SUŠA NAPRAVILA OGROMAN PROBLEM: Na Dunavu u Bugarskoj zarobljeno više od milion tona uglja za Srbiju

Veljko Kovačević je rekao Tanjugu da su u toku pregovori sa nadležnima u Bugarskoj da se u Belane spusti srpska mehanizacija, kako bi se omogućio prolaz brodovima ka Srbiji. Dodao je da vodni saobraćaj kroz Srbiju funkcioniše bez smetnji, iako su na snazi mere ograničenja zbog niskog vodostaja.

  • Regija

  • 23. Avg. 2022  

  • 0

Pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Veljko Kovačević izjavio je da je zbog tronedjeljne obustave plovidbe na Dunavu u Bugarskoj, na sektoru Belane, zarobljeno više od milion tona uglja iz bugarskih rudnika koji treba da stigne u Srbiju.

Veljko Kovačević je rekao Tanjugu da su u toku pregovori sa nadležnima u Bugarskoj da se u Belane spusti srpska mehanizacija, kako bi se omogućio prolaz brodovima ka Srbiji. Dodao je da vodni saobraćaj kroz Srbiju funkcioniše bez smetnji, iako su na snazi mere ograničenja zbog niskog vodostaja.

„Nizvodno od Srbije na sektoru Belane pre tri nedelje je došlo do potpune obustave plovidbe. Rumunska mehanizacija je izašla na teren kako bi uradila bilo koje preventivne radove da bi se određeni nivoi plovnosti stvorili u Belanama. Trenutno pregovaramo sa Bugarima da i mi spustimo pomoć i deo mehanizacije. U tom delu se pojavljuju još dva kritična sektora gde može da dođe do potpune obustave plovidbe“, objasnio je pomoćnik ministra.

Kada je riječ o Srbiji, Kovačević kaže da su na snazi mjere ograničenja, ali da za sada nema obustave plovidbe na vodotokovima kroz Srbiju.

Kovačević je ocijenio da obustava vodnog saobraćaja u Bugarskoj mnogo utiče ekonomiju Srbije, jer ne samo da je ometen transport energenata, već je obustavljen i ka luci Konstanca izvoz i uvoz žitarica i đubriva, kao i sirovina koje koriste željezare.

Dodao je da je dobra stvar što velike količine uglja iz Rumunije dolaze u Srbiju Dunavom iz luka Orsava i Tunu Severin.

Kada se naša mehanizacija spusti u sektor Belane u Bugarskoj, naveo je, Srbija više neće zavisiti od prirodnih nepogoda, niti od bugarske administracije.

Kada je riječ o plovnosti reka kroz Srbiju, Kovačević je istakao da su kritične tri dionice: kod Čortanovaca gde je došlo do suženja širine plovnog puta sa 180 na 120 metara, Futoga gdje se pojavio sprud koji je ušao u kinetu plovnog puta i Baričke ade na Savi.

Prema njegovim riječima, na sva tri mjesta je postavljena mehanizacija kako bi se preventivno obezbijedio plovni put, ukoliko dođe do dodatnog pada vodostaja.

Na pitanje kakve su prognoze i kada će se vodostaj stabilizovati, Kovačević je rekao Tanjugu da je situacija neizvjesna iako je palo dosta kiše posljednjih dana, što je povoljno uticalo na srednji tok Dunava kod Mađarske.

"Potrebne su nam padavine malo duži period, kako bi došlo do dugoročne stabilizacije jer je Dunav ogromna reka, nama je potrebna stabilizacija hidrološkog stanja od Nemačke do Bugarske da bi se podigao nivo vode", kazao je Kovačević.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...