše
Prije 29 min0
Hronika
KRVAVI OBRAČUN U SANDŽAKU: Članovi dvije familije pucali jedni na druge
Prije 31 min0
Vijesti
NA POMOLU JE NOVA AFERA: Pravobranilaštvo RS pozvalo Vladu da ispita poslovanje OC "Jahorina"
23. Dec. 20250
Vijesti
KULMINIRAO SUKOB IZMEĐU VUČIĆA I DODIKA: Predsjednik Srbije poludio kada je saznao šta je Milorad dogovorio sa Amerkancima...
22. Dec. 20250
Vijesti
KRENULO JE: Tužilaštvo BiH podiglo optužnicu protiv bivšeg uposlenika Ministarstva vanjskih poslova BiH...
Prije 12h0
Vijesti
EKSKLUZIVNO, IZ SJEDINJENIH DRŽAVA: Direktor "Regulusa" objavio da je u toku investiranje 25 miliona dolara u vogošćanski "Pretis", a konačni cilj je uložiti nevjerovatnih...
Prije 16h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.