ŠEFOVI AUTO DIVOVA STRAHUJU OD TRUMPA: Mole Evropsku komisiju da pristane na veliku nagodbu

Pismo je stiglo dok rastu tenzije između EU-a i SAD-a, s rizikom eskalacije trgovinskog rata.

  • Auto

  • 18. Jan. 2025  

  • 0

U otvorenom pismu čelnicima EU-a, Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) istaknulo je zašto bi Evropa trebala težiti održavanju dobrih trgovinskih odnosa i sa SAD-om i s Kinom. Evropski automobilski divovi, uključujući Mercedes-Benz i BMW, zatražili su od Evropske komisije da pristane na "veliku nagodbu" s budućim američkim predsjednikom Donaldom Trumpom, kako bi se zaštitila europska automobilska industrija

Pismo je stiglo dok rastu tenzije između EU-a i SAD-a, s rizikom eskalacije trgovinskog rata. Trump će u ponedjeljak položiti zakletvu kao američki predsjednik, a već je otkrio da namjerava nametnuti značajne carine na kineski uvoz u SAD i raste zabrinutost da bi se novi predsjednik mogao osvetiti zemljama koje nastavljaju trgovati i održavaju dobre odnose s Kinom. Evropska udruga proizvođača automobila (ACEA) pozvala je Evropsku komisiju da učini sve što može kako bi osigurala da trgovina s Kinom i SAD-om ostane što otvorenija, piše Euronews.

Protekcionističke mjere

Organizacija je također naglasila da su i Kina i SAD ključni za uspjeh europske automobilske industrije. ACEA predstavlja brojne automobilske tvrtke uključujući BMW grupu, Ford Europe, Jaguar Land Rover, Renault grupu, Opel grupu i Volkswagen grupu.

U pismu čelnicima EU-a, novoizabrani predsjednik ACEA-e, Ola Källenius, rekao je: "Što se tiče Kine, jednaki uvjeti ne bi se trebali koristiti na način da se odsjeku tržišta i ugroze dugo uspostavljeni, dobro funkcionirajući opskrbni lanci. Umjesto podizanja zidova, europsko unutarnje tržište trebalo bi ojačati i učiniti ga otpornijim. I EU i Kina, žele zaštititi radna mjesta na svojim domaćim tržištima, dok ubiru plodove slobodne međunarodne trgovine. U tom smislu, obje strane imaju interes pronaći zajedničko rješenje''. Källenius je također istaknuo da protekcionističke mjere ne moraju uvijek biti najbolje rješenje, a pritom je istaknuo da trgovinski ratovi nemaju pobjednika.

Kinezi proizvode jeftinije i nude više

Evropska automobilska industrija i dalje se suočava s preprekama, suočena s rastućom konkurencijom kineskih rivala, čiji su proizvodi često jeftiniji i nude više. Također su subvencionirani od strane države. To je dovelo do toga da je EU nametnula povećane carine kineskim proizvođačima električnih vozila (EV) koji uvoze svoja vozila u EU.

Carinama se posebno protivila njemačka automobilska industrija, strahujući od odmazde. Nekoliko velikih njemačkih automobilskih tvrtki kao što su BMW, Volkswagen, Audi i Mercedes-Benz imaju velike investicije u Kini.

Također im je kineska vlada ponudila niz pogodnosti, poput jeftinijeg zemljišta, poreznih olakšica i još mnogo toga. Budući da je Kina jedno od najvećih tržišta za europske automobilske igrače, također postoji povećana zabrinutost zbog toga što će ta zemlja nametnuti vlastite carine na uvoz automobila. Volkswagen je već prodao svoje poslovanje u Xinjiangu, navodeći "ekonomske razloge".

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...