Ekonomija
PRIPREMITE SE ZA NOVA PRAVILA U SUSJEDSTVU: Od 1. novembra naplata cestarine ovise o emisijama CO2, mnogim se neće svidjeti...
21. Okt. 20250
"Na Balkanu se godišnje izgubi na čekanju 3.000 godina – jedna godina na 3.000 godina. Trošak je kad godišnje izgubite 208 sati, to je čitava jedna plata i mogli bismo radniku isplatiti 13 platu", navodi Velibor Peulić,
Ekonomija
20. Apr. 2025
0
Lideri Zapadnog Balkana, na Samitu prošle godine, podržali su Mapu puta za provođenje “zelenih traka” na Zapadnom Balkanu, što treba olakšati transport robe, smanjenjem čekanja na granicama i donijeti uštede privredi.
To je, osim ograničenog boravka u zemljama Unije, i akciza, samo još jedan od problema, sa kojim se bh. prevoznici suočavaju. Zbog toga su za ponedjeljak najavili proteste u Sarajevu.
Višesatno čekanje na granicama za transportne kompanije, osim vremena, gubitak je i novca. Zbog toga su njihove usluge skuplje, a oni sve manje konkurentni na tržištu, izvještava FTV.
"Kad bi bilo nešto da možemo kao ljudi prije otići i vratiti se, za privredu bi mnogo značilo", govori vozač iz Banjaluke Stojko Srdić.
"Nije važno koji je granični prelaz između države i Evropske unije, dugo se čeka, sat-dva pa do šest sati, a nekada se zna stići za 24 sata", dodaje vozač iz Lukavca Mirza Kurahović.
Zastoji na graničnim prelazima država Zapadnog Balkana s EU i inspekcijske kontrole trajali bi znatno kraće. Ubrzao bi se transport kvarljive robe da je administrativni proces digitalizovan, ali i carinski rad usklađen.
"Ovlašteni zastupnik, odnosno špediter prijavljuje pošiljku kroz naš sistem BIMS, gdje fitosanitarni inspektor ima svu dokumentaciju na raspolaganju, izlazi na pregled pošiljke u kamionu", objašnjava Ljubica Vukić, fitosanitarna inspektorica Federalne uprave za inspekcijske poslove na Graničnom prelazu Orašje.
"Najprometniji granični prelaz, kao što je Gradiška, ima problem rada fitosanitarne inspekcije. Njihovo radno vrijeme je od 7 do 17 i subotom ne rade. Ako kamion stigne u 16 h, to znači da treba čekati do sutra da se završi fitosanitarna kontrola", ističe Adela Vileš Bektaš, zamjenica direktora Uprave za zaštitu i zdravlje bilja Bosne i Hercegovine.
Uspostavljanje “zelenih traka”, osim bržeg transporta, smanjilo troškove privrede primorane na gubljenje vremena.
"Na Balkanu se godišnje izgubi na čekanju 3.000 godina – jedna godina na 3.000 godina. Trošak je kad godišnje izgubite 208 sati, to je čitava jedna plata i mogli bismo radniku isplatiti 13 platu", navodi Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcijuma logistika BiH.
"Rješavanje ovog pitanja i pitanja ograničenog boravka vozača na teritoriji EU više nam znači od ubrizgavanja bilo kakve milijarde kroz Plan rasta", poručuje Zijad Sinanović, direktor Sektora za transport i komunikacije Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine.
Za prohodniji promet robe potrebna je infrastruktura od koje je zahtjevnija podrška nadležnih. To ne bi smjelo biti upitno kada se zbroje gubici za nepunih deset godina.
"Očekujem nakon potrebnih mišljenja zvaničnih institucija da se ta tačka nađe na sjednici Vijeća ministara i da ćemo imati odgovarajuće zaključke i da ćemo imati puno bolju koordinaciju Uprave za indirektno oporezivanje, Ministarstva vanjske trgovine, Ministarstva sigurnosti, Ministarstva komunikacija i transporta – koji svi imaju određene ovlasti na graničnim prelazima", kaže Edin Forto, ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine (NS).
"Prema modelu preračuna zadržavanja troškova koji je radila Hrvatska gospodarska komora, trošak dva-tri sata zadržavanja je 100 eura i došli smo do podatka da smo izgubili oko dvije milijarde eura samo na zadržavanju na graničnim prelazima", ističe Sinanović.
Iz Uprave za indirektno oporezivanje podsjećaju da je Bosna i Hercegovina uspostavila elektronsku razmjenu podataka sa Srbijom i Crnom Gorom. Dobijanje podataka o pošiljkama prije dolaska vozila na granicu smanjilo bi i ponekad kilometarske kolone.
"Proces uspostavljanja zelenih koridora/traka na graničnom prelazima sa EU je složeniji s obzirom na to da Carinski zakonik Unije (UCC) ne dozvoljava elektronsku razmjenu podataka s trećim zemljama", navode iz Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine.
Posljedice poremećaja u lancima isporuke robe odrazile bi se na privredu, ali i na cijenu proizvoda kojom su obuhvaćeni i troškovi transporta. Prijevoznici će u ponedjeljak protestovati u Sarajevu, a ako ne bude sluha za njihove probleme, slijedi blokada cesta.
Ekonomija
PRIPREMITE SE ZA NOVA PRAVILA U SUSJEDSTVU: Od 1. novembra naplata cestarine ovise o emisijama CO2, mnogim se neće svidjeti...
21. Okt. 20250
Društvo
ALARMANTNO: U Europskoj uniji uhapšeno osam vozača iz Bosne i Hercegovine, svi imaju...
30. Jul. 20250
Ekonomija
"PRAVI STAMPEDO TEK SLIJEDI": Evropi nedostaje 400.000 vozača prijeti li Bosni i Hercegovini transportni kolaps?
04. Jul. 20230
Društvo
"SB" NA LICU MJESTA: Demonstracije u Sarajevu, protest vozača kamiona... (FOTO)
09. Mar. 20223
Vijesti
FORMIRA SE BOŠNJAČKI BLOK U RS: Jedini uslov - bez Vojina Mijatovića!
Prije 6h1
Ekonomija
KOGA TO OBMANJUJE NERMIN NIKŠIĆ: Pa i Evropska investiciona banka kaže suprotno
Prije 6h0
Regija
TRUMPOV RAT PROTIV "DUBOKE DRŽAVE": Polovina američkih ambasada ostaje prazna, ko će sada gasiti požare na Zapadnom Balkanu?
Prije 6h0
Vijesti
OPREZ PRI POVRATKU S BALKANA: Ne nosite rakiju i slaninu u EU, kazne su brutalne, a carinicima ne promiče ništa!
Prije 6h0
Ekonomija
ŠENGEN ZATVARA VRATA BOSNI I SRBIJI: Stiže potpuni slom lanaca snabdijevanja, udruženja najavljuju blokade granica
Prije 10h0
Ekonomija
ZAKON USVOJEN PO HITNOM POSTUPKU: U ovom dijelu BiH od naredne godine nema sezonskih poslova bez prijave i doprinosa
25. Dec. 20250
Ekonomija
ŠIRI SE KARTA EVROPE OD KOJE ĆE SE MNOGIM BOSANCIMA SMRAČITI: Obojili su nas u crveno
25. Dec. 20250
Ekonomija
DA LI JE I OVO DODIK ISPORUČIO AMERIKANCIMA: Pazite kako i kuda bi američki plin stigao u Banja Luku
25. Dec. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.