Ekonomija
DOBRA SARADNJA: Iskustvo BHANSA-e koristit će Danska za preuzimanje kontrole nad zračnim prostorom Grenlanda
23. Maj 20240
Direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA), Davorin Primorac kaže da iako se susrećemo s rekordnim brojevima letova ni u jednom trenutku nije došlo do odstupanja u nivou kvalitete i sigurnosti zračnog prometa u BiH.
Ekonomija
28. Jul. 2023
0
Iako su svjetski mediji početkom ovog mjeseca objavili kako se širom Evrope tokom ljeta može očekivati haos u zračnom prometu, uz kašnjenja i odlaganja letova, situacija u Bosni i Hercegovini nije zabrinjavajuća, piše Fena.
Direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA), Davorin Primorac kaže da iako se susrećemo s rekordnim brojevima letova ni u jednom trenutku nije došlo do odstupanja u nivou kvalitete i sigurnosti zračnog prometa u BiH.
Evropska organizacija za sigurnost zračnog prometa Eurocontrol izdala je upozorenje na početku špica ljetnje sezone, a kao ključne razloge navode nedostatak kontrolora letenja, pojačane vojne aktivnosti koje su smanjile količinu raspoloživog zračnog prostora za 20 posto te moguće štrajkove.
Primorac naglašava da je Eurocontrol koncem prošle godine izradio scenarije oporavka zračnog prometa od pandemije COVID 19 na razini Evrope, a koji su zavisili od mnogo faktora, između ostalih, inflaciju, povjerenje putnika, rat u Ukrajini, cijene karata itd. Napravljena su tri scenarija: high, base i low i predstavljeni u postocima letova od 2019. godine. Prema High scenariju, 2023. se trebala približiti i skoro izjednačiti sa 2019. godinom, dok su base i low predviđali skromniji oporavak.
U prvoj polovini 2023. godine promet na nivou Evrope je u skladu s prognozom base scenarija Eurocontrol, gdje je u januaru zabilježeno 86% prometa od 2019., februaru 87%, martu 88%, aprilu 90%, maju i junu 92%.
- Iako se promet u Europi i dalje nije vratio na prepandemijski nivo, ovo ljeto osjetimo značajna kašnjenja uzrokovana manjkom kontrolora zračnog prometa, ratom u Ukrajini koji je utjecao na dostupnost zračnog prostora, štrajkovima kako kontrolora zračnog prometa, tako i zemaljskog osoblja, odnosno osoblja na zračnim lukama. Zračni promet u BiH se već prošle godine vratio na prepandemijski nivo. U prvoj polovini ove godine smo imali značajan porast broja letova iznad BiH u odnosu na rekordnu 2019 godinu, čak 17% više letova nego u prvoj polovini 2019. godine, ističe Primorac.
Tako u januaru ove godine BHANSA bilježi 14% prometa više od 2019., februaru 17%, martu 25%, aprilu 24%, maju i junu 13%, dok se u julu očekuje oko 11% više letova nego u 2019. godini.
Manjak kontrolora zračnog prometa nije zaobišao ni BHANSA-u. U prethodnom periodu određeni broj zaposlenika su otišli u Katar, na značajno plaćenije poslove. Pored toga, ranije je počela i ljetna sezona, tako da je već u aprilu BHANSA zabilježila broj letova koji je odgovarao maju 2019. godine. Već u maju je bilo prosječno oko 1350, a u junu oko 1500 letova dnevno u prostoru nadležnosti Centra oblasne kontrole letenja (BHACC), uzimajući u obzir da se distribucija prometa značajno razlikuje radnim danima i vikendom. Do prve polovine jula ove godine u najprometnijem danu je zabilježeno blizu 1800 letova kroz prostor nadležnosti BHACC, dok je u najprometnijem satu (peak hour) zabilježeno preko 120 letova, a što je ujedno ključni parametar opterećenja na BHACC i istovremeno pokazatelj sposobnosti BHANSA-e da odgovori najvišim izazovima.
- Usprkos značajnom porastu prometa, kašnjenja koja je generirao BHACC su na približnoj razini prošle godine i većinom su uzrokovana lošim vremenskim uvjetima. U nastavku ljetne sezone očekujemo slične scenarije, osim u slučaju značajnog pogoršanja vremenskih prilika. Treba imati u vidu da vremenske prilike odnosno stalne promjene vremena, kojima posebno svjedočimo ove godine, imaju ogroman učinak na broj aviona koji moze proći određenim djelom zračnog prostora. U našem slučaju BHANSA području odgovornosti, naglašava Primorac.
Iako se, kaže, susrećemo s rekordnim brojevima letova, ni u jednom trenutku nije došlo do odstupanja u razini kvalitete i sigurnosti usluga BHANSA-e, zahvaljujući prvenstveno visoko kompetentnom osoblju, te kontinuiranom ulaganju u obuku, unaprijeđenju operativno – tehničkih rješenja te praćenju aktualnih trendova u razvoju usluga civilne avijacije.
- U narednom periodu također planiramo značajna ulaganja u razvoj sistema i usluga, koji će nam omogućiti povećanje kapaciteta kontrole letenja, kao odgovor na značajan trend porasta prometa iznad BiH. U planu je i uspostava školskog centra za kompletnu obuku kontrolora zračnog prometa, kako bi dugoročno riješili problem nedostatka osoblja, ističe Primorac.
Ekonomija
DOBRA SARADNJA: Iskustvo BHANSA-e koristit će Danska za preuzimanje kontrole nad zračnim prostorom Grenlanda
23. Maj 20240
Mini market
TROJKA ISPORUČILA LIDERU HDZ-a ONO ŠTO JE TRAŽIO: Zet Dragana Čovića može biti direktor BHANSA-e do penzije
31. Jan. 20241
Hronika
TERETE GA ZA 270.000 KM: Dejan Pudar negirao krivnju za pronevjeru sredstava BHANSA-e
27. Dec. 20230
Ekonomija
PRIJEDLOG ĆE UPUTITI VIJEĆU MINISTARA BiH: Članovi Vijeća BHANSA-e hoće da primaju tri plate
25. Nov. 20230
Hronika
TRAGEDIJA U INDIJI: Najmanje 15 mrtvih u stampedu na željezničkoj stanici u New Delhiju
Prije 41 min0
Zdravlje
AKO TEŠKO GUBITE KILOGRAME: Kortizol bi mogao biti glavni krivac
Prije 57 min0
Regija
PO POVRATKU SA SKUPA: Autobus iz RS-a kamenom oštećen u blizini Sremske Mitrovice
Prije 1h0
Mini market
ANDREJ NIKOLAIDIS RAVNO U METU: "Seoski teatar Trojke! Dodika doveli na vlast, a sada se ograđuju od njega"
Prije 1h0
Ekonomija
VAŽNA INFORMACIJA ZA GRAĐANE: Počinje otkup nekretnina na dionici Mostar Sjever - Mostar Jug
13. Feb. 20250
Ekonomija
DA TI SE ZAMANTA: Čista zarada banaka u Federaciji BiH u prošloj godini iznosila je čak...
Prije 16h0
Ekonomija
TEŽAK UDARAC BAHATIM TRGOVCIMA: Susjedi bojkotirali trgovine, smanjili im promet za čak...
13. Feb. 20250
Ekonomija
NAGLI ZAOKRET: Šta se događa s dobavljačima plina, u igru se uključuju...
Prije 13h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.