NA POMOLU JE AKVIZICIJA GODINE: Kompanija iz Hercegovine postaje dio britansko-američkog giganta, na bh. tržište ulazi veliki igrač…

Računa se na potencijal rasta i slijedom očekivanih promjena potrošačkih navika, jer je tzv. penetracija smrznute hrane na tim tržištima trenutno znatno niža nego u zapadoeuropskim zemljama.

  • Ekonomija

  • 12. Jan. 2021  12. Jan. 2021

  • 0

Kako stvari stoje, Nomad Foods je najizgledniji budući vlasnik Leda plus, Leda Čitluk i Frikoma te još nekoliko manjih povezanih društava koja s njima čine Poslovno područje Zamrznute hrane Fortenove grupe.

Iz kompanije su potvrdili da postupak prodaje nakon faze dubinskog snimanja i isticanja obavezujućih ponuda ulazi u fazu ekskluzivnih pregovora. A britansko-američka kompanija specijalizirana za “frozen food” biznis, očito se i visinom ponude pokazala najzagrijanijom za kupovinu.

Iako uoči faze dubinskog snimanja u Fortenovi nisu izričito naveli kome su sve uputili poziv za due diligence, poznato je da su se kroz neobvezujuće ponude za to bili “kvalificirali” i norveška Orkla, čiji asortiman je znatno širi od smrznute hrane, kao i češka investicijska kompanija, odnosno fond Emma Capital u tandemu s J&T grupacijom, piše Poslovni.hr.

U međuvremenu se u poslovnoj zajednici tvrdilo da se u igru bila vratila Podravka. Kako bilo, obavezujućih ponuda na kraju je bilo nekoliko, a neslužbeno se tvrdi da su sve u okvirima prvobitnih očekivanja prodavatelja – iznad 600 miliona eura, odnosno multiplikator na EBITDA-u od oko 11.

To što je ekskluzivitet daljnjih pregovora ishodio Nomad Foods za upućene, zapravo, i nije iznenađenje. Osim što je specijaliziran za “frozen food” biznis, orijentaciju da se u širenju biznisa uz organski rast oslanja i na akvizicije potvrdio je i netom zaključenim 110 miliona eura vrijednim preuzimanjem švicarske Findus od grupacije Froneri.

No, za razliku od te akvizicije, kojom dodatno podebljava tržišne pozicije u slanom “frozenu”, s Ledom i ostatkom Fortenovine poslovne grupe Zamrznuta hrana Nomad jače grabi i u segment sladoleda.

S obzirom na regionalnu prisutnost i prepoznatljivost Fortenovine divizije Zamrznute hrane, za Nomad Foods to predstavlja ulaznicu za jači prodor i na tržišta Srbije, BiH i nekoliko okolnih zemalja čijim potrošačima su Fortenovini brendovi poznati.

Računa se na potencijal rasta i slijedom očekivanih promjena potrošačkih navika, jer je tzv. penetracija smrznute hrane na tim tržištima trenutno znatno niža nego u zapadoeuropskim zemljama.

Iz britanske kompanije s očekivanih oko 2,3 milijarde eura prihoda u 2020. i EBITDA od oko 465 milona te 4.800 zaposlenih potcrtali su kako bi kupovina Leda i ostatka Fortenovina “frozen fooda” značila i bazu za potencijalnu buduću konsolidaciju na području srednje i istočne Europe.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...