TEŠKI DANI ZA MILIJARDERA ELONA MUSKA: Potop "Tesle" na europskom tržištu, zabilježen je pad prodaje od čak...

Kod njemačkih proizvođača situacija je drukčija: iako se najveći dio prodaje i dalje odnosi na poslovne kupce, Mercedes primjerice ostvaruje udio privatnih kupaca od gotovo 37 posto, dok marka VW ima udio od oko 26 posto.

  • Ekonomija

  • 28. Maj 2025  

  • 0

Američki proizvođač električnih automobila Tesla suočava se s ozbiljnom krizom na europskom tržištu. U aprilu je broj novoregistriranih Teslinih vozila u Europskoj uniji pao za više od polovice.

Prema podacima udruženja proizvođača ACEA, registrirano je tek 5475 novih vozila – što je pad od čak 52,6 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

Ni podaci za dosadašnji dio godine nisu ohrabrujući: u prva četiri mjeseca 2025. Tesla je prodala ukupno 41.677 vozila, što predstavlja pad od 46,1 posto.

Za Teslu, koja je godinama predvodila sektor električne mobilnosti i agresivno osvajala europsko tržište – primjerice otvaranjem Gigafabrike u Grünheideu u njemačkoj saveznoj pokrajini Brandenburg – ovo je snažan udarac. No čini se da pionir električne mobilnosti sve više zaostaje za konkurencijom, piše tagesschau.

Prema analizi konsultantske kuće Jato Dynamics, Tesla je u travnju prvi put u Europi pala ispod deset konkurenata, među kojima su VW, BMW, Renault i posebno kineski BYD.

Prema podacima Jato Dynamicsa – koji pokrivaju 28 zemalja, a ne samo članice EU – BYD je u aprilu prodao 7231 vozilo, što je tek neznatno više od Teslinih 7165. Analitičar Jato Dynamicsa Felipe Munoz to je nazvao ‘prekretnicom’ za europsko tržište automobila, posebno s obzirom na to da je Tesla godinama dominirala, dok je BYD u utrku ušao tek nedavno.

BYD se strateški usmjerio na tržišta poput Velike Britanije, Španjolske i Italije. U Njemačkoj su kineski proizvođači još uvijek prisutni u manjoj mjeri, no taj udio stalno raste.

BYD svoju prisutnost na njemačkom tržištu širi najprije kroz prodaju rent-a-car kompanijama i tzv. samoregistracije, dok udio među privatnim kupcima zasad ostaje vrlo nizak – ispod 12 posto.

Kod njemačkih proizvođača situacija je drukčija: iako se najveći dio prodaje i dalje odnosi na poslovne kupce, Mercedes primjerice ostvaruje udio privatnih kupaca od gotovo 37 posto, dok marka VW ima udio od oko 26 posto.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...