FEDERALNI POSLANIK DIŽE UZBUNU: Nestalo pola milijarde KM iz Autocesta FBiH, a svi šute...

Jedini koji se za sada oglasio, ali i već preduzeo konkretne korake je federalni poslanik Dennis Gratz, koji je maloprije uputio zastupnička pitanja JP Autoceste FBiH, resornom Ministarstvu prometa i komunikacija te premijeru FBiH Nerminu Nikšiću

  • Vijesti

  • 24. Sep. 2025  

  • 0

Apsolutna većina medija i cijela politička scena u BiH šuti o šokantonom revizorskom izvještaju za 2024. godinu o poslovanju “Autoceste Federacije BiH” u kojem je utvrđeno da je na samo četiri dionice mijenjanjem ugovora povećana cijena radova za nevjerovatnih pola milijarde KM. 

"Ugovori za izgradnju i nadzor dionica autoputa su addendumima više puta mijenjani u dijelu povećanja vrijednosti investicija i prolongiranja rokova izgradnje, što je za posljedicu imalo da je samo na četiri dionice ukupno povećanje iznosilo 255.530.360 EUR. Pored toga, obračunate su dodatne kamate po reprogramiranim obavezama za kredite u iznosu od 11.572.271 KM", navodi se u izvještaju Revizije.

Jedini koji se za sada oglasio, ali i već preduzeo konkretne korake je federalni poslanik Dennis Gratz, koji je maloprije uputio zastupnička pitanja JP Autoceste FBiH, resornom Ministarstvu prometa i komunikacija te premijeru FBiH Nerminu Nikšiću

Sadržaj zastupničkih pitanja koje je uputio objavio je na svom profilu na mreži X:

Za JP Autoceste Federacije BiH Mostar:  

1. Ko je konkretno odobrio zaključenje ugovora čija je vrijednost premašila planirana sredstva?
2. Na osnovu kojeg zakonskog ili internog akta su vršena povećanja vrijednosti ugovora putem addenduma?
3. Zašto se sistematski ponavljaju slučajevi kašnjenja u izgradnji i povećanja troškova?
4. Ko je od menadžmenta bio zadužen za nadzor nad tim projektima i da li su protiv odgovornih poduzete disciplinske mjere? 5. Kako se planira nadoknaditi šteta nastala po osnovu dodatno obračunatih kamata (11,57 miliona KM)?
6. Da li su članovi uprave ili nadzornog odbora ikada upozorili na moguće posljedice ovakvih postupanja?
7. Jesu li uopće rađene procjene rizika prije sklapanja ovih ugovora i njihovih izmjena?  

Za ministricu Federalnog ministarstva prometa i komunikacija:  

1. Da li je Ministarstvo bilo upoznato sa višestrukim prekoračenjima vrijednosti ugovora i prolongiranjima rokova?
2. Koje je konkretne mjere Ministarstvo preduzelo u cilju nadzora nad radom javnog preduzeća “Autoceste FBiH”?
3. Smatrate li da je u ovom slučaju došlo do povrede Zakona o privrednim društvima i da li planirate podnijeti krivične prijave? 4. Da li ste kao ministrica tražili ostavke odgovornih lica u upravi “Autocesta FBiH”?
5. Kako Ministarstvo planira osigurati da se ovakve zloupotrebe i propusti više ne ponove?
6. Postoji li politička odgovornost, s obzirom da su projekti ovih razmjera direktno vezani za javni interes i budžetska sredstva?  
Za premijera Federacije BiH Nermina Nikšića:

1. Postoji li politička odgovornost, s obzirom da su projekti ovih razmjera direktno vezani za javni interes i budžetska sredstva? 2. Šta ste konkretno do datuma ovog dopisa učinili?

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...