Ekonomija
TEŽAK UDARAC ZA KINESKE KOMPANIJE: Europski sud na temelju hrvatskog slučaja donio važnu presudu...
29. Okt. 20240
Popularnost Sheina i konkurentske internetske platforme Temu naglo je porasla u Europi dijelom i zahvaljujući aplikacijama koje potiču kupce da igraju igrice i osvoje popuste i besplatne proizvode.
Ekonomija
06. Jun. 2025
0
Kineska kompanija za internetsku prodaju odjeće Shein krši europske propise, nastojeći zaskočiti kupce kako bi potrošili više no što su planirali, upozorila je udruga potrošača BEUC Europsku komisiju.
Shein tako upozorava kupce da će izlaskom iz aplikacije izgubiti popuste, odbrojava im minute pri kupnji i uvlači ih u naizgled beskonačno pregledavanje ponude, stoji u BEUC-ovom izvještaju, objavljenom u četvrtak.
Kineska kompanija također često šalje obavijesti potrošačima, naglašava udruga, napominjući da je aplikacija na jedan mobilni telefon u 24 sata poslala čak 12 obavijesti.
Prodavači robe na internetu nastoje 'zaskočiti' kupce i uvući im se 'pod kožu' kako bi donijeli odluku o kupnji bez 'previše' razmišljanja.
Takva taktika suptilno utječe na ponašanje potrošača i često ih navodi da kupe proizvod koji nisu ni planirali odnosno da ugroze svoju privatnost, stoji na internetskoj stranici Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD).
"Metoda je osmišljena kako bi potaknula masovnu potrošnju, koja vam je potrebna ako se bavite brzom modom", objašnjava izvršni direktor BEUC-a Agustin Reyna.
BEUC neće odustati sve dok Shein ne prekine s takvom praksom, dodao je Reyna.
"Pitanje je hoće li biti dovoljno motivirani da (prekinu) budući da dobro znaju kako bi takva odluka mogla utjecati na obujam prodaje", dodao je čelnik BEUC-a, prenosi Hina.
Kineska kompanija naglasila je pak u saopćenju da već "konstruktivno" sarađuje s Europskom komisijom i regulatorima zemalja EU-a kako bi im dokazala da u poslovanju poštuje europske propise.
- BEUC nije prihvatio naš poziv na sastanak, dodali su.
Popularnost Sheina i konkurentske internetske platforme Temu naglo je porasla u Europi dijelom i zahvaljujući aplikacijama koje potiču kupce da igraju igrice i osvoje popuste i besplatne proizvode.
Sheinova praksa pretvaranja kupnje u igru potiče potrošače na opetovanu upotrebu aplikacije i temelj je njegovog uspjeha.
BEUC upozorava da su dvojbene metode prodaje jako raširene među kompanijama koje prodaju odjeću i pozvali su mrežu za zaštitu potrošača da u istragu uključi i druge trgovce.
Žalbi koju je BEUC podnio Europskoj komisiji i Europskoj mreži za zaštitu potrošača pridružilo se 25 organizacija-članica te udruge iz Nizozemske, Njemačke, Francuske, Češke, Danske, Belgije, Francuske, Španjolske, Austrije, Norveške, Slovenije, Bugarske, Grčke, Poljske, Švicarske, Mađarske, Slovačke, Belgije, Italije, Luksemburga, i s Cipra.
Politika
STANIVUKOVIĆ O AFERI "VIADUCT": "Schmidt odlučuje, a SNSD izvršava; sve djeluje kao unaprijed dogovoreno..."
Prije 16 min0
Društvo
UKOLIKO NOVI PLAN EK BUDE USVOJEN: Građani BiH će od kraja naredne godine za ulazak u 30 evropskih država...
Prije 17 min0
Zdravlje
REDOVNO SE KONTROLIŠITE: Ovi znakovi mogu ukazivati da imate opasno visok holesterol
Prije 21 min0
Regija
ANDREAS SCHIEDER KRITIKOVAO VUČIĆA: "Ćacilend je očajnički potez, Srbija je još ranije napustila evropski put"
Prije 23 min0
Ekonomija
KAKO ĆE SE RASPODIJELITI 316 MILIONA KM: Schmidt je novac entitetima rasporedio prema dugu Viaductu, ali će FBiH naplatiti potraživanja ako...
20. Jul. 20250
Ekonomija
BURNO U TUZLI: Pismo nezadovoljnih radnika Međunarodnog aerodroma Tuzla uoči dolaska Wiz Aira...
21. Jul. 20250
Ekonomija
JEFTINA DESTINACIJA ZA LJETO: Ručak za cijelu porodicu 25, kafa 1,5 euro
19. Jul. 20250
Ekonomija
OVA PRUGA U FEDERACIJI BiH PONOVO POSTAJE VAŽNA: Igrat će glavnu ulogu u izvozu...
Prije 23h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.