Vijesti
OKOM FOTOREPORTERA "SLOBODNE BOSNE": Februar je, a na ulicama Sarajeva kao da je proljeće... (FOTO)
23. Feb. 20210
„Slobodna Bosna“ donosi novu zanimljivu priču iz povijesti
Jeste li znali
01. Maj 2020
0
Naša današnja priča vraća nas na kraj 19. stoljeća, kada su prvog maja 1895. godine Sarajlije postali prvi građani koji imaju privilegiju koristiti cjelodnevnu tramvajsku liniju u Evropi.
Dok su Sarajevom tutnjali tramvaji na električni pogon, u carskoj prijestolnici Beču još uvijek su ih pokretali konji. U razvoju sarajevskog tramvajskog saobraćaja su presudnu ulogu odigrale Austrija i Češka.
Tramvaja u gradu na Miljacki ne bi zadugo bilo da njegovo uvođenje nije forsirala tadašnja austrougarska uprava u zemlji.
Nedugo nakon okupaciji Bosne i Hercegovine Austro-Ugarska se odlučuje novookupiranu provinciju željeznički povezati s ostatkom Monarhije. S obzirom da su ubrzo po okupaciji car Franjo Josip i vlada u Beču odlučili da ulaganja u Bosnu i Hercegovinu ne smiju opterećivati monarhijski budžet, već se isključivo zasnivati na principu samoodrživosti, prva pruga u zemlji koja je prošla od Bosanskog Broda do Sarajeva bila je uskotračna. Dana 5. oktobra 1882. godine u Sarajevo je tako stigao prvi voz. A s obzirom da je tadašnja željeznička stanica, koja se nalazila na mjestu današnje zgrade Socijalnog na Pofalićima, bila poprilično udaljena od centra grada, ubrzo se postavilo pitanje njenog efikasnog povezivanja s gradskom jezgrom. Kao dobra opcija počelo se razmatrati uvođenje konjskog tramvaja. Dana 28. augusta 1884. započela je izgradnja tramvajske pruge, a firma Weitzer in Graza dobila je narudžbu Zemaljske vlade Bosne i Hercegovine za četiri tramvajska kola.
U toku jeseni radovi na pruzi, koja je vodila od Stare željezničke stanice do današnjeg Trga oslobođenja – Alija Izetbegović u Ferhadiji značajno su napredovali, da bi 1. januara 1885. u 10 sati u glavnom bh. gradu svečano u rad bio pušten konjski tramvaj. Tramvajski saobraćaj u Sarajevu pri tome se ugledao na onaj u Beču.
No, deset godina nakon puštanja u promet konjskoga tramvaja Sarajevom je prošao prvi električni tramvaj: 1. maja 1895. tramvajska kola marke Weitzer iz Graza s električnim motorom iz bečke fabrike Siemens & Halske prošla su novouspostavljenom trasom od Stare željezničke stanice preko Hiseta i današnje ulice Obala Kulina bana do Latinske ćuprije. Uspostavljanje električnog tramvaja u Sarajevu do dan-danas zadržalo je posebnu historijsku vrijednost. Naime, dok su glavnim bh. gradom tutnjali tramvaji na električni pogon, u carskoj prijestolnici Beču još uvijek su ih pokretali konji. Slično je bilo i u Budimpešti. Dana 28. januara 1897. Bečom je prošao prvi električni tramvaj, gotovo dvije godine nakon Sarajeva, iste godine električni tramvaj uspostavljen je i u Budimpešti.
Činjenice ukazuju da je Sarajevo, prije Beča, Budimpešte, Praga i Zagreba, bilo četvrti grad po redu u Austrougarskoj monarhiji koji je dobio električni tramvaj. Samim time glavni bh. grad jedan je od prvih evropskih gradova koji su dobili ovakav vid gradskoga prijevoza.
(SB)
Svijet
HAARETZ PIŠE: "Izrael će dobiti podršku, ali njegova pozicija u Washingtonu je poljuljana"
Prije 19 min0
Sport
PLAVI S GRBAVICE OSTVARILI IZUZETNO VAŽNU POBJEDU: Željezničar trijumfom nad Širokim napravio korak ka opstanku
Prije 23 min0
Regija
SA CETINJSKOG FORUMA PORUČENO: "Ruski interes za zapadni Balkan je jasan, a jasan je i..."
Prije 28 min0
Svijet
SUMNJA SE DA JE UZEO MITO: Uhapšen prvi zamjenik Sergeja Šojgua
Prije 34 min0
Jeste li znali
TITO JE SVOJU ŽESTOKU TAJNU SKRIVAO OD CIJELOG SVIJETA: Sramotio se, a onda je povukao neobičan potez
21. Apr. 20240
Jeste li znali
TRAGEDIJA NA GLAMOČKOM POLJU ZAUVIJEK JE PROMIJENILA SVE: Kako je poginuo heroj generacije, čovjek čiju su smrt fašisti slavili danima…
22. Apr. 20240
Jeste li znali
TO ĆE BITI SMAK SVIJETA: Kafi i još nekim popularnim namirnicama prijeti izumiranje
21. Apr. 20240
Jeste li znali
SENZACIONALNO OTKRIĆE: Sasvim slučajno pronađena figurina stara 7.000 godina, ali ni to nije sve...
Prije 18h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.