Svijet
ZASTRAŠUJUĆE SNIMKE IZ IZRAELA: U silovitom iranskom udaru na Beershebu ima mrtvih, šokantne poruke Donalda Trumpa...
24. Jun. 20250
Pismo je stiglo dok rastu tenzije između EU-a i SAD-a, s rizikom eskalacije trgovinskog rata.
Auto
18. Jan. 2025
0
U otvorenom pismu čelnicima EU-a, Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) istaknulo je zašto bi Evropa trebala težiti održavanju dobrih trgovinskih odnosa i sa SAD-om i s Kinom. Evropski automobilski divovi, uključujući Mercedes-Benz i BMW, zatražili su od Evropske komisije da pristane na "veliku nagodbu" s budućim američkim predsjednikom Donaldom Trumpom, kako bi se zaštitila europska automobilska industrija
Pismo je stiglo dok rastu tenzije između EU-a i SAD-a, s rizikom eskalacije trgovinskog rata. Trump će u ponedjeljak položiti zakletvu kao američki predsjednik, a već je otkrio da namjerava nametnuti značajne carine na kineski uvoz u SAD i raste zabrinutost da bi se novi predsjednik mogao osvetiti zemljama koje nastavljaju trgovati i održavaju dobre odnose s Kinom. Evropska udruga proizvođača automobila (ACEA) pozvala je Evropsku komisiju da učini sve što može kako bi osigurala da trgovina s Kinom i SAD-om ostane što otvorenija, piše Euronews.Organizacija je također naglasila da su i Kina i SAD ključni za uspjeh europske automobilske industrije. ACEA predstavlja brojne automobilske tvrtke uključujući BMW grupu, Ford Europe, Jaguar Land Rover, Renault grupu, Opel grupu i Volkswagen grupu.
U pismu čelnicima EU-a, novoizabrani predsjednik ACEA-e, Ola Källenius, rekao je: "Što se tiče Kine, jednaki uvjeti ne bi se trebali koristiti na način da se odsjeku tržišta i ugroze dugo uspostavljeni, dobro funkcionirajući opskrbni lanci. Umjesto podizanja zidova, europsko unutarnje tržište trebalo bi ojačati i učiniti ga otpornijim. I EU i Kina, žele zaštititi radna mjesta na svojim domaćim tržištima, dok ubiru plodove slobodne međunarodne trgovine. U tom smislu, obje strane imaju interes pronaći zajedničko rješenje''. Källenius je također istaknuo da protekcionističke mjere ne moraju uvijek biti najbolje rješenje, a pritom je istaknuo da trgovinski ratovi nemaju pobjednika.
Evropska automobilska industrija i dalje se suočava s preprekama, suočena s rastućom konkurencijom kineskih rivala, čiji su proizvodi često jeftiniji i nude više. Također su subvencionirani od strane države. To je dovelo do toga da je EU nametnula povećane carine kineskim proizvođačima električnih vozila (EV) koji uvoze svoja vozila u EU.
Carinama se posebno protivila njemačka automobilska industrija, strahujući od odmazde. Nekoliko velikih njemačkih automobilskih tvrtki kao što su BMW, Volkswagen, Audi i Mercedes-Benz imaju velike investicije u Kini.
Također im je kineska vlada ponudila niz pogodnosti, poput jeftinijeg zemljišta, poreznih olakšica i još mnogo toga. Budući da je Kina jedno od najvećih tržišta za europske automobilske igrače, također postoji povećana zabrinutost zbog toga što će ta zemlja nametnuti vlastite carine na uvoz automobila. Volkswagen je već prodao svoje poslovanje u Xinjiangu, navodeći "ekonomske razloge".
Svijet
ZASTRAŠUJUĆE SNIMKE IZ IZRAELA: U silovitom iranskom udaru na Beershebu ima mrtvih, šokantne poruke Donalda Trumpa...
24. Jun. 20250
Svijet
NEŠTO VELIKO SE SPREMA: Trump ozbiljno shvata napade Irana, u Sredozemlje je poslao razarače i nosač aviona
17. Jun. 20250
Svijet
KINA ODGOVORILA TRUMPU: Porijeklo COVID-19 bi trebalo tražiti u SAD-u
30. Apr. 20250
Ekonomija
RAST NA EVROPSKIM BERZAMA: Nakon Trumpove najave da smanji carine Kini...
23. Apr. 20250
Mini market
HDZ-ov GRADONAČELNIK U CENTRU SKANDALA: Potvrđeno nezakonito postupanje gradske uprave u slučaju solara!
Prije 20 min0
Politika
ZVANIČNIK IZ RS-a SMIRUJE SITUACIJU: "Građani BiH, strpite se još malo. Uskoro će rasplet...!"
Prije 25 min0
Zabava
VIC DANA: Svađala se dva bh. političara, dok jednom od njih nije prekipilo...
Prije 37 min0
Sport
HRVAT U CENTRU SKANDALA: Najveća zvijezda kluba nasrnula na zaštitara, slomljen mu zub?
Prije 45 min0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.