Regija
DRAMA NA JADRANU: Turisti u šoku, inspekcija ih izbacila iz apartmana -"Ostale su nam stvari...."
Prije 12 min0
Planirano je da proizvodnja benzinaca potpuno prestane do 2033. godine, osim u Kini, gdje bi mogla biti produžena u zavisnosti od potražnje.
Auto
18. Jun. 2025
0
Prošlo je gotovo pune tri godine otkako je Audi najavio da će posljednji model sa motorom na unutrašnje sagorijevanje lansirati 2025. godine, te da će od 2026. godine proizvoditi isključivo električne automobile.
Planirano je da proizvodnja benzinaca potpuno prestane do 2033. godine, osim u Kini, gdje bi mogla biti produžena u zavisnosti od potražnje. Međutim, planovi se sada mjenjaju. Generalni direktor Audija, Gernot Delner, rekao je za Autocar da će najvjerovatnije nastaviti proizvodnju benzinaca sve do 2035. godine – a možda i duže. Objasnio je da će jaka produktna ofanziva do 2026. dati kompaniji fleksibilnost da nastavi sa motorima sa unutrašnjim sagorjevanjem još "sedam, osam, možda čak i 10 godina". Naglasio je da će sve zavisiti od tržišne potražnje: "Vidjećemo kako će se tržišta razvijati. Već smo odlučili da ćemo produžiti proizvodnju i poslije prethodno najavljenih rokova."
Ovu najavu prethodno je dao bivši generalni direktor, Markus Disman, dok je Delner preuzeo funkciju u septembru 2023.
Iako je Audi bio prinuđen da prekine proizvodnju modela Q8 E-Tron i zatvori jednu fabriku zbog loše prodaje, prodaja ostalih električnih modela bilježi rast. U prvom kvartalu 2025, Audi je isporučio 30,1% više električnih vozila u odnosu na isti period prošle godine – ukupno 46.371 primjerak. Poređenja radi, BMW je prodao 86.449 električnih automobila, dok je Mercedes završio kvartal sa 40.706 isporučenih jedinica. Očekuje se da će novi, jeftiniji električni model iz A3 segmenta, koji stiže sljedeće godine, dodatno povećati prodaju EV modela jer će biti pristupačniji od Q4 E-Trona.
Ipak, benzinci ne odlaze još dugo. Novi modeli poput A5, A6 i potpuno novog Q3, predstavljenog u ponedjeljak, ostaće u ponudi sigurno do sredine 2030-ih. Mnogi od njih dobiće i snažne S i RS verzije. Nije poznato šta će Audi učiniti ako EU ostane pri zabrani prodaje novih benzinaca od 2035. Moguće je da će ih tada povući iz ponude – ali samo za tržišta na koje se zabrana odnosi. Sve velike evropske automobilske kompanije suočavaju se sa istim izazovom i neće čekati posljednji trenutak za donošenje odluka, s obzirom na to da su strateške promjene ovog tipa dugoročne.
Mercedes je, poput Audija, revidirao svoj plan da postane potpuno električan do 2030. i takođe će nastaviti da nudi benzince još godinama. Među njemačkom "velikom trojkom", samo BMW nikada nije zvanično najavio kraj za motore sa unutrašnjim sagorjevanjem, uvijek naglašavajući važnost izbora za potrošače i problematičnu infrastrukturu za punjenje.
Audi i Mercedes priznaju da tranzicija ide sporije nego što se očekivalo – i prilagođavaju svoje planove realnosti tržišta.
Regija
DRAMA NA JADRANU: Turisti u šoku, inspekcija ih izbacila iz apartmana -"Ostale su nam stvari...."
Prije 12 min0
Gastro
NA BRZINU, OD GOTOVE JUFKE: Napravite pitu krompirušu prema našem receptu, i ne zaboravite jogurt...
Prije 21 min0
Zdravlje
STRUČNJACI UPOZORAVAJU: Ukoliko malu nuždu obavljate u moru – ovo trebate znati...
Prije 31 min0
Auto
S NJIMA NEMA ŠALE: Japanci donijeli odluku, u automobile se ugrađuje poseban uređaj...
Prije 41 min0
Auto
TOTALNI ZAOKRET: Audi službeno odustao od ideje prestanka proizvodnje modela...
21. Jun. 20250
Auto
NEOČEKIVI REZULTATI NOVOG ISTRAŽIVANJA: Testirani električni automobli, dizelaši i benzinci, a najviše se kvare...
22. Jun. 20250
Auto
NAKON VIŠEGODIŠNJIH ISTRAŽIVANJA: BMW najavio proizvodnju automobila s potpuno novim materijalom
20. Jun. 20250
Auto
S NJIMA NEMA ŠALE: Japanci donijeli odluku, u automobile se ugrađuje poseban uređaj...
Prije 41 min0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.