Politika
ZGRADA OD 100 MILIONA KM ZA DODIKOVOG KUMA: Zoran Tegeltija se poziva na vještačenje sumnjive Zenit agencije?
13. Apr. 20250
Navode da nemaju informacije da li se u narednom periodu očekuju značajnije promjene po tom pitanju.
Ekonomija
15. Jan. 2023
0
Sektor za carine Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine (UIOBiH) ne raspolaže informacijama o otežanim uslovima prekograničnog prometa roba nakon ulaska Hrvatske u šengenski prostor.
Navode da nemaju informacije da li se u narednom periodu očekuju značajnije promjene po tom pitanju.
Ističu da trenutno nema većeg prometa roba i teretnih motornih vozila nego što je to bilo do sada, osim što je bio pojačan promet putnika usljed novogodišnjih i božićnih praznika, što je uobičajeno u tom periodu.
Izvjestilac Evropskog parlamenta za izradu mišljenja o hrvatskom članstvu u šengenskom prostoru Paulo Rangel ranije je izjavio za Fenu da ukidanje kontrola na unutrašnjim granicama između šengenskog prostora i Hrvatske ni na koji način neće utjecati na građane Bosne i Hercegovine koja s Hrvatskom dijeli 1.000 kilometara dugu granicu.
Dodao je da će to značiti da će se kapaciteti Evropske unije još više približiti BiH, što je dobro za zemlju koja očekuje da postane članice EU, te smatra da je ulazak Hrvatske u šengenski prostor u interesu BiH.
Iz Delegacije Evropske unije u BiH i Evropske komisije prošle godine su najavili da će EU od maja 2023. uvesti automatizovani elektronski sistem pod nazivom "European Travel Information and Authorisation System" (ETIAS), koji će služiti za putovanja u šengenski prostor za putnike kojima nije potrebna viza za ulazak u EU. Taj sistem će vrijediti za sve države koje imaju bezvizni režim s EU, što uključuje BiH, Crnu Goru i Srbiju.
Navedeno je da će ETIAS služiti za brže i efikasnije procedure kontrole na granicama, manje birokratije, manje kašnjenja i odgađanja za putnike, bolju bezbjendost, poboljšanu prevenciju ilegalnih migracija, bolju kontrolu epidemijskih rizika te efikasnije procedure upravljanja granicama.
Šengenski prostor je područje slobodnog kretanja ljudi i roba unutar kojeg nema granica za putnike, osim u vanrednim okolnostima.
Šengen obuhvaća 27 država: 23 države EU i četiri izvan nje: Island, Norvešku, Švajcarsku i Lihtenštajn.
Samo četiri države članice Evropske unije nisu dio Šengena: Irska, koja je izašla iz njega, te Bugarska, Kipar i Rumunija, koje tek trebaju postati dio Šengena.
Hrvatska se u januaru 2023. pridružila šengenskom prostoru.
Politika
ZGRADA OD 100 MILIONA KM ZA DODIKOVOG KUMA: Zoran Tegeltija se poziva na vještačenje sumnjive Zenit agencije?
13. Apr. 20250
Ekonomija
NEKI NE ZNAJU ZA KRIZU: Najskuplji uvezeni automobil koštao pola miliona maraka
13. Apr. 20250
Društvo
BILO JE I VRIJEME: Javno saslušanje članova Upravnog odbora, direktora i rukovodilaca Uprave za indirektno oporezivanje...
11. Apr. 20250
Ekonomija
ZA SAMO TRI MJESECA: Prihodi od indirektnih poreza 2,7 milijardi KM
01. Apr. 20250
Vijesti
GDJE SE ŠETA DODIK: Sastao se s mitropolitom crnogorsko-primorskim Joanikijem, evo o čemu su razgovarali...
Prije 7 min0
Svijet
OPASNO SE ZALJULJALO: Snažan potres u Južnoj Americi, stiglo upozorenje za tsunami
Prije 17 min0
Regija
EU ZAHTIJEVA DISTANCU OD RUSIJE: Šta znači Vučićeva odluka da ode u Moskvu?
Prije 29 min0
Hronika
U SARAJEVSKOM NASELJU: Stariji muškarac preminuo dok je upravljao vozilom
Prije 40 min0
Ekonomija
MALU PEKARU PREKO NOĆI UNIŠTILA POZNATA FIRMA: Bila pred bankrotom, a onda se dogodilo čudo
29. Apr. 20250
Ekonomija
NERADNA NEDJELJA ĆE DOŽIVJETI IZMJENE: Premijer Nermin Nikšić objasnio kakve
01. Maj 20250
Ekonomija
TAKO KAŽE IZVJEŠTAJ: Firma koja stoji iza najveće investicije u BiH poslovala s velikim gubitkom
30. Apr. 20250
Ekonomija
NJEMAČKI GIGANT AUTOMOBILSKE INDUSTRIJE U PROBLEMIMA: Vrijednost kompanije vrtoglavo pada
30. Apr. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.