Ekonomija
DA TI PAMET STANE: Najskuplji automobil uvezen ove godine u BiH košta preko 500.000 KM
15. Maj 20250
Navode da nemaju informacije da li se u narednom periodu očekuju značajnije promjene po tom pitanju.
Ekonomija
15. Jan. 2023
0
Sektor za carine Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine (UIOBiH) ne raspolaže informacijama o otežanim uslovima prekograničnog prometa roba nakon ulaska Hrvatske u šengenski prostor.
Navode da nemaju informacije da li se u narednom periodu očekuju značajnije promjene po tom pitanju.
Ističu da trenutno nema većeg prometa roba i teretnih motornih vozila nego što je to bilo do sada, osim što je bio pojačan promet putnika usljed novogodišnjih i božićnih praznika, što je uobičajeno u tom periodu.
Izvjestilac Evropskog parlamenta za izradu mišljenja o hrvatskom članstvu u šengenskom prostoru Paulo Rangel ranije je izjavio za Fenu da ukidanje kontrola na unutrašnjim granicama između šengenskog prostora i Hrvatske ni na koji način neće utjecati na građane Bosne i Hercegovine koja s Hrvatskom dijeli 1.000 kilometara dugu granicu.
Dodao je da će to značiti da će se kapaciteti Evropske unije još više približiti BiH, što je dobro za zemlju koja očekuje da postane članice EU, te smatra da je ulazak Hrvatske u šengenski prostor u interesu BiH.
Iz Delegacije Evropske unije u BiH i Evropske komisije prošle godine su najavili da će EU od maja 2023. uvesti automatizovani elektronski sistem pod nazivom "European Travel Information and Authorisation System" (ETIAS), koji će služiti za putovanja u šengenski prostor za putnike kojima nije potrebna viza za ulazak u EU. Taj sistem će vrijediti za sve države koje imaju bezvizni režim s EU, što uključuje BiH, Crnu Goru i Srbiju.
Navedeno je da će ETIAS služiti za brže i efikasnije procedure kontrole na granicama, manje birokratije, manje kašnjenja i odgađanja za putnike, bolju bezbjendost, poboljšanu prevenciju ilegalnih migracija, bolju kontrolu epidemijskih rizika te efikasnije procedure upravljanja granicama.
Šengenski prostor je područje slobodnog kretanja ljudi i roba unutar kojeg nema granica za putnike, osim u vanrednim okolnostima.
Šengen obuhvaća 27 država: 23 države EU i četiri izvan nje: Island, Norvešku, Švajcarsku i Lihtenštajn.
Samo četiri države članice Evropske unije nisu dio Šengena: Irska, koja je izašla iz njega, te Bugarska, Kipar i Rumunija, koje tek trebaju postati dio Šengena.
Hrvatska se u januaru 2023. pridružila šengenskom prostoru.
Ekonomija
DA TI PAMET STANE: Najskuplji automobil uvezen ove godine u BiH košta preko 500.000 KM
15. Maj 20250
Politika
ZGRADA OD 100 MILIONA KM ZA DODIKOVOG KUMA: Zoran Tegeltija se poziva na vještačenje sumnjive Zenit agencije?
13. Apr. 20250
Ekonomija
NEKI NE ZNAJU ZA KRIZU: Najskuplji uvezeni automobil koštao pola miliona maraka
13. Apr. 20250
Društvo
BILO JE I VRIJEME: Javno saslušanje članova Upravnog odbora, direktora i rukovodilaca Uprave za indirektno oporezivanje...
11. Apr. 20250
Svijet
PRIJETNJE IZRAELA: Ministar odbrane upozorio iranskog vrhovnog vođu da bi mogao doživjeti sudbinu Saddama Husseina
Prije 20 min0
Svijet
IZRAELSKI AMBASADOR U SAD-u: "Ovo je rat koji će okončati sve ratove, bit će još iznenađenja"
Prije 27 min0
Regija
DRAMA U NOVOM SADU TRAJE OD SINOĆ: U Gradskoj skupštini na rubu tuče, u policijskoj akciji...
Prije 32 min0
Sjećanje
KOMŠIĆ IZ LONDONA PORUČIO O SREBRENICI: "Poricanje zločina nikada neće biti dozvoljeno"
Prije 33 min0
Ekonomija
NEMA NIŠTA OD DODIKOVOG I VUČIĆEVOG PROJEKTA: Autoput od Beograda do Sarajeva samo mrtvo slovo na papiru
14. Jun. 20250
Ekonomija
FIRMA IZ LAKTAŠA NIJE PROŠLA: Autoceste Federacije BiH dodijelile milionski posao izgradnje dijela brze ceste kompanijama...
Prije 6h0
Ekonomija
NEŠTO NIJE U REDU: Šta se dešava s luksuznim hotelom na Jadranu kojeg je kupio bogati biznismen iz BiH?
Prije 23h0
Ekonomija
POTEZ ZA SVAKU POHVALU: Bh. gigant vojne industrije kupuje halu i ide u gradnju nove fabrike, poznata i lokacija...
Prije 22h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.