KAKO JE OVO MOGUĆE: Srušio se najmoderniji avion današnjice, stručnjak ističe - "Jedna stvar je neobična!"

Sky News razgovarao je s Julianom Brayom, stručnjakom za zrakoplovstvo. Iako naglašava da su njegove riječi "čista spekulacija", Bray ističe važnost temeljite provjere sigurnosnih aspekata leta. Stručnjak kaže da je neobično da se najmoderniji avion sruši pri polijetanju.

  • Svijet

  • 12. Jun. 2025  

  • 0

Avion kompanije Air India koji je letio za London 242 putnika srušio se nekoliko minuta nakon polijetanja iz zapadnoga indijskog grada Ahmadabada. Srušio se nedaleko od zračne luke. Stranica za praćenje leta aviona Flightradar24 objavila je da je riječ o jednom od najmodernijih putničkih aviona današnjice, Boeingu 787-8 Dreamlineru. Signal aviona izgubljen je u 10:08 sati po lokalnom vremenu na 188 metara, manje od minute nakon polijetanja. Boeing tvrdi da je svjestan početnih izvještaja o padu jednog od njihovih aviona u Indiji.

"Svjesni smo početnih izvještaja i radimo na prikupljanju više informacija", rekao je glasnogovornik Boeinga.

Inače, riječ je o širokotrupcu koji prilikom uzlijetanja može maksimalno težiti 220 tona, a krstari brzinom od oko 900 kilometara na sat i s dometom od oko 15 hiljada kilometara. Inače, ovo je relativno novi Boeingov model. Prvi ovakav avion isporučen je u julu 2011. godine, a prema preliminarnim podacima ovaj u nesreći star je 12 godina. Boeingovi avioni posljednjih godina pod povećalom su javnosti i stručnjaka zbog niza manjih incidenata, no ovaj model do sada nije zabilježio veće i opasnije incidente niti ovako fatalnu nesreću. Proizvedeno ih je oko 1000 komada, a imaju ih veće avio kompanije na svim kontinentima, pa i u Europi.

Boeing 787 Dreamliner, perjanica američkog avionskog diva, od svog uvođenja u komercijalni promet 2011. godine predstavlja simbol tehnološkog napretka u civilnoj avijaciji. Izgrađen od lakih kompozitnih materijala i opremljen savremenim sistemima upravljanja, ovaj širokotrupni avion dizajniran je kako bi smanjio potrošnju goriva, povećao učinkovitost i unaprijedio udobnost putnika. No, s naprednom tehnologijom došle su i određene sigurnosne poteškoće koje su izazvale zabrinutost u javnosti i industriji.

Jedan od prvih i najozbiljnijih problema s kojima se Boeing suočio bio je povezan s litij-ionskim baterijama, koje su 2013. godine izazvale nekoliko incidenata, uključujući dim i požar u avionskoj elektronici. Američka Federalna uprava za avijaciju (FAA) tada je donijela odluku o privremenom prizemljenju svih 787 aviona širom svijeta – što je bio prvi takav slučaj za jedan model Boeinga u više od 30 godina. Problem je riješen redizajnom baterijskog sistema i dodatnim sigurnosnim mjerama, a Dreamliner je ubrzo vraćen u promet. Boeing 787 bio je prvi avion koji je u velikoj mjeri korištenjem kompozitnih materijala zamijenio aluminijsku strukturu, što je pridonijelo uštedi goriva, ali je i postavilo nova pitanja o dugoročnoj pouzdanosti i načinu održavanja. Uz to, njegova složena elektronička arhitektura s više računala i digitalnih sistema zahtijeva redovite softverske nadogradnje i rigorozne provjere.

Posljednjih godina Boeing se suočio s određenim problemima u proizvodnji i kvaliteti, uključujući pogreške u montaži trupa, neusklađenosti panela i sumnje u inspekcijske postupke u nekim pogonima. Iako se većina tih problema nije izravno odrazila na sigurnost letenja, oni su izazvali zabrinutost regulatornih tijela i doveli do inspekcija te kašnjenja u isporuci novih aviona. Uprkos tehničkim izazovima, statistički podaci i dosadašnje iskustvo govore u prilog sigurnosti Dreamlinera. Nijedan avion ovog tipa do današnje strašne nesreće nije doživio fatalnu nesreću u komercijalnom prometu, a broj letova i prijeđenih kilometara Dreamlinera svrstava ga među najsigurnije avione današnjice. Avionom se koristi gotovo 70 svjetskih aviokompanija i smatra se okosnicom dugolinijskih flota brojnih prijevoznika.

Sky News razgovarao je s Julianom Brayom, stručnjakom za zrakoplovstvo. Iako naglašava da su njegove riječi "čista spekulacija", Bray ističe važnost temeljite provjere sigurnosnih aspekata leta. Stručnjak kaže da je neobično da se najmoderniji avion sruši pri polijetanju.

"Ako se ovaj incident dogodio tokom polijetanja, moramo detaljno istražiti sigurnosne protokole i utvrditi postoji li mogućnost zlonamjernih radnji", izjavio je. 

"Savremeni avioni u velikoj su mjeri automatizirani, stoga ne bi trebalo biti problema pri polijetanju, posebno ne s Dreamlinerom koji ima impresivan sigurnosni dosje. Radi se o najmodernijem avionu, pa nam je potrebno više informacija koje će, vjerujem, biti dostupne tokom dana", objasnio je. Bray je za Sky News također iznio mišljenje da je pilot vjerovatno uspio poslati poziv u pomoć, što sugerira da je posada bila svjesna problema prije samog incidenta. Poziv u pomoć međunarodno je prepoznat signal koji se koristi u radiokomunikaciji, ukazujući na neposrednu opasnost i potrebu za hitnom intervencijom.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...