VOZAČ KAMIONA U VELIKOJ BRITANIJI UPOZORAVA NA LOŠE USLOVE RADA: "Bolje mi je bilo tokom rata u Bosni nego ovo što sada imam..."

"Vozače također često pozivaju na posao u dane odmora nakon nekoliko sati sna", rekao je.

  • Ekonomija

  • 12. Okt. 2021  

  • 0

Vozači kamiona u Velikoj Britaniji opterećeni su dugim radnim vremenom, niskim platama i nedostatkom poštovanja, što podstiče nestašicu radne snage u ovoj branši. Procjenuje se da sad Velikoj Britaniji nedostaje 100.000 vozača kamiona, a to izaziva i nesreće na cestama

Vozač kamiona, koji je pet puta obišao ratnom zahvaćenu Bosnu i Hercegovinu tokom 1990-tih, kaže da nije iznenađen što Velika Britanija ima nedostatak vozača - budući da su njegovi radni uslovi u Velikoj Britaniji lošiji.

Drugi vozač kamiona rekao je da se problem dugog radnog vremena za male plate pogoršava - i da je seksizam raširen na britanskim cestama.

Njihovi izvještaji pokazuju zastrašujuću istinu o radnim uslovima. Vozači kamiona u Velikoj Britaniji prisiljeni su raditi u ovakvim uslovima samo kako bi zadržali posao, prenosi Mirror.

Dvojica vozača također kažu da se nedostatak od 100.000 vozača teških teretnih vozila ne može nadomjestiti dok se ne poboljšaju uslovi rada.

Jedan vozač teretnog vozila kaže da je vožnja kamiona tokom rata u Bosni za britansku vojsku ipak bila bolja od vožnje u mirnodopskim uslovima na britanskim cestama.

Veteran, kojeg je nazvao nadimkom 'Taff' kako bi zaštitio svoju anonimnost, rekao je:

"Bolje uslove rada sam imao u ratu u Bosni nego ovo sada što imam. Ljudi nemaju pojma pod kolikim su pritiskom izloženi vozači teretnih vozila", navodi Taff.

Namjera je pomoći vozačima da se drže ispod zakonske maksimalne kilometraže i pomoći općoj sigurnosti na cestama.

Taff je rekao da vozači često savjetuju drugim vozačima da ih prevare izvlačeći kartice i svejedno vozeći - prelazeći kilometre u stvarnosti, ali ne i evidentirano.

"Rečeno nam je da izvučemo tahometar i nastavimo voziti", rekao je.

Vozače također često pozivaju na posao u dane odmora nakon nekoliko sati sna, rekao je.

"To znači da su mnogi vozači kamiona iscrpljeni što je očito rizik za sve na cestama. Voziti kamion od 44 tone umoran je opasna stvar za sve na cesti. Samo na jednu sekundu da zaspete možete udariti u neki automobil i pobiti cijelu porodicu", upozorava Taff.

"Iz prve sam ruke vidio što se događa kada vozite umorni. Zastrašujuće je - zamislite svoju najgoru moru, pa ovo je sto puta gore. Najgori krivci obično su manje prijevozničke firme", rekao je Taff.

On smatra da je rješenje poboljšati uslove rada za vozače - i početi kažnjavati firme koje tjeraju svoje vozače da krše pravila.

"Počeo bih ih udarati", rekao je.

"Neka voditelji prijevoza odgovaraju za ono što rade. Vožnja teškim kamionom je vješt posao. Rekla sam svom sinu da će, ako dobije dozvolu za vožnju teretnim vozilom, uvijek imati posao. Ali mnogi ljudi ne žele raditi ovaj posao, jer je radno vrijeme užasno dugo", objašnjava Taff.

Druga operaterka teretnog vozila, Amanda Barrington (40), upravo je nakon 19 godina kao profesionalni vozač napustila vožnju kamiona, a nedavno je dobila dvoje djece.

"Umor uzrokuje da vozači zaspu za volanom, dok stres i dugi sati znače da su drugi imali srčani udar tokom vožnje", rekla je.

Vozači kamiona također se suočavaju sa seksizmom u industriji.

"Osobno me je napao drugi vozač, urinirao ispred i omalovažavao što sam u sektoru transporta", rekla je.

"S ovim se moramo pomiriti. Vozači kamiona sada su druga vrsta. Oni stariji, koji su podržavali ulazak žena u sektor transporta su svi otišli u penziju", podsjeća Barrington.

"Više me nećete pronaći u kamionu, čak i ako bi mi davali bolju satnicu. Više cijenim čišćenje WC -a", rekla je ogorčena Barrington.

Prema njenim riječima, veliki dio problema u svijetu prijevoza dolazi od kancelarijskog osoblja koje vrši preveliki pritisak na vozače.

"Ljudi u kancelariji ne bi vam trebali planirati 10-15 -satne dane vožnje, osim u hitnim slučajevima - ali to rade", rekao je Barrington.

Rekla je i da prosječna plaća nije porasla otkad je počela voziti prije gotovo 20 godina.

Objašnjava da je glavni razlog nedostatka vozača kamiona "regionalna oskudica vozača".

"Primjerice, u dijelovima zemlje gdje udaljena skladišta, znači da bi vozači morali voziti dva sata prije nego što uopće počnu smjene. Ko još želi voziti dva sata do skladišta, potom voziti 15 sati smjenu, a zatim napraviti još dva sata da dođe kući" pita se Barrington.

Rješenje nedostatka vozača počinje boljom platom i uslovima rada.

"Vi ste kao vozač odgovorni za milione funti. Samo kamion vrijedi više od kuće većine ljudi u Britaniji. Na ovom svijetu trebamo manje ljudi u kancelarijama za olovkama, a više vozača uz skraćeno vrijeme vožnje", zaključuje Amanda.

S. B.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...