MERCEDES IMA NAJPOZNATIJI LOGO AUTOINDUSTRIJE: A u sebi krije brojne tajne

Logo je nekoliko puta mijenjan, ali trokraka zvijezda je opstala kroz sve ove godine

  • Auto

  • 14. Mar. 2020  14. Mar. 2020

  • 1

Neki proizvođači automobila mijenjaju svoj logo svakih nekoliko godina pokušavajući uspostaviti identitet brenda, dok drugi ostaju dosljedni svom obilježju desetljećima, pa i više o dstoljeća. Jedan od zaštitnih znakova koji predstavlja kvalitetu, inovaciju, luksuz, ali i u isto vrijeme tradiciju je trokraka zvijezda kompanije Mercedes-Benz. Njena povijest je vrlo zanimljiva.

Nastanak prvog automobila na benzinski pogon važno je poglavlje u povijesti prijevoznih sredstava, jer je on promijenio cijeli svijet i omogućio ljudima udobno i brzo putovanje. Karl Benz bio je jedan od vlasnika Mercedesa i napravio je prvo motorno vozilo 1885. godine, u okviru svoje kompanije Benz & Cie, koju je osnovao 1883., ali je oklijevao predstaviti ga javnosti zbog straha od Luddita koji su se žustro borili protiv tehnologije.

Tek kada je njegova žena Bertha Benz preuzela inicijativu i odlučila provozati njegov automobil od Mannheima do Pforzheima, auto je ugledao svjetlost dana, a ovo putovanje postalo je povijesni trenutak, Njime je svijetu otkriveno da je moguće putovati na daleke destinacije na udoban i brz način - automobilom. Kratka vožnja koja je počela 5. kolovoza 1888. godine bila je začetak dugog putovanja ideje o revolucionarizaciji načina putovanja. Ovo putovanje dovelo je do stvaranja jednog od najpoznatijih brendova na svijetu, Mercedes-Benza, koji je danas jedan od najvećih proizvođača automobila na svijetu i prvi izbor milijuna ljudi koji žele putovati u luksuznom i nadasve kvalitetnom automobilu, piše InkBotDesign.

Vožnja Berthe Benz privukla je pažnju cijelog svijeta i doprinijela publicitetu motornih vozila.

Glavna konkurencija kompaniji Benz & Cie bila je kompanija Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), osnovana 1890, a čiji je vlasnik bio Gottlieb Daimler. Obje kompanije proizvodile su motorna vozila, a kada je Daimler preminuo 1900. godine, glavni inženjer Wilhelm Maybach preuzeo je posao i doveo u kompaniju zaljubljenika u automobilske utrke, Emila Jellineka, koji mu je postao partner. Jellinekova kći Mercedes, čije ime u prijevodu sa španjolskog znači "gracioznost", bila je inspiracija za kasnije ime brenda, piše TheNewsWheel.

Daimlerovi sinovi Paul i Adolf sjetili su se fotografije s razglednice iz 1872. godine koju je njihov otac poslao njihovoj majci, a na kojoj se vidi trokraka zvijezda na mjestu njihove kuće u Njemačkoj, uz objašnjenje da će jednog dana zvijezda zasjati i nad njegovom tvornicom i donijeti joj prosperitet. DMG je tada ovu zvijezdu iskoristio za logo kompanije i registrirao trokraku i četverokraku zvijezdu kao svoj zaštitni znak, iako je korištena samo trokraka.

U isto vrijeme Benz & Cie registrirali su svoj zaštitni znak: lovorov vijenac koji okružuje naziv kompanije.

Kada je došlo do spajanja kompanija 1926. godine, odlučili su kombinirati dva loga, pa je lovorov vijenac neko vrijeme okruživao trokraku zvijezdu. Kompanija je preimenovana u Daimler-Benz AG, a kasnije u Mercedes-Benz.

Logo je u početku bio plave boje, ali je poslije postao srebrni, nakon sudjelovanja na Grand Prixu u Nürburgringu 1934. godine.

Prema službenim izvorima, trokraka zvijezda predstavlja težnju ovog proizvođača automobila dominirati zemljom, morem i zrakom (tri točke).

Spoj ove dvije kompanije pokrenuo je eru luksuznih automobila koji su kasnije postali simbol nadmoći. Tijekom Prvog i Drugog svjetskog rata bili su u krizi zbog loše ekonomske situacije, ali su se uspješno izvukli iz i tijekom pedesetih i šezdesetih godina 20. stoljeća kompanija je postala jedan od najvećih proizvođača luksuznih automobila. Pod sloganom "Najbolje ili ništa" istisnula je konkurenciju i postala dominantna na tržištu luksuznih automobila.

Jačanje njemačke ekonomije i globalizacija Mercedesa doprinijeli su daljnjem brzom razvoju kompanije i dovele do njenog širenja u svijetu. Danas Mercedes prodaje svoje automobile u više od 200 zemalja svijeta pod 12 različitih brendova. Mercedes Benz je najvrjedniji proizvođač luksuznih automobila na svijetu, s vrijednošću brenda koja je veća od 50 milijardi američkih dolara. Ovaj brend je, prema procjeni stranice Interbrand.com, osmi najvrjedniji brend na globalnoj razini.

Prema jednoj legendi, vjeruje se da je trokraka zvijezda zapravo ženska figura u krugu koja predstavlja ženu s rukama podignutim prema nebu i raširenim nogama. Ovo vjerovanje nastalo je prema analogiji sa ženskom figurom isklesanom na prednjoj strani broda, koja je brod štitila, pa tako i sada na Mercedesu prilikom brzog vjetra ona pliva na kopnenom brodu i štiti vozača od nesreće.

Drugo vjerovanje je u vezi sa zloglasnim simbolom svastike, koja u ovom slučaju ima tri kraka i čiji krajevi se savijaju kako bi formirali krug.

U nekim kulturama ova zvijezda simbolizira želju za duhovnošću, ali je u ovom slučaju loše što je ograničena krugom, jer on sputava želju za duhovnim prosvjetljenjem.

(Index.hr)  

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...