Vijesti
OKOM FOTOREPORTERA "SLOBODNE BOSNE": Februar je, a na ulicama Sarajeva kao da je proljeće... (FOTO)
23. Feb. 20210
„Slobodna Bosna“ donosi novu zanimljivu priču iz povijesti
Jeste li znali
01. Maj 2020
0
Naša današnja priča vraća nas na kraj 19. stoljeća, kada su prvog maja 1895. godine Sarajlije postali prvi građani koji imaju privilegiju koristiti cjelodnevnu tramvajsku liniju u Evropi.
Dok su Sarajevom tutnjali tramvaji na električni pogon, u carskoj prijestolnici Beču još uvijek su ih pokretali konji. U razvoju sarajevskog tramvajskog saobraćaja su presudnu ulogu odigrale Austrija i Češka.
Tramvaja u gradu na Miljacki ne bi zadugo bilo da njegovo uvođenje nije forsirala tadašnja austrougarska uprava u zemlji.
Nedugo nakon okupaciji Bosne i Hercegovine Austro-Ugarska se odlučuje novookupiranu provinciju željeznički povezati s ostatkom Monarhije. S obzirom da su ubrzo po okupaciji car Franjo Josip i vlada u Beču odlučili da ulaganja u Bosnu i Hercegovinu ne smiju opterećivati monarhijski budžet, već se isključivo zasnivati na principu samoodrživosti, prva pruga u zemlji koja je prošla od Bosanskog Broda do Sarajeva bila je uskotračna. Dana 5. oktobra 1882. godine u Sarajevo je tako stigao prvi voz. A s obzirom da je tadašnja željeznička stanica, koja se nalazila na mjestu današnje zgrade Socijalnog na Pofalićima, bila poprilično udaljena od centra grada, ubrzo se postavilo pitanje njenog efikasnog povezivanja s gradskom jezgrom. Kao dobra opcija počelo se razmatrati uvođenje konjskog tramvaja. Dana 28. augusta 1884. započela je izgradnja tramvajske pruge, a firma Weitzer in Graza dobila je narudžbu Zemaljske vlade Bosne i Hercegovine za četiri tramvajska kola.
U toku jeseni radovi na pruzi, koja je vodila od Stare željezničke stanice do današnjeg Trga oslobođenja – Alija Izetbegović u Ferhadiji značajno su napredovali, da bi 1. januara 1885. u 10 sati u glavnom bh. gradu svečano u rad bio pušten konjski tramvaj. Tramvajski saobraćaj u Sarajevu pri tome se ugledao na onaj u Beču.
No, deset godina nakon puštanja u promet konjskoga tramvaja Sarajevom je prošao prvi električni tramvaj: 1. maja 1895. tramvajska kola marke Weitzer iz Graza s električnim motorom iz bečke fabrike Siemens & Halske prošla su novouspostavljenom trasom od Stare željezničke stanice preko Hiseta i današnje ulice Obala Kulina bana do Latinske ćuprije. Uspostavljanje električnog tramvaja u Sarajevu do dan-danas zadržalo je posebnu historijsku vrijednost. Naime, dok su glavnim bh. gradom tutnjali tramvaji na električni pogon, u carskoj prijestolnici Beču još uvijek su ih pokretali konji. Slično je bilo i u Budimpešti. Dana 28. januara 1897. Bečom je prošao prvi električni tramvaj, gotovo dvije godine nakon Sarajeva, iste godine električni tramvaj uspostavljen je i u Budimpešti.
Činjenice ukazuju da je Sarajevo, prije Beča, Budimpešte, Praga i Zagreba, bilo četvrti grad po redu u Austrougarskoj monarhiji koji je dobio električni tramvaj. Samim time glavni bh. grad jedan je od prvih evropskih gradova koji su dobili ovakav vid gradskoga prijevoza.
(SB)
Vijesti
VATRA SE PROŠILA, NE MOGU JE OBUZDATI: Evo kako iz zraka na jugu BiH izgleda veliki požar (VIDEO)
Prije 6h0
Društvo
AKO JE OD DODIKA I PREVIŠE JE: Dok on komentariše Thompsona, a u RS-u najavljuju nastup negatora genocida u Srebrenici i to 11. jula
Prije 6h0
Hronika
ADNANA ALIBABIĆA I DALJE NEMA: Napustio bolnicu prije 13 dana i od tada mu se gubi svaki trag
Prije 6h0
Vijesti
"DŽUVO KOLIKO KOŠTA DRŽAVA I NAGODBA": Nebojša Vukanović prozvao direktora OSA-a pa poručio: "UDBA ovdje i dalje drži sve konce"
Prije 6h0
Jeste li znali
RIBA NA TAVI - BEZ TRAUME ZA NOS: Kako je ispržiti bez da se osjeti cijeli stan? Ovo su sjajni trkovi...
04. Jul. 20250
Jeste li znali
PLANETA ZEMLJA JE "PODIVLJALA": Naučnici upozoravaju na dan kakav nije zabilježen, možda već 9. jula
04. Jul. 20250
Jeste li znali
SIGURNO PRANJE: Jedna stvar koju nikada ne biste trebali stavljati na donju rešetku mašine za suđe
04. Jul. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.