STOTINE RADNIKA GRADE ZAHTJEVNU DIONICU: Kada će biti završen dio koridora 5C oko dobojske obilaznice

Geologija je veoma nepovoljna, čak loša, jer radimo s materijalima koji nemaju koheziju, čvrstinu, ima vode..., kaže šef gradilišta

  • Ekonomija

  • 08. Maj 2024  

  • 0

U dijelu koridora 5C kroz Republiku Srpsku oko dobojske obilaznice trenutno se izvode najzahtjevniji radovi, a izvođač kaže da se radovi odvijaju u skladu s predviđenom dinamikom, kao i da bi ova dionica trebalo da bude završena do kraja naredne godine.

Dionica je duga 5,6 kilometara, od Rudanke do izlaza iz tunela Putnikovo brdo 2, i uključuje most preko rijeke Bosne, dug 328 metara, dva tunela sa dvije cijevi ukupne dužine oko dva kilometra i vijadukt dužine 250 metara.

Marko Salapura, šef gradilišta kaže da se radi o izuzetno zahtjevnoj dionici, jer je gotovo kompletna usječena u okolna brda, a polovina ukupne trase je na mostovima, vijaduktima i u tunelima. Na gradilištu je angažovano 250 ljudi, a u tunelu se radi u tri smjene, s obzirom na to da je ovo najizazovniji dio posla. Uprkos složenim geološkim uslovima, svaki dan se iskopa oko sedam metara.

-Geologija je veoma nepovoljna, čak loša, jer radimo s materijalima koji nemaju koheziju, čvrstinu, ima vode i svaki metar je bukvalno priča za sebe. Mi se trudimo da predvidimo šta nas očekuje, uradili smo istražne bušotine, više dodatnih ispitivanja, pokušavamo da predvidimo koliko možemo, ali u hodu se javljaju promjene – kaže Salapura.

Objašnjava da se tuneli na ovoj dionici grade novom austrijskom metodom koja podrazumijeva stepenasto iskopavanje, odnosno skidanje sloja po sloj. Najteži dio je prvi iskop, koji je ujedno i najveći, a podrazumijeva i učvršćivanje tunela radi sprečavanja urušavanja. Uslovi rada su teški, jer su tuneli puni vode i blata, pa se čak i građevinska mehanizacija teško kreće, dok je hodanje gotovo nemoguće.

U “Autoputevima RS” pojasnili su da je projekat finansiran kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj, sa kojom je potpisan sporazum vrijedan 150 miliona evra, a da je EU putem Investicionog fonda za zapadni Balkan (WBIF) obezbijedila grant od 38,5 miliona evra.

Ističu da je zaključno s krajem marta, na glavnoj trasi završeno oko 75 odsto nasipa i 60 odsto iskopa, na mostu Kostajnica ukupno završeno 84 odsto posla, pišu Nezavisne novine.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...