Sport
FEŠTA U LIVNU: Zlatko Dalić digao igrače s odmora, sav prikupljeni novac ide u...
Prije 22 min0
Uspjeh takvog projekta bi samo u luci Emden uštedio i do 2000 radnih mjesta, a otvara se i mogućnost da se to prenese na čitav lanac distribucije
Auto
27. Apr. 2024
0
Gledano očima špeditera, automobili su posebna roba. S jedne strane nisu baš tako glomazni kao atomski reaktor ili naftna platforma, ali su ipak previše veliki da bi ih se negdje slagalo u police. I definitivno ih se ne može "ukrcavati lopatom" kao ugljen ili kukuruz, gdje niko neće opaziti ni najmanju ogrebotinu ili udubinu u limu, piše Deutsche Welle.
To znači da svaki automobil treba oko 10 kvadratnih metara prostora čak i kad samo stoji i čeka sljedeći korak. A to postaje problem za luke specijalizirane za transport automobila kao što su u Njemačkoj Emden i još veći, Bremerhaven.
Emden je prije svega luka koncerna Volkswagen, a Bremerhaven je jedna od najvećih luka te vrste u čitavom svijetu. "Svi poznatiji špediteri automobila redovito koriste našu luku i svake godine tu pristane preko 1000 CarCarriera“, kaže nam Julia Wagner iz BLG Logistics Group u Bremerhavenu. To znači preko 1,7 miliona vozila godišnje, a "skladišni kapaciteti" – što u ovom slučaju jednostavno znači koliko auta parkiralište može primiti - su oko 70 hiljada vozila.
No i u luci vide kako su se stvari promijenile, najkasnije od prošle godine: "Dugo vremena smo tu imali 80 posto automobila za izvoz i utovar, a 20 posto za uvoz i istovar. Ali taj odnos je u međuvremenu nekih 50-50“, kaže glasnogovornica logistike.
No isto tako je sve više automobila u luci, jednako kao i u dvostruko većoj luci od Bremerhavena, u belgijskoj luci Zeebrugge.
"Tako je u svim europskim lukama u kojem se prekrcavaju automobili u velikim razmjerama“, svjedoči Elke Verbeelen iz luke Antwerpen/Brugge. "Problem nije samo u volumenu uvezenih automobila, nego prije svega u tome da ih se ne odvozi iz luke dovoljno brzo."
Naravno da i Julia Wagner u Bremerhavenu primjećuje kako e-automobili u Njemačkoj teže nalaze kupca i duže stoje u luci otkako su ukinute državne podrške građanima za njihovu kupovinu. Elke Verbeeln iz luke Zeebrugge dodaje i čitav niz drugih razloga za takvo gomilanje e-automobila u luci. Tu je i promjena načina prodaje gdje sve više proizvođača "nudi direktnu prodaju kupcima pa tako automobil ostaje u luci, a ne u izložbenom salonu predstavnika".
Osim toga je porastao ukupan broj automobila koje prolaze kroz europske luke. Doduše još nije dostignuta razina prije korone, ali znatno je više vozila nego u doba pandemije 2020. i 2021. Problem je i nedostatak vozača u špediciji kod transporta po kopnu, tako da svi ti automobili onda i duže stoje kod njih u luci, smatra Elke Verbeelen.
Osoblje je problem i u utovaru vozila na brod: tu u normalnim okolnostima jedan djelatnik mora sjesti za upravljač i uvesti ga na brod, a tamo mu najmanje još jedna osoba mora pomoći smjestiti ga prema planu utovara, a onda ga treba i učvrstiti da bi neoštećen prešao i preko ozbiljnijeg mora. Kako piše list Ostfriesen Zeitung, tu koncern Volkswagen u luci Emden planira eksperiment AutoLog: mnogi automobili su već ionako opremljeni za autonomnu vožnju i tu se radi na modulu programa gdje bi se onda ti automobili "sami od sebe" doveli na svoje mjesto na brodu i onda opet iskrcali.
Taj projekt podržava i njemačko ministarstvo prometa i trebao bi potrajati do 2026. Uspjeh takvog projekta bi samo u luci Emden uštedio i do 2000 radnih mjesta, a otvara se i mogućnost da se to prenese na čitav lanac distribucije, od tvornice pa do izložbenog salona. Onda bi i parkirališta u lukama mogla biti bitno praznija, piše Deutsche Welle.
Sport
FEŠTA U LIVNU: Zlatko Dalić digao igrače s odmora, sav prikupljeni novac ide u...
Prije 22 min0
Gastro
SPECIJALITET S OKUSOM MEDITERANA: Grčke lepinje – brzi zalogaj savršenog okusa...
Prije 27 min0
Zdravlje
NEVJEROVATNO OTKRIĆE: Nedostatak ovog nutrijenta može utjecati na razvoj teške bolesti...
Prije 38 min0
Auto
NIŠTA BEZ KINEZA: Volkswagen uskoro predstavlja novi model, procurile prve fotografije...
Prije 50 min0
Auto
SEKUNDE DO KATASTROFE: Fotografija s parkinga otkriva sve, ovo vozilo ne smije na cestu...
06. Avg. 20250
Auto
MNOGI OD NAS PRAVE GREŠKU: Nikada u vožnji ovo nemojte uraditi...
07. Avg. 20250
Auto
MERCEDES-BENZ U AUSTRIJI UPISAO NOVI REKORD: G-klasa izlazi kao na traci
06. Avg. 20250
Auto
MIJENJA SE SVIJET TRANSPORTA: Nakon SAD-a, robotaxi stiže i u Evropu
05. Avg. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.