TITOV AMBASADOR, SAVJETNIK MESIĆA I JOSIPOVIĆA BUDIMIR LONČAR JE UPOZORAVAO: "Unskom prugom smo vezali Bosnu za Hrvatsku, Pelješki most nas je potpuno udaljio"

Tako Jakovina otkriva da je Franjo Tuđman 1991. godine nudio Budimiru Lončaru da preuzme funkciju ministra vanjskih poslova Hrvatske, ali i da je on to odbio.

  • Vijesti

  • 01. Sep. 2025  

  • 0

Profesor Tvrtko Jakovina autor knjige „Budimir Lončar-od Prekog do vrha svijeta“-biografije posljednjeg ministra vanjskih poslova Jugoslavije, na portalu „Telegram“ objavio je dijelove svojih razgovora sa Lončarom koje nije uvrstio u knjigu.

Tako Jakovina otkriva da je Franjo Tuđman 1991. godine nudio Budimiru Lončaru da preuzme funkciju ministra vanjskih poslova Hrvatske, ali i da je on to odbio. Tuđman i Lončar su bili višedecenijski poznanici još od učešća u partizanskom pokretu u Drugom svjetskom ratu. Nakon što ga je upitao „Francek, koji je tvoja krajnja orijentacija?“, Tuđman je, prema svjedočenju Lončara odgovorio da „izlaz iz Jugoslavije pod svaku cijenu nije njegov  cilj. Ja hoću jednu reintegraciju Jugoslavije na demokratizaciji, da republike dobiju veći suverenitet, da dobiju samostalnost u međunarodnim organizacijama i veći suverenitet“.

Tvrtko Jakovina otkriva da je Budimir Lončar, koji je bio i savjetnik dvojice predsjednika Hrvatske, Stjepana Mesića i Ive Josipovića, bio protiv izgradnje Pelješkog mosta.

„Unska pruga iz vremene Hrvatskog proljeća  bilo je nastojanje da se Bosna i Hercegovina više veže za Hrvatsku. Nasuprot tome, sada imamo Pelješki most i od Bosne samo sada dalji nego što smo to ikada bili“, govorio je Lončar.

Unska pruga je, inače, projekat kojeg je u 19-om stoljeću započela Austrougarska, nastavila Kraljevina Jugoslavija, a konačno 1948. privela kraju Socijalistička Federativna Jugoslavija. Njome su spojeni Bosanski Novi i Bihać u Bosni i Hercegovini sa Kninom u Hrvatskoj. Dužina pruge je 179 kilometara, od čega 120 kroz BiH i 59 kroz Hrvatsku. Pruga je u potpunosti elektrificirana 1987.godine, međutim je rat, najprije u Hrvatskoj, potom i u Bosni i Hercegovini, doveo do njenog obustavljanja za željeznički promet.  Inicijative da se ona nakon ratova  obnovi do danas nisu donijele nikakve opipljive rezultate.

(SB, Telegram)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...