"HERCEGBOSANSKI" PORTAL ŠIRI PANIKU: "Izetbegović je Čoviću pripremio zamku"

Mostarski portal Dnevnik.ba savjetuje čelniku HDZ-a Draganu Čoviću da uopće ne treba razgovarati o izmjenama izbornog zakonodavstva sve dok se ne prihvati načalo da su konstitutivni narodi ujedno i izborne jedinice za domove naroda i članove Predsjedništva BiH.

  • Politika

  • 24. Feb. 2021  24. Feb. 2021

  • 22

Mostarski portal piše da su promjene izbornog zakonodavstva problem koji opterećuje BiH već duže od 20 godina i da je  potpuno jasno kako će proces izmjena Izbornog zakona teći mučno, uz obilje govora mržnje po medijima i društvenim mrežama te sapotpuno neizvjesnim rezultatom.

Portal, također, tvrdi kako sve "bošnjačke stranke" jednoglasno žele oduzeti hrvatskom narodu pravo na izbor političkih predstavnika, "a potom ih u cijelosti odstraniti iz političkog života BiH"!

- Iako su takve težnje bošnjačke politike u izravnom sukobu s ustavnim odredbama, kao i Daytonskim mirovnim sporazumom, ona od njih neće odustati. Upravo suprotno, učinit će sve što je u njenoj moći da se nikakve promjene u izbornom zakonodavstvu ne dogode, a ako se već moraju dogoditi, onda će bošnjačka politika nastojati da se fenomen Komšić ozakoni, odnosno da se legalizira da jedan narod drugom nameće političke predstavnike.

Upravo je to ključno načelo oko kojeg Dragan Čović, kao predsjednik Hrvatskog narodnog sabora BiH i HDZ-a BiH, odnosno kao pregovarač ispred hrvatskog naroda, ne bi trebao uopće raspravljati.

Do sada su svi napori za izmjenama Izbornog zakona propa(da)li, jer između bošnjačke i hrvatske strane nije bilo suglasja o temeljenim načelima izmjene Izbornog zakona.

Bošnjačka politika je polazila od toga da se treba potpuno promijeniti ustavna arhitektura države BiH ili da se fenomen Komšić treba ozakoniti. Dakle, ili će Bošnjaci vječno Hrvatima nametati političke predstavnike i time ustavnu arhitekturu BiH učiniti nebitnom, ili će Hrvatima oduzeti mehanizme preko kojih mogu ostvarivati svoj status konstitutivnog naroda, tj. promijeniti ustavnu strukturu zemlje. U tom je, onda, slučaju nebitno što će Hrvati birati svoje političke predstavnike, jer svakako neće moći značajno utjecati na političke procese u zemlji.

Tako sada vidimo oblikovanje stava unutar sveukupne bošnjačke politike i pripadajuće joj javnosti kako mogu pristati na to da hrvatski narod nesmetano bira svoje političke predstavnike, ali da, zauzvrat, treba smanjiti ovlasti domova naroda na način da oni postanu ikebane u političkom životu BiH te da služe samo za ukras.

Nije, dakle, da bošnjačka politika ne razumije u čemu je „kvaka“ s fenomenom Komšić, ona to vrlo dobro zna i vješto iskorištava te isto tako vješto u javnosti zamagljuje svoje prave namjere.

Tako se u javnost plasiraju maliciozne priče kako je „apartheid“ omogućiti da svaki konstitutivni narod nesmetano bira svoje političke predstavnike, iako je u praksi apartheid upravo oduzimanje prava narodu da bira svoje političke predstavnike.

Hrvatska pozicija se, pak, temelji na postojećim odredbama Ustava BiH i Daytonskog mirovnog sporazuma, koji kažu kako je BiH država triju konstitutivnih naroda. To, pak, znači da su upravo konstitutivni narodi izborne jedinice iz kojih se biraju hrvatski, srpski i bošnjački politički predstavnici u tijela vlasti namijenjena političkom predstavljanju konstitutivnih naroda. To su domovi naroda na razini FBiH i BiH te Predsjedništvo BiH, a to je jasno utvrđeno i presudom Ustavnoga suda BiH u predmetu „Ljubić“. Ovom presudom je nedvojbeno utvrđeno kako su konstitutivni narodu tvorci države Bosne i Hercegovine, a ne teritoriji (u presudi se konkretno misli na kantone/županije). Također, presudom je jasno rečeno kako u domovima naroda trebaju sjediti ljudi koje su izabrali konstitutivni narodi (Hrvati hrvatske izaslanike, Bošnjaci bošnjačke, a Srbi srpske).

Bošnjačka politika već godinama odbija priznati ovakvo činjenično stanje stvari nadajući se kako će doći trenutak kad će moći do kraja izbaciti Hrvate iz političkog života i to upravo manipulacijama izbornim procesom. Kako to točno planiraju izvoditi, vidjeli smo već nekoliko puta u zadnjih 20-ak godina. Sjetimo se Alijanse za promjene i platformaške Vlade FBiH, koja je totalno izbacila iz vlasti političke opcije za koje je dominantno glasovao hrvatski narod.

Tu je, naravno, kao krunski dokaz hrvatske neravnopravnosti i trostruki izbor Željka Komšića bošnjačkim glasovima za hrvatskog člana Predsjedništva BiH, a prije njega, početkom milenija, u istoj smo ulozi imali Jozu Križanovića.

Stoga bošnjačka politika i danas priču o Izbornom zakonu zamagljuje potenciranjem modela rješavanja ovog pitanja bez da je prethodno pristala prihvatiti temeljno načelo izmjena tog zakona, odnosno načelo konstitutivnosti.

Tako uspijevaju u javnosti u istu ravan stavljati potpuno neustavne, protudaytonske i, kao takve, potpuno nelegitimne prijedloge izmjena Izbornoga zakona s onima koji su u potpunosti u skladu s Ustavom BiH i Daytonskim mirovnim sporazumom. Onda iz te pozicije traže „kompromisno“ rješenje. Traže, dakle, „kompromis“ između onog što Hrvatima već svakako pripada prema, unatoč svemu, i dalje važećem Ustavu BiH i onog što nema nikakvo ni zakonsko ni ustavno uporište. Tako nastoje relativizirati priču o izmjenama Izbornoga zakona, provođenju presuda Ustavnoga suda i usput predstaviti Hrvate kao nekog tko „odbija kompromis“.

Nažalost, nerijetko se događalo da hrvatski politički predstavnici naivno budu uvučenu u rasprave ovakvog tipa.

Dragan Čović bi stoga trebao paziti da ne upadne u pripremljenu mu zamku.

O modelima izmjena Izbornoga zakona uopće ne treba razgovarati sve dok se ne utvrde načela na kojima se izmjene temelje. Osnovno načelo mora biti da su konstitutivni narodi ujedno i izborne jedinice za domove naroda i članove Predsjedništva BiH.

Postoji čitava lepeza rješenja/modela kojima se to načelo može operacionalizirati.

U ovom je, pak, trenutku jasno da bošnjačka politika to ne prihvaća i da će nastojati svim silama dodatno zamagliti stvari i dočekati izbore 2022. godine sa sadašnjim Izbornim zakonom, koji je prepun rupa na štetu hrvatskog konstitutivnog naroda.

No, to u javnosti treba jasno artikulirati i jasno pokazati tko i kako jedan narod želi pretvoriti u građane drugog reda.

Izetbegović će u pregovorima o izmjenama Izbornoga zakona pričati o svemu osim o tomu da jedan konstitutivni narod drugom ne bi smio birati političke predstavnike. Na Čoviću je da ga natjera na suočavanje s malicioznim elementima bošnjačke politike koja nastoji Hrvate u političkom smislu poništiti i koja vodi BiH u propast. Jednako kao što je srpska politika pod Miloševićem odvela u propast Jugoslaviju - zaključuje autor mostarskog portala.

loading...

Komentari - Ukupno 22

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...